bab 35 | H A Y R A

101 2 0
                                    

Aku leraikan pelukan dan pandang betul-betul dimatanya. "Janganlah lari lagi..... Saya rindu...." kataku air mata jatuh perlahan-lahan. Dia senyum.

"Ye abang pun minta maaf sebab tak pikir betul-betul...." jawabnya sambil lap air mata aku.  "Pandai juga eh isteri hubby ni main piano??" katanya.

"Hehe of course la tengok la sapa Ayra Eryna kot yang main.... Okey but.... Please don't leave me alone.... I can't leave without U....." kataku nada sedih.

Dia senyum "i promise.... Not gonna leave U.... Again...." katanya usap perlahan-lahan pipiku.  Aku senyum "rindu... Dengan sentuhan ni....." gumam aku.

Dia melakarkan seyuman sahaja. "Okey... Sekarang saya nak hubby duduk sini" aku tarik tangan nya duduk sebelah aku di kerusi depan piano itu.

Dia pelik. "Okey abang diam , tutup mata , rasakan benda tu... And cuba faham lyrics.... Bole??" soalku. Dia angguk dan tutup matanya seperti yang ku arahkan.

Aku tarik nafas dan hembus sebelum mainkan piano.

Piano ditekan.

(By the way sya ambik bahagian yang penting dan penuh makna je tau dalam lagu tak ambik semua)

"Menatap kepergian dirimu.. Menatap menangis sedih.. Tak tertahan terbayang saat bersama lewati masa terindah..." aku mula nyanyi sambil memainkan piano.

"Saat kau memelukku tuturkan cinta... Kau la seluruh cinta bagiku yang selalu menenteramkan perasaan ku.. Dirimu-kan selalu ada disisiku selamanya.." piano ditekan.

"Kau bagaikan nafas ditubuhku.. Yang selalu menghidupkan segala gerak ku ku-kan selalu memujamu hingga nanti kita kan bersama...."

Tiba-tiba Hayder sambung nyanyi sambil tutup mata.

"Tak sanggup ku memikirnya lagi.. Habis separuh nyawaku tangisimu..tiada lagi bait yang indah terdengar merdu terucap merayu menyanjungku tenangkan jiwa.." suara Hayder aku rindu.

𝑻𝒉𝒆 𝑷𝒍𝒂𝒚𝒃𝒐𝒚 𝑯𝒂𝒚𝒅𝒆𝒓 : 𝑯𝒊𝒔 𝑻𝒓𝒖𝒆 𝑳𝒐𝒗𝒆Where stories live. Discover now