بين الحب والمال 9 الأخير ♥️✨

106 2 1
                                    

ظل يهرو في ذالك المكان الواسع ، لا يعلم أين هو ولكن هو فقط يهرب من ذالك الرجل ليحاول الصراخ مستنجدا ب احد ولكن صوته لا يساعده ، حاول مرارا وتكرارا ولكن لا فائدة صوته لا يخرج من حنجرته .

ليبدا بالنواح بشكل هستيري ، لا لن يستسلم له مره اخري ، بداء ينجاجي ربه ببكاء ان ينقذه من ذالك الشخص .

لتأتي الاجابه له وهو يراها تلك الفتاه ترتدي فستان ابيضّ خلاب تمد يدها له ، اسرع بإمساك يديها ليفرا معا ، ولكن ظهر ذالك الشخص مره اخري ، محاولا سحبه معاه.

بدأت تصرخ كالمعتاد ب اسمه

"باسل -باااسل "

ظلت تردد اسمه وهو لا حول له ولا قوه .

لينتشله اخاه من ذالك الحلم الذي يلازمه منذ سنين كثيره .

إلياس بقلق : فوق ي باسل ، فوق ده حلم فوق أنا جنبك .

ليبدا بفتح عينه بتعب ودموع كانّه كان يبكي ف الواقع وليس الحلم ، لتخرج تنهيده حزينة من الياس علي حال أخيه .

وقف اليأس بحزم أمام أخيه وبدا بالحديث

هتقوم تاخد شاور و تيجي تحكي ليا كل حاجه ي باسل ، اعتقد حان الوقت اعرف اي اللي أحصل ف الوقت اللي انخطفت فيه ، بقالك سنين رافض تحكي ، لحد ما وضعك بقي يسواء، اتفضل قوم ومش عايز اعتراض .

استسلم له باسل ، يعتقد انه حان الوقت لمشاركه احد ذالك السر لعل وعسي ان يأتي ليله ينام بها بهدوء بدون ذالك الكبوس المرير .

مر قليلا من الوقت ، حتي خرج باسل وهو ينشف رأسه بالمنشفه ، لينظر له اليأس منتظر منه الحديث .

تنهد باسل قليلا ليرتمي بجسده علي اقرب كرسي له .

تنحنح قليلا قبل بدأ الحديث :

بص أنا عايزك تعرف أن أنا هقولك دلوقتي كل حاجه ،بس صدقني لو سكت مش تضغط عليا أكمل ، صدقني اللي هقوله صعب عليا كل ما افتكر تمام ؟

أوما اليأس بتفهم ليبدا باسل سرد ما حدث له

لما كنا مع بعض أنا وأنت ،و بعدين ظهور الراجل اللي أخدني علي أساس بابا اللي بعته ، أخدني لمكان مهجور مفيهوش اي حد ، هناك كان في أطفال تانيه غيري ، كان في ولدين و بنت ، في ولد منهم كـ كـان بيحاول يهرب ، ولما واحد من الحراس حس بيه أخده ، ما عرفنا خده فين ، بس اللي عرفته ان الولدين دول توأم زينا كده و البنت كانت تقرب ليهم ، الولد التأني لما شاف اخو اتاخد ما قدر يسكت ، فضل يخبط و يصرخ عشان عايز اخوه ، لحد ما الباب اتفح واخدو هو كمان ، البنت ساعتها كانت لسه صغيره جدا يمكن ٤ سنين ، كانت بتعيط جامد ، لما لاقيت الراجل بيلف وبيبص ليها حطيت إيدي علي فمها حتي تسكت ، البنت مسكت فيا جامد ، ساعتها لاقيته بيسحبنا احنا الاتنين ، لما حاولت افهم في اي ...

🎉 لقد انتهيت من قراءة ما بينَ الحُب و المال (أحببت ابي الجزء الثاني) 🕊️ 🎉
ما بينَ الحُب و المال (أحببت ابي الجزء الثاني) 🕊️ حيث تعيش القصص. اكتشف الآن