15 lipca 2012
Dziś zrobiłam coś, czego się bałam, ale co czułam, że muszę zrobić. Napisałam list pożegnalny. Opisałam wszystko – moje życie, mamę, alkohol, przemoc. Chciałam, żeby ktoś zrozumiał, dlaczego to zrobiłam. Dlaczego nie widziałam innego wyjścia.
,,Droga osobo,
Jeśli czytasz ten list, to znaczy, że już mnie nie ma. Chciałam zostawić po sobie jakieś słowa, żeby ktoś zrozumiał, dlaczego zdecydowałam się na ten krok. To nie była łatwa decyzja, ale czułam, że to jedyne wyjście z mojego beznadziejnego życia.
Od kiedy pamiętam, żyję w strachu i bólu. Moja mama jest alkoholiczką. Każdy dzień w naszym domu to walka o przetrwanie. Nie chodzi tylko o fizyczny ból – chociaż ten też był obecny – ale o ten psychiczny, który zżerał mnie od środka. Czułam się bezwartościowa, niekochana, niewidzialna. Nie miałam nikogo, kto by mnie wspierał, kto by we mnie wierzył.
Nie piszę tego, żeby obwiniać moją mamę. Wiem, że ona też jest ofiarą swoich demonów. Ale nie mogłam już dłużej znosić tego piekła. Każdy dzień był taki sam – pełen krzyków, przemocy, pustych butelek. Próbowałam znaleźć ucieczkę w szkole, w książkach, ale to tylko tymczasowe schronienie. Zawsze musiałam wracać do domu.
Przez ostatnie tygodnie myślałam o tym coraz częściej. Zastanawiałam się, czy ktoś zauważy, czy ktoś będzie tęsknił. Ale doszłam do wniosku, że już nie mam siły. Nie mam siły udawać, że wszystko jest w porządku, że jestem silna. Jestem zmęczona. Zmęczona życiem w strachu i bólu.
Mam nadzieję, że ktoś, kto przeczyta ten list, zrozumie. Może ktoś, kto przeżywa to samo, znajdzie w sobie siłę, żeby walczyć. Może ktoś, kto ma bliskich w podobnej sytuacji, dostrzeże ich cierpienie i pomoże im. Nie chcę, żeby moje życie i śmierć poszły na marne. Chciałabym, żeby ktoś zrozumiał, że czasem ludzie potrzebują pomocy, nawet jeśli o nią nie proszą.
Dziękuję, że przeczytałeś moje słowa. Przepraszam, że nie byłam silniejsza. Może w innym świecie znajdę spokój, którego tutaj mi brakowało.
Z miłością,
Sarah."
CZYTASZ
Pamiętnik dla zagubionych
Random( Fikcja literacka Wszytko co zostało tutaj napisane jest tylko i wyłącznie wymysłem autora!!!) Oto pamiętnik należący do młodej dziewczyny o imieniu Sarah, która jest męczona przez swoją tonącą w alkoholu matkę. Dziewczyna jest bezradna i dzieli s...