Darah merecik ke dinding.Dagu wanita dihadapannya dicengkam kuat,mengunci pergerakan mulutnya.Pandangan mata disebalik topeng hitamnya sungguh tajam.Kepala didekatkan ke telinga wanita itu.Pisau belati hitam masih erat digenggamannya.
"Cuba jangan melawan.Takdelah aku terpaksa buat macam ni"suara garau lelaki itu sungguh menakutkan.Mata dipejam rapat.
"Tolong,lepaskan aku.Aku merayu Martine"rayuan dipinta namun mata masih terpejam.
"Aku suka kau merayu.Beg me more,mia bella"Kata lelaki yang digelar sebagai Martine itu.
Pisau ditangannya ditikam ke peha wanita itu. Jeritan kuat kedengaran.Rambut panjangnya dicengkam dan ditarik secara paksa .Dia meringis pedih akibat terkena kaca yang berselerak di lantai bilik itu.Berkali kali tanpa henti malah rayuannya dianggap suatu melodi yang indah.
Satu persatu kaca tertusuk dibahagian badan dan kaki.Jeritan demi jeritan bersambungan.Pedih.Perit.
"Martine,aku merayu Martine.Sakit.Lepaskan aku"dia merintih merayu.
Badan wanita itu dilepaskan menyebabkan tubuh itu tidak bersedia bertemu kepala dengan lantai.
Rahang dicengkam kasar.Senyum sinis terukir.
"Betul nak aku lepaskan kau ? "tanya Martine.Dia mengangguk dengan laju.
"Boleh." Bersinar matanya mendengar.
"Lepas kau layan budak budak aku.Dorang dah lama menunggu kau"Sekali lagi rambutnya ditarik .
Kepala digeleng laju.Tidak! Dia tidak mahu!Tapi,berdepan dengan lelaki bertopeng seperti Martine takkan membuatkan Martine mengubah fikiran.Jari dipetik.Tubuh wanita itu diangkat dan dibawa masuk kesebuah bilik.Suara jeritan wanita itu menusuk kedalam telinga Martine.Seolah olah lagu yang berkumandang di radio.Kepala diteleng kekanan.
Topeng hitam dibuka dan diletak di sisi meja.Wajah bersihnya dapat dilihat.Dalam beberapa saat,muncul lelaki berbaju hitam dan mempunyai parut dibahagian kening kirinya.
"Signor Martine.Are you done?"tanya seorang lelaki bernama Alpha.
"Done,kejap lagi aku nak balik.Tolong jagakan tempat ni"arah Martine
"Si signor"balas Alpha.Kaki melangkah ke arah loker berfail.Ditilik satu persatu file tersebut sebelum..
"Esok aku busy.Kau dengan Fanthom handle quarters besok.Aku taknak dengar satu masalah pun timbul or korang berdua yang jadi mangsa aku"kata Martine lalu melangkah pergi dari situ.
"Kan dah cakap,dia memang sesuai jadi ketua"Alpha membalas didalam hati.
***
Pintu dikuak.Kaki melangkah masuk.Pandangan diluaskan disekeliling rumah.Hanya ayah tirinya sahaja yang elok membaca sesuatu di dalam ipad.Pintu ditutup dan Arden mengatur langkah mendaki tangga.
"Kau takde adab?Masuk takde salam.Macam putera raja dalam rumah ni"suara garau Hamid mematikan kesunyian rumah agam itu.Tanpa berpaling,Arden meneruskan langkahnya.
"Hei,keturunan kau ni memang suka berambus time orang tengah bercakap ke ha?Patutlah bapak kau mampos.Ramai orang benci"desis Hamid.
Merah muka Arden mendengar ayat itu.Mata dipejam.Menahan rasa marah.Penumbuk dikepal.Nafas ditarik perlahan.Anak tangga dipanjat lagi.
"Dasar kurang ajar.Macam ni lah jadi bila bapak mampos awal sampaikan tak sempat ajar anak"sekali lagi Hamid memerli.
Arden sudah tidak tahan dengan ayat yang keluar dari mulut lelaki itu.Dia berpaling ke arah Hamid.
"Lelaki yang kau hina tu bapak aku.Orang yang lepaskan kau dari terperuk dalam penjara macam orang bodoh.Kau yang tak reti beradab dengan orang yang dah berbuat baik pada kau.Menumpang harta bapak aku and terus tak sedar diri yang kau tu SAMPAH yang dikutip"balas Arden tajam.Sengaja dia tekan perkataan "sampah".Bagi sedar diri sikit.
Arden melangkah pergi mendaki anak tangga yang masih berbaki 12 lagi.
Kalini muka Hamid pula yang merah padam.Penumbuk dikepal.Ipad yang berada ditangan dilempar ke atas meja kopi.
"Kurang ajar punya budak.Kau tunggu nasib kau seterusnya.Harini kau menang tapi hari esok giliran aku pula"bisik hati Hamid.
Dia bangun dan berlalu keluar.Kereta yang baru distart,mengundur laju ke belakang.Gear ditukar dan ia memecut kedepan pula.
Disebalik langsir,Arden hanya memerhati pemergian Hamid.Bibir menguntum senyuman senget.Kemudian,langsir ditutup dan dia kembali meneruskan perjalanan menuju ke bilik.
***Pintu dikuak dari luar.Muncul wajah bersih Arden.Tangan Aeriq dicapai untuk bersalaman.Dia baring di atas katil,menadah telinga untuk terima panahan petir.
"Ingatkan dah tak jumpa jalan balik.Baru nak send map dekat kau.Kau ni,bontot memang tak reti lekat dekat rumah ke?Pagi petang siang malam kau keluar.Tapi satu hasil pun takde.Kau buat apa sebenarnya?Aku ni risaukan kau tau.Seharian ni bukan setakat batang hidung,taik hidung pun tak muncul"bebel Aeriq ditepi Arden.
"Chill bro.Aku keluar cari duit.Bukan carik betina"balas Arden ringkas.Telinga digaru laju tanda bingit nak dengar.
"Banyaklah kau punya duit.Mana duit?Mana?Tu lah kau,aku suruh kau cari kerja kau taknak.Nak enjoy lah tak ready lah.Apalah masalah kau ni."kata Aeriq.
"Hek eleh.Terpaling lah kau ni.Bisinglah"balas Arden.
Aeriq menjeling.
"Ni,alang-alang esok aku free.Jom pergi tengok wayang.Ada cerita baru.Jom jom"ajak Aeriq.Tangan Arden digoncang perlahan.Nanti kalau goncang laju takut muka dia melekat dekat tapak tangan Arden.
"Aku kerjalah.Pagi-pagi aku keluar tu,aku pegi keje la.Kau apa tau"balas Arden pula.Telinga kanan diusap lembut.
"Aku ni hidup dengan kau dari kecik tau.Sekantung,serahim,sesusu and apa lagi?Kau ingat aku bodoh sangat ke tak tau yang kau tengah tipu aku.Cakap la Ar,kau pegi mana?Hampir setiap pagi bangau tu baru bukak bijik mata,kau dah lesap"tanya Aeriq.Sungguh dia tertanya tanya kemana pergi Arden.
"Nantilah,belum tiba masanya.Nanti aku bagitau kau okay?"kata Arden.
"Tapi aku nak tau.Ceritalah.Ceritalah cepat Ar.Mana kau pegi?"rayuan Aeriq membuatkan Arden serba salah pula.
"Err..nantilah"Arden cuba menepis rayuan itu.Dia melarikan anak mata ke bahagian pintu,tingkap dan siling.Tapi,matanya bertembung juga dengan figura Aeriq.
Semakin serba salah dia apabila Aeriq tunduk dan muncung.Bibir Aeriq pula dijebikkan persis budak kecil tak dapat mainan.Arden tayang senyum nipis.Siapa abang siapa adik ni?Comel.
"Haih,okayla.Macam ni,memandangkan kau abang aku and aku sayang kau sebab kau comel je.Aku nak kau,please jangan cerita benda ni kat sesiapa termasuk mama.Never never ever story dekat mama or tanya mama.Okay?"rayu Arden.
"Okaylah.Tak cerita kat sesiapa.Promise"balas Aeriq.Jari kelingking diangkat lurus.
Arden membuka mulut.Dia menceritakan segalanya kepada Aeriq.Sesekali tangannya yang panjang dan runcing itu menari nari diudara.Aeriq pula khusyuk mendengar cerita adiknya.Gelak tawa pula seiring dengan perbualan mereka.Bahagia.
[Bersambung]
YOU ARE READING
Mr.Psychotopia
Misterio / SuspensoDunia itu kejam?Tak,manusia yang kejam.Pernah tak kau fikir kenapa seorang ibu sanggup buang atau bunuh anak sendiri?Jawapan dia senang,sebab manusia tu tak pernah gunakan akal mereka.Anak itu suci.Sepatutnya dihargai,dibelai dan diwarnakan dengan w...