15☑️

135 7 0
                                    

Junkyu yang selesai makan dan minum air bergegas bangun dan tak lupa menendang hyunsuk dengan kakinya lalu tidur di samping hyunsuk. Yah! Lebih tepatnya tidur di luar kemah dengan yang lain.

Jaehyuk hanya mengelus kesal.

Hyunsuk bangun selepas junkyu menolak tubuhnya. Hyunsuk menggosok-gosok mata dan tengok junkyu di sebelahnya. Hyunsuk yang tadi dalam keadaan mamai kini sedar sepenuhnya.

"Aishhhh. Bila masa pulak dia dekat sini" Gumam hyunsuk sendiri

Hyunsuk melihat jaehyuk terus mengakat tangan dan mengisyaratkan supaya jaehyuk tidur di samping junkyu. Jaehyuk segera faham tersenyum dan mengangguk terus tidur di samping junkyu.

Jaehyuk mengelus rambut junkyu yang sudah tertidur nyenyak. Mungkin kenyang sangat agaknya.

Semuanya dilihat oleh Asahi dan Asahi hanya mampu menangis sejadi-jadinya. Mana tidaknya, dia dan jaehyuk juga sudah lama. Banyak kenangan di cipta bersama dan akhirnya musnah dalam sekelip mata sahaja. Benda yang paling dia takuti adalah kehilangan jaehyuk. Asahi akan pertahankan hubungan ni sekiranya jaehyuk masih ada hati padanya tapi dari cara jaehyuk layan junkyu malah jadi sebaliknya. Jaehyuk sudah tidak mempunyai perasaan padanya lagi, perasan jaehyuk sepenuhnya pada junkyu.

 Jaehyuk sudah tidak mempunyai perasaan padanya lagi, perasan jaehyuk sepenuhnya pada junkyu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka kini sedang mengemas untuk bertolak balik.

Junkyu menghembus nafas panjang dan menuju ke arah Asahi yang seorang diri di pantai.

"Junkyu! Jangan lari" Jerit junghwan bila nampak junkyu berlari dan mereka semua bergegas mengejar junkyu dibelakang. Ghisau kan junkyu yang tengah mengandung.

"Junkyu.. hati-hati.." Asahi

Junkyu tersenyum.

"Kau masih pedulikan aku" Junkyu

Asahi terdiam.

"Aku mintak maaf Asahi. Aku pulangkan hak kau" Junkyu

Yang lain mengatur nafas tercungap-cungap akibat berlari.

"Apa maksud kau?" Asahi

"Hak kau yang aku dah ambik. Aku pulangkan" Junkyu

"Sayang apa.." Jaehyuk

"Diammm!" Junkyu

"Aku dengan jaehyuk dah takda apa-apa junkyu. Kau bagilah peluang dekat jaehyuk" Asahi

"Tak. Dia hak kau" Junkyu

"Jaehyuk tak pernah sentuh aku. Malam tu kau cuma salah faham. Ye aku akui aku dengan jaehyuk tapi kami tak sempat buat apa-apa jaehyuk tolak aku sebab balik dekat kau" Asahi

"Dah terlambat" Junkyu

"Dia cintakan kau" Asahi

"Tapi aku dah tak cintakan dia" Junkyu

"Takkan secepat tu" Ujar Yoshi tiba-tiba mencelah

"Ya! Semudahnya aku jatuh cinta dan secepat ni pudarnya" Junkju

TAKDIR JAEKYU [END] ☑️Where stories live. Discover now