Alexandra
Juuri, kun saan otettua viimeisen pizzan uunista ja yritän olla polttamatta itseäni, joku alkaa rämpyttämään ovikelloa.
"Jontsu, meetkö avaan!" Huikkaan veljelleni, joka on vessassa valmistautumassa.
"joo!" Joonas huikkaa takaisin tullessa vessasta ulos.
Samaan aikaan, kun saan pellin keittiön tasolle, alkaa eteisestä kuulua suorastaan puheensorinan tulva.
"terve!"
Käännähdän hymyssä suin nähdäkseni bändin karhun. Tuo hymyilee ystävällisesti.
"moi, pitkästä aikaa!" Melkein kiljahdan onnesta.
Kumpikin naurahtaa, kun halaamme. Pituusero on ihan kiva..
"ole hyvä. tervetuloa Helsinkiin." Tommi hymähtää ja ojentaa valtavan ja värikkään kukkakimpun.
"herranjumala.. ei olis tarvinnu. mut kiitos, nää on ihania." Henkäisen.
Tommi vilauttaa hammashymyään. On se aina yhtä ihana.
"Alluuu!" Niko hekottaa iloisena ja halaamme tiukasti.
"hei ihana nähdä, et oo kylläkään kasvanu." Murjaisen virne naamalla.
"törkee!" Niko nauraa, mutta halaa kuitenkin minua.
"Niko kasvaa vaan leveyssuunnassa." Aleksi heittää, jolloin koko porukka repeää nauramaan.
"vihjailetko, että oon paksu?!"
Niko älähtää nauraen."en mä vihjaa mitään."
Aleksi nauraa.Halaan vielä Aleksia, Ollia ja Joelia, jonka jälkeen porukka asettautuu olohuoneeseen.
Rupattelemme niitänäitä ja vaihtelemme kuulumisia, kun viimeksi olen bändin jätkiä nähnyt kunnolla ehkä pari vuotta sitten?
En muista enää itekään..Ne on niin paljon maailmalla menossa, ettei olla ehditty nähdä muuten kuin tietysti veljen kanssa ja osan kanssa ihan pikaisesti muutaman kerran. Esimerkiksi Joonaksen lisäksi Niko, Joel ja Aleksi asuu Helsingissä, joten ollaan nähty vähemmän.
Olli ja Tommi asuvat edelleen Oulussa, mutta vaikka he ovatkin asuneet samalla paikkakunnalla kuin minä, ei olla nähty kovin montaa kertaa. Musabisnes pitää heitä kaikkialla muualla, paitsi kotona.
No joo, syödäänpä sitä pizzaa.
"kuka haluaa pitsaa?" Kysyn.
"kysytki vielä." Niko hymähtää.
"en ookkaan pitkään aikaan syöny pitsaa." Olli toteaa, kun ojennan jokaiselle lautasen.
Aleksi ja Tommi lähinnä keskittyvät nuuhkuttamaan pizzoista tulevaa herkullista tuoksua ja bändin somevastaava Joel nappaa kuvia. Hyvä, että joku pitää somettamisesta huolen.
A/N: tätä oikolukiessa luin ensin "sormettamisesta" ja sitten luin uudestaan, mutta luin saman jo toisen kerran.. 😭 joo laitanpa ne kakkulat nenälle.
Hetken päästä istumme olohuoneessa tyytyväisinä mutustamassa pizzoja. Teimme kolme erilaista, jotta jokaiselle olisi jotakin. Esimerkiksi lihaa ja kalaa. Ilmeistä päätellen maistuu.
"mmh, onpa hyvää." Olli sanoo ja haukkaa slaissistaan palasen.
"kiitos. oon jonku verran pizzaa tehny." Hymähdän.
"no sen huomaa. mä hädintuskin osaan laittaa uunia päälle."
Aleksi naurahtaa."etsä nyt nii huono oo ko minä."
Joel naurahtaa takaisin."niinno Joonaski on kyllä mestarikokki." Virnuilen.
"hei et kerro!!" Joonas huudahtaa, kuin pikkulapsi.
"mitämitä." Niko naurahtaa.
Muut bändiläiset vaikuttavat yhtä kiinnostuneilta ja katsovat Joonasta jopa hieman ivallisesti.
"no siis vuos takaperin ko Jontsu oli kotikotona käymässä ja teki spagettia, niin se sitte heilutti sitä pastakastikepurkkia turhan aggressiivisesti ja ne kastikkeet räjähti kattoon." Nauran.
Tommi nauraa hekottaa, samalla kuitenkin hieroen naamaansa. Tiedetään, velipoika nyt sattuu olemaan vähän no.. tohelo.
Joonas
On nää pikkusisarukset ärsyttäviä. Nytkin Allu meni nolaamaan mut poikien eessä.. Mut toisaalta, on mulle pahempaakin sattunut tän hienon elämäni aikana. Muuutta ei niistä sen enempää..
"mites, etkös sä seurustellu sen Rasmuksen kans? miten teillä menee?" Niko murtaa yhtäkkiä jään.
Huomaan Allun kasvoilla säikähdyksen ja pienen paniikin, mutta nyökkään tuolle lempeästi, kannustaen kertomaan rehellisesti mitä on tapahtunut.
"öö no tuota, me ollaan erottu." Alexandra mumisee.
"ohhoh.. tai siis sori. ei ollu tarkotus udella." Niko pudistelee päätään.
"joo siis ei se mitään, ethän nää voinu tietää." Alexandra hymähtää.
"jos saa udella, nii mitä tapahtu?" Aleksi kysyy.
Kaikki vilkaisevat häntä ja sitten pikkusiskoani. Kerro vain rakas, näihin jätkiin voit luottaa.
"noh, Rasmus rakastu toiseen tyttöön." Alexandra toteaa.
"munki kohalla mimmit rakastuu toisiin." Joel huokaa.
"samassa veneessä ollaan bro. joku ilta sinkkukännit sillä sun vinetolla?" Alexandra ehdottaa miehelle.
Me muut lähinnä naureskellaan.
"katotaan joku ilta." Joel hymyilee siskolleni turhankin innokkaasti..
"turha luulo et pääsisit sukeltaan mun pikkusiskon pöksyihin." Katson miestä merkitsevästi.
"Joonas!" Alexandra älähtää, kun samaan aikaan Niko on tukehtua viimeiseen pizzapalaansa.
Tommi läiskii toista solistia selkään. Tällästä tää on meidän bändin kanssa..
Alexandra
Suljen asunnon oven hengähdyksen kera. Tiesin, että bändin jätkät ovat äänekästä ja vauhdikasta seuraa, mutta en muistanut, että ihan näin äänekästä ja vauhdikasta..
Kaiken lisäksi Joonas teki jonkun päätelmän omissa pienissä aivoissaan, että mulle ja Joelille tulis joku seksisuhde. Joo siis sehän oli ekana mielessä ja sitä rataa.
Rakastan veljeäni, mutta onhan se välillä ihan pöhkö ja ärsyttävä. Ja nolaa minut välillä ihan helvetin pahoin!!
"oli kiva ilta, mä meen nyt nukkuun." Hymähdän, roikkuen vierashuoneen ovella.
Joonas istuu vielä olohuoneessa katselemassa televisiota ja toivottaa minulle hyvät yöt. Toivotan samoin hänelle.
Eka yö hesoissa. Saa nähä, mitä huomenna tapahtuu..
-
sanat: 737pizzapartyt woo 🍕🎊
mikä on sun vakio pizza, minkä tilaat? mulla vaan ihan perus kinkkupizza :D
ESTÁS LEYENDO
ɴᴜᴏʀᴇᴍᴘɪ ᴘᴏʀᴋᴏ | ᴀʟᴇxᴀɴᴅʀᴀ x ᴛᴏᴍᴍɪ
FanficJoonas Porkon parikymppinen pikkusisko saapuu Helsinkiin. Sen myötä miehestä kuoriutuu ylisuojeleva isoveli. Eikä ihan syyttä.. 𝘃𝗮𝗿𝗼𝗶𝘁𝘂𝘀, sisältää kiroilua päihteiden käyttöä smuttia tarvittaessa tw = trigger warning