Keesokan Harinya
L. Maskmana : semuanya sudah disini.
BoBoiBoy : sudah Laksamana Maskmana.
L. Maskmana : baiklah, mari kita kenalkan Pasukan StarSky.
Dan 3 orang dari Pasukan StarSky masuk dan memperkenalkan diri.
Rina : hay semuanya, nama ku Rina, Pangkat aku Kapten.
Ray : hay, nama ku Ray, Pangkat Aku Kapten.
Rena : hay, dan namaku Rena, Pangkat aku Lans Kopral.
R. R. R : salam kenal semuanya.
Yaya : tunggu bukannya ada 4 orang ya?
Fang : iya, yang ku tau ada 4 orang di Pasukan StarSky.
Rina : kalau pasal tu, emang kami 4 orang, tapi? Satu orang lagi tak bisa datang untuk beberapa hari, katanya sih mau melatih kalian di waktu terakhir saja? Maksudnya setelah kami bertiga selesai memberi kalian latihan baru dia bakal muncul dan melatih kalian semua *bertatapan mata dengan BoBoiBoy, kasih BoBoiBoy kode mata yang hanya BoBoiBoy yang tau arti kode tersebut*.
Maksud kodenya adalah "masanya untuk memulai sandiwaranya".
BoBoiBoy senyum tipis ke Rina, Ray dan Rena, dan memberi kode mata juga, yang berarti "akan ku laksanakan sandiwara ini dengan aman terkendali dan sempurna".
Rupanya Kapten Kaizo dari tadi memperhatikan Rina dan Pasukannya dan melihat BoBoiBoy yang tersenyum tipis, dan Kapten Kaizo berkata dalam hati "kenapa tatapan mata mereka berempat seperti itu?".
Rina : sudah mari kita mulai Latihan Pertama, yang bakal dipandu oleh Saya dan Rena selama seharian ini, semua bersiap-siap!
B. Y. F. Y. G : Baiklah!
Latihan Dimulai
Rina : Latihan Pertama hari ini adalah Latihan Kelincahan.
Rena : kamu semua diminta untuk mendapatkan logo ni dari kitorang untuk memenangkan Latihan Pertama ini.
Rina : dan saya yakin ada yang bisa lolos dengan mudah dalam Latihan Pertama ini dengan cepat *suara kecil*.
Y. F. Y. G : apa yang Kapten Rina cakap tadi?
Rina : ehh? Tidak apa-apa? Hehehe? *melihat BoBoiBoy lagi dan memberi anggukan*.
Rena : baiklah masa untuk mulakan Latihan!
Beberapa Menit Kemudian
???? : dapat!!
All : siapa yang dapat tu?
Rina : bagus Boboiboy, kamu berjaya menyelesaikan Latihan Pertama.
BoBoiBoy : hehehe terimakasih. Emang sepatunya macam tu pun ya kan *berbisik ke Rina dan Rena, dan diangguki oleh mereka berdua*.
Gopal : jayalah Boboiboy! Kau hebat betul tadi!
Fang : macam mana kau boleh ambil benda tu dari diorang tu Boboiboy?
Yaya & Ying : ha'ah macam mana tu Boboiboy?
BoBoiBoy : alah biasa je lah tu, lagipun aku dah selalu berlatih macam tu dulu masa aku kat Rumah Asal aku.
Fang : maksud kau Kota Hilir, tempat kau lahir.
Boboiboy : hmm mestilah.kat mana lagi?
L. Maskmana : bagus Boboiboy, kamu berjaya menamatkan Latihan Pertama.
BoBoiBoy : hehehe? Terimakasih Laksamana.
L. Maskmana : dah, karena Latihan hari ini dah tamat kamu semua boleh berehat dan kumpul tenaga untuk Latihan Kedua esok.
B. Y. F. Y. G : baik Laksamana!
Rina : Boboiboy.
BoBoiBoy : haa?
Rina : selepas kau makan kita jumpa ke tempat yang aku kirimkan tu.
BoBoiBoy : *melihat lokasi di jamnya* oke!
Bersambung~
{26 Mei 2024}
YOU ARE READING
We Are Family [Slow Apdate]
FanfictionBoboiboy dan Kawan-kawannya pergi ke Stasiun Laskar untuk Pelatihan bersama Geng Terdahulu Stasiun Laskar yang terhebat. Yang terdiri dari 4 Orang dan 1 Ketua. Banyak yang tak tau kalau sebenarnya 4 orang tersebut adalah Kakak-Beradik. Yang menge...