deel 1

8 0 15
                                    

Sky's pov

Het is dinsdag ochtend, enkele dagen voor het eerste examen. Meteen een stevige banger, wiskunde, hopelijk gunt queen Jorinde ons een beetje. Maar nu is er geen tijd om te stressen over wiskunde eerst nog een dagje les knallen.

Ik spring op mijn coursefiets en vlam door de straten van Hofstade en Mechelen. Eenmaal aan de lichten van Mechelen sta ik stil in het midden van een grote troep mensen, geen bijzonder tafereel, gwn dagelijkse kost. Terwijl ik aan het janzen ben op mijn musica in mijn oren swing ik mijn hoofd heen en weer. Wanneer mijn hoofd naar links gericht is kijk ik in de ziel van iemand naast mij, maar niet zomaar iemand. Mathieu kijkt met de meest vieze, afkeurende, haatdragende blik mijn pupillen in. Ik vraag me toch echt af wat ik of wij die jongen ooit misdaan hebben. Helaas zal ik dat hoogstwaarschijnlijk nooit te weten komen. Ondertussen redt het groene licht mij uit deze staar wedstrijd en zoom ik er op mijn fiets vandoor.

Ik nader school en zie Sterre al aan onze gebruikelijke plek staan ze is aan het praten met marie die ook al is gearriveerd. Ik hou me verder niet bezig met men vriendinnen en draai mijn hoofd in een andere richting, een richting waar een ander interessant fenomeen staat. Mooie hoofd, mooie ogen, mooie kontje, jullie weten al tegenwoordig kijk ik graag naar dat blondje. Voor alle duidelijkheid, balledoos eist met zijn zwoele blik en glanzende lokken mijn aandacht op. Ik weet niet hoe hij het doet maar elke keer weet hij er in te slagen mijn hart een paar kloppen sneller te laten bonken, mijn adem voor enkele seconden te versnellen en mijn gezicht een tintje rozer te maken. Het is alsof hij een magische spreuk over mij uitspreekt waar ik nooit verlost van zal geraken.

Tijdens mijn geilsessie op ballie let ik even niet op de baan en voor ik het weet zie ik een flits van tuur op een fiets in mijn richting en BAM. Pas wanneer ik de klap op de grond voel weet ik goed wat er gebeurt. Ik voel een pijnscheut door mijn hele lichaam gaan. In mijn ooghoek zie ik Tuur even omkijken terwijl hij zijn evenwicht herstelt en dan fietst hij gwn verder zonder hesitation. De kleine kutterd! In mijn andere ooghoek zie ik balledoos geshockt omkijken op het moment van de klap en een seconde later hoor ik Arno lachen, ik lijk een schijn van bezorgdheid te merken in balledoos zijn ogen voor hij twijfelend mee lacht met de rest van de boys, maar misschien was dat gwn het greintje hoop in mijn lichaam dat balledoos mij stiekem ook een beetje leuk vindt. Teminste kan ik nu wel met zekerheid zeggen dat hij me vandaag heeft opgemerkt ig.

Maries pov

Dinsdag ochtend. Ik sta aan de poort te praten met Sterre over mijn vakantie plannen voor deze zomer. Wanneer Sterre begint te vertellen doe ik enorm men best mijn aandacht erbij te houden maar dat is nogal moeilijk wnr ik achter haar de leukste jongen van heel Pitzemburg zie verschijnen. Ik heb nog niemand vertelt over deze interesse in deze guy en dat wil ik voorlopig ook zo houden dus verstoor ik Sterre haar verhaal niet om haar te wijzen op zijn aanwezigheid.

"Marie luister jij eigenlijk wel" mijn hersenen focussen zich weer op de persoon waarmee ik aan het praten was
"sorry ik was even verzonken in mijn gedachten, wat zei je juist?" Sterre vertelt verder over haar geplande reis en ik focus me weer helemaal aangezien mijn afleiding uit mijn beeld is verdwenen.

Haar verhaal wordt onderbroken wnr we beide een luide klap horen. We kijken naar de weg en zien tuur weg fietsen van een fietser die de grond op vliegt.

"Isda sky??" Roept Sterre ongerust. Snel lopen we er heen om sky recht te helpen.
"Alles oke?!" Vraag ik meteen

"Uhm een beetje hoofdpijn ja, en zo te zien een goeie schram op mijn been maar ja da vindk nog wel iets hebben, geeft een goeie ruige touch aan mijn look"  zegt ze al lachend maar die lach verdwijnt nogal snel wanneer ze haar fiets ziet liggen, bijna in stukken uit elkaar. "Godverdomme, niet mijn fiets. Pffff ja die is naar de klote" ik geef sky een steunend klopje op haar schouder omdat ik weet hoe leuk ze deze fiets vond.

"Raap je fiets bij elkaar zodat we naar binnen kunnen het is al 8u23" zegt Sterre nadat ze sky haar bril, die gelukkig nog intact is, op raapte.

Ondertussen komt ook Hanne aangefietst. "Wat is er met jouw fiets gebeurd" vraagt ze met een verwarde blik.

"Tuur" antwoord sky meer niet. Sterre legt de rest van het verhaal uit aan Hanne terwijl ze de fietsenstalling binnen rijden

Bente sluit pas aan bij ons net na de bel in de fietsenstalling. Ook zij krijgt het nieuws van Tuur te horen en draait eens goed met haar ogen

___________________________________

Oke babes 1ste deeltje!!

Wie zou marie haar hartje veroverd hebben??

En waarom is tuur zo een stommerik

Meer kom je te weten volgend hoofdstuk!!

Bye queens

a final love story Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu