part 1.

1K 52 8
                                    

Nama aku zafril, aku berumur 15 tahun, aku adalah anak tunggal, tapi bende itu akan berubah, kisah ni start bila aku masuk form 3, aku ni budak nakal, ponteng sekolah, membuli junior, bergaduh bertumbuk dan suka meraba junior sekolah aku (mostly lelaki la) sebab aku ni bisex, so one day aku balik dari sekolah, selalu aku balik naik van sekolah tapi harini aku balik dengan parents aku, aku masuk2 kereta terus diorg kata suruh ikut, aku pun tkde choice so aku letak kepala aku dan tido.

Mak: zafril, bangun!

Aku: hah kenape ni ma?

Mak: dah jom kite turun.

Aku: aik? Ni rumah pak ikmal ni, kenape kite g rumah die mak?

Mak: pak ikmal dah meninggal, kite kena melawat jenazah die.

Pak ikmal ni adalah kawan baik bapak aku dari diorang kecik, pak ikmal banyak menolong family aku dulu, semenjak isteri pak ikmal meninggal 3 tahun lepas pak ikmal hantar satu2 nya anak dia ke tahfiz, sekarang bila pak ikmal dah tiada, family aku akan ambik anak pak ikmal menjadi anak angkat parent aku, selepas jenazah pak ikmal dah di kebumikan, kami aku terus bergegas untuk mengambil anak pak ikmal di tahfiz.

Dlm kereta,

Mak: macam mana la budak tu ye? Kesian dia.

Bapak: takpe sayang, abang dah janji dengan aruah untuk jaga anak dia, awak anggap la dia macam anak awak sendiri.

Mak: saya boleh jaga dia, sebab saya pun kesian, mak bapak dua2 dah takde, die kecik lagi.

Aku: hah?

Bapak: ha kamu layan dia baik2, dia adik kamu.

Aku: siape ni? Anak pak ikmal tu ke?

Mak: ye, kita dalam pejalanan untuk ambil dia ni.

Aku: tapi, kenape mak?

Mak: sebab mak dan bapak dah buat keputusan untuk jaga dia, kamu kena jadi abang dia dan janji dengan mak untuk jaga dia macam adik sendiri.

Aku: tapi...

Bapak: jangan melawan.

Tak pasal2 aku kena jadi abang budak tu, aku tak pernah jumpa dia, malas la aku fikir, aku buat macam dia tak yujut je la.

Sesudah sampai ke tahfiz budak tu, aku pun tegok ke luar tingkap, aku tertanya tanya bagai mana rupa budak ni, tapi dalam masa yang sama aku taknak ambil tau, lama jugak aku tunggu tiba2 bapak aku keluar dari kereta dan bawak seorang budak lelaki yang memakai jubah putih dan seluar track hitam, dia memakai kopiah, muka dia agak sedih, aku rasa dia sedih sebab bapak die baru meninggal kut, hahahah, die pun masuk ke dalam kereta dan duduk sebelah aku.

Hazimi: assalamualaikum.

Mak dan bapak: walaikumussalam.

Hazimi: hi (seyum memandang aku)

Comel sial budak ni, geram pulak aku tegok die senyum macam tu.

Mak: zafril, apa tenung hazimi macam tu?

Aku: eh ha? Ha ye2 hi.

Parents aku pun start berborak dengan hazimi ni, ush nama comel, muka comel, badan kecik, suara serak2 sikit, geram pulak aku tegok budak ni, rasa macam tak jadi nak palau, aku rasa macam nak try budak ni.

Aku: erm nama aku zafril.

Hazimi: ouh, panggil abg zafril bole?

Aku: boleh2, umur berape?

Hazimi: erm sy baru 13 tahun, abang 15 tahun kan?

Aku: ush mana tau ni?

Hazimi: erh pakcik yang bagi tau.

Bapak: hazimi, kan bapak dah kata, hazimi anak bapak dengan mak sekarang, jangan malu nak panggil bapak ok?

Aku: ha dengan abang pun jangan malu, santai je (peluk bahu dia)

Hazimi: erh hehe, baik bang.

Seminggu selepas itu, aku dah terbiasa panggil hazimi ni adik aku, biasa la aku nak die selesa aku mesti la kena buat baik, nanti aku bole la try usik body dia hahahahah, pada malam yang ribut di hari sabtu, aku datang ke bilik hazimi.

Aku: adik buat apa?

Hazimi: sy baru lepas solat bang.

Aku: ouh, nak tak tido bilik abang malam ni? Abang rasa takut la hujan2 ni.

Hazimi: ouh haha, abang ni kelakar la, bole zimi dah siap kemas bilik zimi datang bilik abang.

Aku: oke adik, abang tunggu dalam bìlik.

Aku terus ke bilik aku dan tukar pakaiyan aku, aku memakai baju lengan panjang dan boxer dan terus baring ke atas katil, sambil aku tunggu dia aku belek phone aku, kawan aku chat aku.

Khai: weh zafril, kau dah rasa belum adik baru kau tu?

Aku: malam ni, aku bagi dia rasa konek aku.

Khai: hahaha mantap, nanti share2 la gamba budak tu, aku pun sangap jugak.

Aku: baik2.

Tuk tuk tuk,

Hazimi: abang, zimi dah sedia nak tido ni.

Aku: ha mari sini, baring sebelah abang.

Dia datang dengan memakai seluar panjang corak kotak2 dan baju t-shirt, rambut dia serabut jugak, baru lepas mandi budak ni.

Hazimi: erm abang tido macam tu je?

Aku: ha ye, ala kita kan dua2 lelaki.

Dia letak bantal dia dan baring sebelah aku, wangi nye bau badan dia, bau sabun, aku tak kata apa aku terus peluk dia, badan die sejuk je, aku terus cium die di pipi, aku dah mula nak raba budak ni tiba2 dia cakap.

Hazimi: terima kasih sebab sayang zimi macam adik sediri (balas pelukkan aku)

Aku terkaku bila degar ayat tu, rasa sedih pun ada.

Aku: aik kenape cakap macam tu?

Hazimi: zimi dah takde family, abang mak dan bapak je family zimi sekarang, zimi bershukur sangat2. (suara macam nak nagis)

Hati aku tiba2 terdetik sesuatu, aku tak rasa macam nak buat apa2 kepada hazimi, aku rasa macam bersalah.

Hazimi: kejap ye zimi nak gosok gigi, abang tunggu tau.

Aku: ouh ha baik adik.

Patut ke eh aku ikut nafsu aku? Aku rasa kesian pulak ke hazimi ni, tapi nafsu aku nak rasa body comel dia, haih kenape ni?.

[Part 1 dh siap, cerita baru lagi yup neo tau, jngn la tinggal cerita lama kan? Tapi cerita ni neo dh buat story die lagi best, stay tune tau, vote kalau nak update.]

Keliru?Where stories live. Discover now