الحلقه ١🌷

590 47 57
                                    

اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين وسلم تسليما كثيرا إلى يوم الدين 💗💗


لا تنسون الدعاء لأهل غزة ولبنان 🇵🇸🇱🇧

صدقوني لو مفيش دعم بحس بفقدان الشغف بطريقة لا تطاق.

التعليقات بين الفقرات...... من فضلكم 🌷

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توقفت سيارة سوداء امام شركه طويلة ، وفتح الباب الخلفي للسيارة ، ليظهر هذا الرجل الذي يضع نظارته الشمسية على عينيه ثم ترجل وهو بكامل اناقتة ، وهو يرحب بكل من الواقفين وهما الحراس بشكل عفوي ومتواضع، فهو مديراً لهذه الشركه ، ثم دخل بهيئته المتواضعه ، واستقام جميع الموظفين احتراماً له.

احد الموظفين 1 :"نورت الشركه يا فندم ، حمدلله على سلامة حضرتك"

....... بهدوء : "ومنوره بيكم آنتوا كمان ، لولاكم مكانتش الشركه هترجع زي الاول واحسن"

احد الموظفين 1:" وبفضلك انت كمان يا فندم، حضرتك اللي شجعتنا اننا نفتح صفحه جديده يا استاذ حاتم"

حاتم أبتسم :"بلاش حكايه صفحه جديد خليها كتاب جديد لان احيانا لازم نقفل الكتاب بدل ما نفتع صفحه جديده........ يالا كل واحد على شغله."


ثم ذهب إلى مكتبه ، وأغلق الباب خلفه جيدآ ، و اتصل على أحمد الذي تأخر على معاده واجاب الطرف الثاني بسرعة.

حاتم بهدوء : "أنت فين يا احمد ؟"

أحمد :" أنا لسه خارج من البيت يا بابا ،
عايز حاجة مني؟"

حاتم بغضب :" وهو في مستشار قانوني محترم بيشتغل في شركة محترمة ، يتأخر على الشغل يا بيه ؟"

أحمد يتنهد : "خلاص يا بابا محصلش حاجه اخر مره. "

حاتم بتحذير : "اول واخر مره تعمل كده "

أحمد بضجر : "خلاص بقي يا بابا اخر مره عشان خاطري . "

........... كان بجانب احمد في المقعد الأمامي في السياره : 'أنت مكبر الموضوع ليه يا حاج، هما دقيقتين بس، وبعدين انت كنت بتقولنا مقوله دايما على لسانك" .

حاتم بتنهيده ورفعة حاجب :" مقولة ايه يا عم كريم ؟'

أحمد وكريم مع بعض : " ان تصل متأخرا ، خيرا ان لا تصل ابدا "

اقتنع حاتم وقال بغيظ : ''خلاص ، ويالا اخلصوا تعالوا."

أحمد :" جيين اهو يا بابا. "

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Oct 06 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

سندي في وقت الشدة (ج2 من وجدتك ولكن) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن