Kecy na začátek (povinné)

18 2 0
                                    

VAROVÁNÍ: Neodcházejte při vidině množství textu, vše v této kapitole vysvětlím. Pokud jste nikdy neviděli X-Meny, na konci máte dokonce řazení, jak je sledovat (i zkrácenou verzi), takže prosím vyčkejte mou nudnou přednášku až do konce.

Konečně jsem se odhodlala vydat nějaký příběh, a že jich mám v zásobě opravdu hodně. Nechtěla jsem hned začínat nějakou 15+ prasárnou, tudíž jsem se rozhodla vydat kratší příběh, který je vlastně takovým spojením X-Menů a Wandy.

Pokud jste někdy viděli X-Men filmy (hlavně teda X:Men: Apokalypsa), tak vám určitě neuniklo, že synem Magneta je Peter/Pietro Maximoff. Znamená to že je jeho dcera i Wanda?

Můžu vás ujistit, že v komiksech to tak je. Mám sice takový pocit, že se někde odhalilo, že to nebyla pravda, ale nechte mě žít v této krásné realitě, že to pravda je.

Ve filmech je to o trošku složitější. Jak nejspíš víte, tak Avengers se odehrávají v “hlavním” Marvel vesmíru, tedy MCU. X-Men vesmír se zase odehrává někde jinde (mám pocit že nemá oficiální název). Do X-Men vesmíru patří právě Magneto/Erik Lehnsherr a Quicksilver/Peter Maximoff (ztvárněný Evanem Petersem).

Je pravda, že Pietro Maximoff byl také v MCU, konkrétně v Avengers: Age of Ultron. Ale to byl Pietro…

Peter Maximoff x Pietro Maximoff

Pietro:
Takhle se jmenuje Quicksilver v komiksech (takže originál) a v MCU.
Tenhle Pietro z MCU dostal své schopnosti, společně s Wandou, díky experimentu, který byl na nich prováděn s kamenem mysli.
Hraje ho Aaron Taylor-Johnson.

Peter:Takhle se jmenuje Quicksilver v X-Men vesmíru

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Peter:
Takhle se jmenuje Quicksilver v X-Men vesmíru. Příčina je taková, že Fox neměl práva na to pojmenovat ho podle originálu (tedy Pietro).
Tenhle Peter z X-Men vesmíru dostal své schopnosti díky mutaci.
Hraje ho Evan Peters.

Wanda v X-Men vesmíru (prosím vymyslete mi nějakou zkratku, to je tak strašné slovní spojení) pravděpodobně není!

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Wanda v X-Men vesmíru (prosím vymyslete mi nějakou zkratku, to je tak strašné slovní spojení) pravděpodobně není!

A o čem vlastně bude tato fanfikce?

V podstatě hodlám Wandu přihodit do X-Men vesmíru k jejímu otci a bratrovi… ale to vše se dozvíte v příběhu.
Dej se odehrává po Doctor Strange: Multiverse of Madness a v X-Men vesmíru hned po X-Men: Apokalypsa.

Na tento příběh by bylo dobré vidět celé MCU až po Doctor Strange: Multiverse of Madness (včetně WandaVision). V tomto případě je to jednoduché, filmy a seriály stačí zhlédnout podle data vydání, ale věřím, že většinu máte určitě všichni nakoukanou.

A teď ti X-Meni… to je o něco horší. Pokud jste doteď nepochopili, o čem jsem mluvila (a nemáte vůbec ponětí, kdo je třeba Magneto) určitě vám to vysvětlí X-Men filmy. A pokud jste je neviděli, tak upřímně nechápu, proč místo toho čtěte právě mou fanfikci… Ty filmy jsou naprosto dokonalé a pokud vám sedlo MCU, tak tohle si zamilujete naprosto stejně (a možná i víc).

Ale teď jak X-Meny sledovat?

Normální člověk by řekl odpověď typu: Těžko říct. Ale já nejsem normální člověk a jsem zde od toho, abych vše seřadila…

Celkově nedoporučuji sledovat podle rad na internetu, protože většina dohromady míchá dvě časové linky, které k sobě nepatří. Je to v podstatě jako byste chtěli časově zařadit Venoma nebo Morbiuse (Morbia) do MCU.

Seznam:
1. X-Men: První třída (2011)
2. X-Men Origins: Wolverine (2009)
3. X-Men 1 (2000)
4. X-Men 2 (2003)
5. X-Men: Poslední vzdor (2006)
6. Wolverine (2013)
7. X-Men: Budoucí minulost (2014)
8. X-Men: Apokalypsa (2016)
9. X-Men: Dark Phoenix (2019)
10. Deadpool 1 (2016)
11. Deadpool 2 (2018)
12. Noví mutanti (2020)
13. Logan: Wolverine (2017)

Upřímně doporučuji sledovat takto. Až vše zhlédnete, určitě mi dáte za pravdu. Navíc nejde jen o můj příběh, ale i o to aby více lidé vědělo o této úžasné filmové sérii.

Pokud ovšem nemáte tolik času všechny díly sledovat nebo nevíte jestli vás vše bude bavit (určitě bude), mám tady pro vás řešení. Díl X-Men: Budoucí minulost nám doslova ukáže, že se stáří X-Meni (stará trilogie) nestali (omlouvám se za menší spoiler), proto je můžete ze seznamu úplně vyškrtnout a o moc nepřijdete až na pár narážek a odkazů.

Zkrácená verze:
1. X-Men: První třída (2011)
2. X-Men: Budoucí minulost (2014)
3. X-Men: Apokalypsa (2016)
4. X-Men: Dark Phoenix (2019)
5. Deadpool 1 (2016)
6. Deadpool 2 (2018)
7. Noví mutanti (2020)
8. Logan: Wolverine (2017)

Samozřejmě u obou verzí si můžete tento příběh přečíst hned po zhlédnutí X-Men: Apokalypsa, ale samozřejmě doporučuji pokračovat dál. Dark Phoenix a Noví mutanti se sice moc nepovedli, ale Deadpoola a Logana si určitě nemůžete nechat utéct (mně se líbili třeba i ti Noví mutanti).

Pokud máte nakoukáno:

Shipy:

Najdete zde pouze ship Wanda x Vision a poté další, které nějak neovlivňují dění kolem (jako například Jean x Scott nebo Raven x Hank). Původně jsem chtěla zakomponovat ship Cherik (Erik x Charles), ale nějak mi to zde nepřišlo vhodné, jelikož se chci zaměřit především na rodinné vztahy. Ale samozřejmě Cherik je krásný ship, určitě dostane hned několik fanfikcí zvlášť… (spoilery do budoucna)

Vydávání:

Jestli tohle vůbec někdo čte, tak bych chtěla vydávat každý pátek (čas je asi jedno) a chtěla bych to stihnout do premiéry nového filmu Deadpool & Wolverine (25.7. 2024). Zdá se to sice jako hodně času, ale je to už jen 11 pátku, takže 11 kapitol. Chtěla bych především psát kratší kapitoly, ale uvidím. Kdyby se to nestíhalo, nemám problém vydávat dvakrát týdně. Většinu už mám stejně napsanou.

Závěr:

Konečně jste na konci. Vůbec netuším, co vám toto kecání přineslo, ale řekla bych, že mám rekord v úvodech…
Užívejte příběh a určitě pište (i negativní) kritiku! ❤️

a family is foreverKde žijí příběhy. Začni objevovat