BAB 14

796 67 4
                                    

"KAU serius ke ni rumahnya?"

Clark yang duduk di bahagian pemandu menoleh ke sebelah. Wajah Adam dipandang dua saat, sebelum dia menolehkan semula kepalanya ke hadapan. Rumah agam di hadapannya itu dipandang bergilir dengan skrin telefonnya yang memaparkan peta lokasi yang dikongsi oleh adiknya tadi. Tidak silap. Di peta itu pun sudah tertulis dia sudah tiba di destinasi.

"Kau yakin ke yang telefon kau tadi tu, memang Clara?" Soalan lain pula diajukan. Kali ini, oleh Andri yang duduk di tempat duduk belakang.

Clark hela nafas kecil. "Aku cuba call semula nombor tadi." Buka log panggilan, nombor yang berada paling atas disentuhnya, membuat panggilan. Pembesar suara sengaja dibuka, agar Adam dan Andri dapat mendengarnya.

Panggilan pertama, tidak dijawab. Clark mencuba sekali lagi.

"Tak jawab pun. Ke kau kena perangkap ni?" Duga Andri.

"Tak. Aku kenal suara adik aku. Memang suara dia yang call aku tadi," ujar Clark. Matikan enjin, pintu bahagian pemandu dibuka. Dia keluar dari perut kereta, dan melangkah menghampiri pagar setinggi 12 kaki di hadapannya itu. Butang loceng pada tembok tepi pagar ditekannya.

Adam dan Andri yang berada di dalam kereta saling berpandangan sebelum mereka turut keluar dari perut kereta.

"Macam tak ada orang je," ujar Adam, melilaukan bebola matanya ke sekeliling.

"Kereta ada tu. Mustahil tak ada orang," ujar Clark. Jarinya tidak henti menekan butang loceng. Apabila dia perasan pintu utama rumah agam itu terbuka, barulah dia berhenti menekan butang loceng. Kelihatan seorang lelaki melangkah keluar dari rumah itu dan berjalan menghampiri pagar yang mula terbuka itu.

"Lelaki? Seriuslah adik kau kat rumah ni dengan lelaki?" Andri menyoal bagai tidak percaya.

Clark tidak hiraukan kata-kata Andri itu. Dia juga sama seperti Andri. Agak terkejut apabila melihat lelaki yang keluar dari rumah itu. Macam-macam soalan mula bermain di fikirannya.

"Hye. What are you all doing in front of my house?" Lelaki yang baru tiba di hadapan pagar itu terus mengajukan soalan. Matanya memandang Clark, Adam dan Andri bergilir.

"Hye. I'm Clark Maiden. And they are my friends, Adam Louis and Andri Fedric." Clark perkenalkan diri terlebih dahulu. Tangan kanan dihulurkan, sebagai salam perkenalan.

"I'm Benjamin Leo," ujar lelaki itu, menyambut huluran tangan Clark. Kemudian beralih ke arah Adam dan Andri.

Sorry for bothering you. I came here, looking for my sister," ujar Clark, terus ke tujuan utama dia datang ke rumah itu.

"Sister? Clara Hollen?"

Clark angguk laju apabila mendengar nama yang disebutkan. "Is she here? She called me an hour ago. And she shared the location of this house, asked me to take her."

"Oh, she's inside. Come in," ujar Leo seraya pusingkan tubuh dan mengatur langkah meninggalkan Clark, Adam dan Andri di hadapan pagar itu.

Clark tidak menunggu lama. Langkah diatur, mengekori Leo daripada belakang. Sambil itu matanya melilau memandang sekeliling.

Masuk ke dalam rumah, Clark tercari-cari kelibat adiknya. Tetapi tidak kelihatan. Yang ada di ruang tamu itu hanyalah seorang lelaki.

"He's Yusuf Affan, my housemate," ujar Leo kepada Clark.

Clark angguk kecil. Belum sempat dia nak menyoal tentang adiknya, suara Leo terlebih dahulu kedengaran.

"Where's Clara?" soal Leo, menghampiri Affan yang sedang duduk di sofa sambil menonton televisyen.

CLARK MAIDEN : Mon Amour, Mr Mafia!Where stories live. Discover now