In de ochtend

14 0 6
                                    

Ik word wakker op de vensterbank van de bijkeuken. Ik ruik een flinke stank, maar wat is dat. O nee Eevee heeft weer op de kattenbak gezeten. Het ruikt erg naar kattenvoer en spaghetti. Waarom heeft zij gisteren spaghetti gegeten? Ik hoor iemand van onze trap afgaan en sta snel op. Ik rek me nog even uit en ren snel naar de deur die zo word geopend. Er loopt iemand langs, hey dat is Lars. "Miauw" probeer ik zo hard mogelijk te roepen maar hij blijkt mij niet te horen. Uiteindelijk als hij een bord naar de eettafel heeft gebracht wat op een of andere mensenvoer lijkt loopt hij naar de bijkeuken en opent hij de deur. Eevee wil natuurlijk altijd eerst. Ik eet nog even wat en ren zorgvuldig de bijkeuken uit. Ik zie dat Wodan in mijn ooghoek geïnteresseerd kijkt terwijl ik de bijkeuken uitloop. Ik ben een beetje bang voor hem want hij is zo'n tien katten groter dan mij. Ik ren snel naar de eettafelstoelen en schuil mij onder de eerste stoel. Hier schuil ik bijna de hele dag want ik vind dit een hele fijne plek om te zitten. Ik kan bijna de hele kamer zien vanaf hier. Ik zie ondertussen dat Eevee haar favorieten plek heeft gekozen bij haar stoel. Ik ga rustig liggen en ga mijzelf wassen.

Ik hoor de deur van buiten dichtgaan en ik voel een grote trilling onder mijn voeten. Ik sta snel op en spring op de eettafel als ik zie dat Lars weer terug is van het lopen met de hond. Eevee springt met een deftige pas naast mij want we weten dat we nu wat lekkers krijgen. Soms ben ik een beetje klaar met Eevee want ze probeert altijd deftig te zijn, alleen dat is ze niet. Wodan schudt zijn lange natte haren nog uit en ik krijg wat vies water op mij, ik spring snel aan de kant als ik zie dat Lars wat snoepjes heeft gepakt. Na de wandeling van Wodan krijgen we altijd een snoepje en daar kijk ik elke dag naar uit. Lars legt de snoepjes op tafel en ik eet ze rustig maar SNEL op, zodat Eevee minder snoepjes van mij pakt. Nadat ik een klein beetje heb gegeten ga ik op een spellendoos liggen. Sinds vorige week hebben ze een nieuw spel gekocht waar ik lekker kan op liggen. Voor de rest van de ochtend lig ik tevreden op mijn zetel of nou zo noem ik het.

Een keer in de paar minuten geeft Lars mij een aai op mijn hoofd. Ik val rustig in slaap en dan....KRRRRRR

Het saaie leven van mijn katten (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu