Begrafenis⚰️🫂

52 0 0
                                    

De vriendengroep was diep geraakt door het nieuws van Lotte's overlijden. Iedereen was verdrietig en in shock. De begrafenis werd een paar dagen later gehouden in een rustige, mooie kapel. Familie en vrienden verzamelden zich om afscheid te nemen van Lotte, een geliefde vriendin, moeder en partner.

De kapel was gevuld met bloemen en foto's van Lotte. Iedereen droeg iets wat hen aan haar deed denken – kleurrijke sjaals, vrolijke jurken – een eerbetoon aan haar levendige geest. Maksim stond vooraan, zijn ogen rood van het huilen. Kiana zat bij Pommelien op schoot, haar blik onrustig maar stil, niet helemaal begrijpend wat er gebeurde.

Tijdens de dienst stond Maksim op om een lied te spelen dat hij speciaal voor Lotte had geschreven. De melodie was zacht en teder, de woorden vol liefde en gemis. Zijn stem trilde, maar hij zong door, wetende dat Lotte het zo gewild zou hebben. Tranen stroomden over de wangen van de aanwezigen, iedereen geraakt door het hartverscheurende afscheid.

Na het lied liep Kiana naar haar vader toe en klom op zijn schoot. Maksim hield haar stevig vast, zijn enige anker in een zee van verdriet. De dienst ging verder met verhalen en herinneringen, gedeeld door vrienden en familie. Elk verhaal schilderde een beeld van Lotte's warme hart en sprankelende persoonlijkheid.

Na de begrafenis moest Maksim verder met Kiana alleen. Hij had veel verdriet, maar hij hield zich sterk voor zijn dochter. Kiana was zijn lichtpuntje in deze donkere tijden, en hij richtte al zijn energie op haar. Ze brachten veel tijd samen door – spelen, knutselen, en gewoon praten. Hij besefte hoe groot Kiana al was en dat hij veel had in te halen. Hij zag haar groeien en bloeien, en dit gaf hem de kracht om door te gaan.

Ondertussen bracht de vriendengroep goed nieuws om wat licht in deze donkere periode te brengen. Francisco en Sali kondigden aan dat ze gingen trouwen. Hun liefde had zich verdiept en ze wilden hun leven samen voortzetten. Kort daarna maakten Camille en Danny bekend dat ze samen met Francisco en Sali een dubbele trouw wilden organiseren. Dit nieuws bracht een golf van vreugde en opwinding in de groep.

De voorbereidingen voor de dubbele bruiloft begonnen snel. Er werden locaties bekeken, jurken gepast en menu's gekozen. Het gaf iedereen iets positiefs om naar uit te kijken en zorgde voor een welkome afleiding van het verdriet. Maksim vond troost in de steun van zijn vrienden en de vreugdevolle momenten die de voorbereidingen met zich meebrachten.

Terwijl de weken voorbijgingen, bleef Maksim zich focussen op Kiana. Hij zag haar eerste schoolvorderingen, haar nieuwe vriendjes, en hoorde haar steeds nieuwe woorden leren. Zijn hart vulde zich met trots en liefde voor zijn perfecte dochtertje, die hem elke dag opnieuw kracht gaf om door te gaan.

Het leven ging verder, met ups en downs, maar met de onvoorwaardelijke steun van hun vrienden en de liefde voor elkaar, wisten Maksim en Kiana dat ze alles aankonden.

De Vriendengroep 🤍🫀 Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu