Anna haar examens gingen allemaal even goed als de examens van Pieter. Ze kregen een schitterend rapport terug, geen enkele onvoldoende. Ze waren allebei zo blij dat ze het aan elkaar moesten vertellen, niet over gsm of computer, nee hoor echt 'in real life'. Omdat ze een goed rapport hadden mochten ze elkaar zien. Ze spraken af, ze waren zo verheugd. Eindelijk was het DIE dag. Anna stond wel een uur voor de spiegel, Pieter daarentegen deed gewoon jeans en T-shirt aan, ze gingen ten slotte toch maar naar de bioscoop. Ze hadden afgesproken onder de P van Metropolis, Pieter stond er veel te vroeg, hij wou Anna aan zien komen. Anna was helaas 5 minuten te laat, haar bus was te laat door de sneeuw.
Ze keken natuurlijk naar een romantische film, Anna lag knus met haar hoofd op de schouder van Pieter. Hij legde zijn arm om haar heen. Na de film gingen ze nog een hapje eten bij de McDonald's. Ze vonden het heel gezellig. Op het einde van de date liep Pieter nog mee naar Anna's bushalte, waar hij haar kuste. En zo vertrok hij weer... Het stoplicht waar hij stond werd groen, hij liep over en net in de helft van de baan reed een zwarte Audi MPV hem aan. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf, door de piepende banden merkte Anna dat het slachtoffer haar vriendje was. Ze raakte in paniek, belde de politie en de hulpdiensten en ging kijken naar Pieter...
Gelukkig ademde hij nog, maar hij was er erg aan toe. Door haar tranen heen gaf ze hem een kus en hield hem in haar armen. Na een kwartier waren de hulpdiensten gearriveerd, deze legden Pieter op een brancard en namen hem mee in de ambulance. Anna mocht gelukkig mee in de ambulance, zodat ze hem kon kalmeren, omdat hij in shock was door het ongeval. Ondertussen had Anna haar ouders en de ouders van Pieter al gebeld.
In het ziekenhuis zeiden de dokters na zijn onderzoek dat hij kritieke toestand verkeerd. Anna vroeg of hij het zou redden, daar konden de dokters spijtig genoeg niet op antwoorden, nog niet.
JE LEEST
About a girl and a boy...
RomanceDit verhaal gaat over een meisje en een jongen die elk naar een andere school gaan, maar elkaar toch ontmoeten... op de bus.