Lepas habis open house Aku masuk bilik.
"Haish Susah la Kalau dia anak aunty wani.... Mesti selalu jumpa..." Kataku sendiri.
______________________________________
Keesokkan hari nya di sekolah."Kau kenapa muram je Dari kelas tadi??" Soal syasya. Aku geleng. "I know something wrong with u ayra..... Ce cerita dengan kitaorang...." Aini sentuh bahu ku.
Aku Tarik nafas Dan hembus.
"Hayder....." Kataku.
"Napa dengan mamat playboy tu?? Kau suka dia??" Dorang cey cey kan aku.
Aku diam.
"Diam tandanya betul loh" dorang gelak kan Aku.
"Tapi..... Dia playboy takde laki lain ke selain dia??" Aku dah agak dah mesti dorang Akan Tanya soalan tu.
"Er....... Tah"
"Tapi... Hati-hati dia playboy tau kitaorang tak bole paksa kau untuk tak suka dia sebab benda biasa.... Playboy ni always hensem tapi kurang je mainkan perasaan perempuan je..." Nasihat syasya.
Aku angguk.
"Tula dorang tu hensem tapi.... Suka mainkan perasaan perempuan...." Sambung aini.
_____________________________________
Keadaan hayder pula."Tapi.... Comel juga dia semalam..... Suka Aku..... Ehh... Dah hayder kau tak payah nak suka dia ingat kau benci dia bukan suka!" Kata hayder dalam hati.
"Hayder?? Hayder?? Woi!!" Seru faris.
Hayder kembali ke dunia nyata.
"Huh?? Apa??" Kata hayder blur.
"Kantoila kau tak dengar kitaorang cakap pasal apa!" Kata Firas.
(Firas dengan faris ni kembar)
Dorang gelak.
"Kau pikir pasal apa sampai tak dengar kitaorang cakap??" Soal shafiq pelik.
"U-Uhm..... t-takde a-apa-apa...." Kata harith gagap.
"Ha! Kau dah Ada awek eh?? Cantik Ak???" Soal ammar.
Hayder geleng.
"Bagus!! Aku cabar kau mainkan perasaan ayra eryna....." Tiba-tiba je Ammar cakap.
Hayder shock.
Semua angguk setuju.
"Huh..... Kena buat ke???" Soal hayder.
Dorang semua angguk.
"Uhm..... Okey Sapa takut!?" hayder terima cabaran dorang.
Hayder ni pantang dicabar.
______________________________________
Rehat.
Semua keluar.
Aku Tengah Jalan dengan syasya Dan aini.
"Ye we teruk doh dorang buat kat Amir jahat!" Kata syasya.
"Kan!!"
Aku gelak je.
Tiba-tiba Amir didepan kitaorang.
Kitaorang stop.
"U-Uhm.... a-ayra..... n-nak..... j-jumpa... Sekejap boleh??" Soalnya.
Aku angguk.
"Yes?? Napa nak jumpa??" Soal ku pelik.
"Uhm.... Amir nak cakap terima kasih sebab tolong masa tu sebagai Bayar hutang balik.... Nak bunga" Amir pegang bunga tulips.
"Awww thanks Amir....tapi saya tak minta pun....takpe saya tolong ikhlas...."
"Ala.... Ambik je.... Kan orang tua kata *rezeki jangan ditolak* so ambik je Amir bagi ikhlas Dari hati..." Amir bagi Aku bunga.
Aku ambik la apa lagi.
"Thank..... I appreciate it so much...." Kataku.
"Ur welcome" kata amir sambil senyum.
Aku balas seyuman nya.
"Lain Kali.... Jangan la bagi... Saya tolong ikhlas lagi pun saya kan ketua discipline kena la tolong takkan diam je...." Nasihat ku.
"Ala.... Takpe Amir suka bagi hadiah balik....lagi-lagi kat ayra...."
Aku senyum.
"Thanks tau....." Kata Aku sekali lagi.
"Ur most welcome pretty...." Katanya.
Hayder Nampak.
"Ish! Apa masalah mamat nerd tu dekat-dekat dengan ayra!! Haish! Aku tak bole ni!" Kata hayder sendiri.
"Tengok tu we!! Hahahaha ayra dengan nerd" kata Adam.
Semua gelak.
"Diam korang!!" Marah hayder.
Semua diam.
YOU ARE READING
𝑻𝒉𝒆 𝑷𝒍𝒂𝒚𝒃𝒐𝒚 𝑯𝒂𝒚𝒅𝒆𝒓 : 𝑯𝒊𝒔 𝑻𝒓𝒖𝒆 𝑳𝒐𝒗𝒆
Romancecerita ni pasal playboy. lelaki ni namanya hayder Mikael dia ni seorang buaya darat di sekolah. perempuan ni pula menjadi bahan taruhan antara hayder dengan kawan-kawannya. nama perempuan ni pula ayra eryna. hope u enjoy and like the story 🌷