Aku sedang tidur dengan aman, rasa malas nak bangun, datang la seorang bidadari dan menepuk bahu aku.
Hazimi: abang solat subuh.
Aku: hrmm nantila, ngantuk ni.
Hazimi: bangun la bang, teman zimi solat, zimi nak mandi dulu sebelum solat ni.
Aku: hrmm mandi la dulu, guna toilet bilik abang ni.
Hazimi: bangun la, ish pemalas betul. (Muka comel yang buat2 marah)
Aku: alo comelnye.
Hazimi: dah la zimi nak mandi.
Aku: hehe nak mandi sekali. (Gurau)
Hazimi: kalau nak mandi sekali kena solat subuh dengan zimi.
Aku dengan lajunya terus berdiri dan bergegas mengambil tuala.
Aku: ha jom.
Hazimi: eh zimi gurau je, zimi malu la nak mandi sama. (Muka risau)
Aku: ok la abang tido je taknak teman solat.
Hazimi: alah ok la, jom sekali.
Hazimi terus memegang tangan aku dan menarik aku masuk ke toilet, time ni aku blushing habis, muka aku tak bole henti senyum, die belit tuala dan mula menanggalkan baju dan seluar die, geram aku tegok body dia ni.
Hazimi: kenape seyum2 ni? Jom la mandi.
Aku: alamak die ajak kite mandi sia.
Hazimi: taknak sudah.
Aku: eh nak2.
Aku terus bogel dan bukak shower, mata aku memang tumpu ke body hazimi je, aku nampak die pandang body aku jugak, ha aku pun show la an morning wood aku ni, terbeliak mata dia, hahahaha.
Aku: apa tegok2?
Hazimi: ish mana ada, dah bende tu tegak orang terkejut la.
Aku: biasa la pagi2 dia memang macam ni, tu zimi pun sama tegak, tapi comel sikit la dari abang punye.
Hazimi: ish mana ada comel, lelaki kan? Mesti la zimi punye ni garang. (muka malu)
Aku: hahaha zimi, tegok abang punye ni, ni baru garang ( koyangkan konek aku )
Hazimi: hehe, abang ni, tak baik buat lawak macam ni tau. (tersenyum)
Selepas kami mandi kami berdua ambil wuduk dan keluar dan bersiap untuk solat.
Hazimi: abang depan la jadi imam.
Aku: eh, erh zimi la.
Hazimi: ala zimi nak abang imam.
Aku: adu, abang tak tau la hehe.
Hazimi: hrm baik zimi imam.
Sambil2 aku solat tu aku tegok je budak ni dari belakang, aku rasa aku nak tau lagi pasal tahfiz tu, so selepas kami siap solat aku sambung tido, aku mengantuk sebab selalu sabtu ahad aku tak bagun pagi hahahah, so aku dikejutkan lagi oleh hazimi, kalini dah pukul 10 pagi.
Hazimi: abang, ouh abang.
Aku: kenape zimi?
Hazimi: ada 7 eleven tak area sini?
Aku: kenape?
Hazimi: zimi nak beli topup, internet habis.
Aku: ouhh ada, kat ujung tu sebelah kedai nasi lemak yang mak selalu beli tu, tau kan?
Hazimi: ouh tau2, ok la bye.
Aku: nak ke mana?
Hazimi: pergi 7 eleven la.
Aku: aik naik apa?
Hazimi: jalan kaki.
Aku: ah takde2 jom naik moto abang bawak zimi.
Hazimi: eh takyah la susahkan abang je.
Aku: ah zimi adik abang, abanga bawak.
Hazimi tersenyum, senyuman tu yang aku kejarkan, aku sanggup buat apa sahaja untuk melihat senyuman zimi ni, kami pun naik moto ke sana, zimi peluk aku, aku dapat rasakan tangan die di perut aku, tapi aku rasa pelik sikit, tangan dia seolah meraba perut aku, die menggosok dengan perlahan je, budak ni nak raba sixpack aku ke? Kalau nak cakap aku bagi hahaha, selepas ke 7elaven kami pun pulang ke rumah, aku masih mamai aku pun duduk di sofa dan tegok tv, hazimi menjerit " terima kasih abang " dan belari ke bilik dia.
Mak: pergi mana tadi?
Aku: ouh zimi nak topup, ada ke die kata nak jalan kaki?.
Mak: amboi, nampak macam dah makin sayang je, bukan dulu kata layan biasa2 je?
Aku: adu mak, dia kan adik zafril, mesti la kena sayang.
Mak: bagus la tu, jangan buli dia, apa2 kau buat mak tahu.
Aku: hehe okey mak.
Aku tegok movie jumanji ni dekat nak 30 minit, bosan jugak, aku pun mencari zimi, nak hilangkan bosan, aku pergi ke bilik dia, hrm pelik berkunci aku ketuk.
Aku: zimi, abang ni.
Hazimi: ha ye kanape bang? (Dari dalam bilik)
Aku: abang nak borak kejap.
Hazimi: ha kejap2.
Aku pun tunggu la, lama jugak nak bukak pintu, apa la budak ni buat dalam bilik ni, pintu pun terbukak, hazimi hanya memakai kain pelekat dan t shirt.
Hazimi: ha ye kenape bang? Nak borak?
Aku: haah abang nak borak.
Aku masuk dalam bilik dia dan duduk atas katil dia, hazimi ke meja tulis dan baca buku, aku nampak phone die sebelah aku, phone tu masih menyala, di sebelah aku jugak ada spander bergulung, budak ni selalu kemas sangat bilik, ni asal spander atas katil ni?.
Aku: ha abang nak tanye zimi buat apa tadi lama sangat nak bukak pintu?
Hazimi: zimi tukar baju ke tadi.
Aku: tuka baju? Ni spander yang zimi pakai tadi ke ( angkat spander bergulung )
Hazimi: eh abang jangan pegang, malu la.
Aku: ouhh ey busuk la spander ni hahaha. ( hidu )
Bau konek die perhh, nikmat habis.
Hazimi: eh abang jangan bau, bende tu busuk la.
Aku: ye memang busuk pun, lagi2 belah depan ni, hahaha mesti konek zimi berbau ni, tu la tak basuh betul2.
Hazimi: hrmm malu la bang. (Muka merah)
Aku: haha yela abang tak usik dah.
Aku pun keluar dari bilik tu, aku perasan jugak spander die ada kesan basah, mungkin die kencing? Tapi sikit sangat kalau die kencing, aku pun biarkan sahaja, malam tu aku terbaring, memikir apa la yang budak tu buat di tahfiz sampai ada love bite, aku tegok jam dah 2:30 pagi, aku cuba tutup mata, tapi aku tak tido pun, aku degar ada orang ketuk dan bukak pintu aku, ouh zimi, aku biar je aku tak jawap tak bukak mata, saja buat2 tido, zimi makin dekat ke arah aku.
Hazimi: bang, bang.
Aku palau je, tiba aku rasa die bukak baju aku, die raba2 sixpack aku, ush lain macam ni, aku stay je pura2 tido, tiba2 ada flash dan bunyi orang tangkap gamba, bapak ah main snap2 pulak, tak lama selepas tu die terus keluar dan tutup pintu, aku dah mula overthinking lagi, budak ni suka aku ke?
[Part 3 dh siap, tq vote cerita ni, neo baru publish 2 3 minit dah byk org vote, terbaik la korang]
YOU ARE READING
Keliru?
RomanceSeorang budak lelaki yang hidup senang dan melakukan bayak maksiat dlm hidup die, tetapi semua berubah apabila die dapat adik angkat yg baik dan soleh.