Kapitel 1

127 5 5
                                    

Jag kollar ut genom fönstret på taxin. Vi förbi ett sjukt gulligt hus, ett litet rött hus med vita knutar, och den gulligaste trädgården med blommor, dem har tillomed en fontän. Vi passerar fort huset och jag återgår till att tänka ut en plan.

Jag hade bett chauffören ta mig till första bästa motell så vi skulle inte åka så långt antog jag.

****************************
Efter någon kvart var vi framme vid ett skruttigt hus men det fick duga just nu, det var sent och jag behövde verkligen sova. Jag lämnade bilen efter att jag betalat och styr stegen mot motellet. Jag går snabbt då det regnar och jag bara bär en långtröja och tights.

Jag rycker upp en snart förstörd dörr och ställer mig i hallen.
Det är en förvånansvärt fin hall med levande ljus vid några bord, jag går fram till disken där en kort man i kanske 50 års åldern står.
Han mumlar något innan han vänder sig om mot mig och ger mig ett fake leende.
"Hej, Uhm jag skulle behöva någonstans att sova under natten."
Han nickar sakta och tar fram en nyckel.
"Rum 42" säger han kort och ger fram nyckeln.

Jag lämnar trött hallen och beger mig mot hall 40. med trötta steg går jag genom huset tills jag kommer fram till mitt rum och skyndar in i rummet. det är inte så lyxigt men det är bara bra för då är det inte lika dyrt. Jah slänger min resväska på en fåtölj och går snabbt till sängen och lägger mig ner. inatt orkar jag inte byta om.

Sängen är hård, för hård så det blir nästan omöjligt att somna på den. så jag tar min tid och kollar på alla detaljer i rummet, iallafall tills jag lyckas somna.

****************************
Jag vaknar av att solljuset tar sig igenom den, om jag får säga det, sjukt dåliga gardinen. Jag kollar över på klockan, och den visar 8.34.
Jag släpper ut en djup suck och sätter mig på sängen. jag kollar ner på mina kläder när jag insett att jag aldrig bytte om igår kväll.

Jag reser mig och styr stegen mot den röda fåtöljen som står i hörnet av rummet och öppnar min resväska. I resväskan har jag lagt allt som jag tror kan vara nödvändigt att ha.

Jag drar fram en vit, tight tröja som slutar lite över naveln, så att man ser min navel piercing och ett par botfriend jeans. Jag drar borsten genom mitt hår innan jag sätter upp den i en enkel hög toffs. Mitt hår är långt och blont.

Jag sminkar mig enkelt med lite mascara, eyeliner och fyller i mina ögonbryn. Jag kollar mig i spegeln och låter blicken söka upp det långa ärret
Jag följer det långa ärret med min fingrar.

Mer hinner jag inte färsen jag hör hur folk springer i korridorerna och hur min dörr slängs upp...

------------------------------------------
Hejheeej det här är min nya bok som jag började med igår, jag har ingen aning om hur det blir med " a new me "

Men skriv gärna vad ni tycker om den här boken, pussar 💋💞

Don't call me babyWhere stories live. Discover now