Bilik sunyi..dapat membuatkan gadis yang memakai sweatshirt itu termenung jauh.
'Hmm..kalaulah betul dia yang ajar aku matematik..aku akan rasa bersalah,dulu aku jeling dia sewaktu dia selalu teman abang aku untuk jumpa dengan aku.Apa dah jadi selepas kejadian tu..aku tak tahu tapi tu saja dalam ingatan aku...lepastu..haa!stay dengan mask,bersongkok,tinggi dan seragam pengawas..And now,aku sendiri suka dia..macam orang cakap jangan benci lama sangat nanti jatuh hati...'Aely bersuara sayu dihati.. fikiran dia bercelaru ada rasa bersalah,sedih dan terluka dengan diri dia sendiri..
'Sorry Allex,aku tak kenal kau dulu.Sebab masa tu aku baru tingkatan 1 kau pulak tingkatan 2...mananya aku nak kenal'Aely berkata-kata lagi..sambil memandang ke arah telefon bimbitnya yang terletak tidak jauh dengannya.
Dia mencapai telefon bimbitnya dan menaip nombor 2 hari kelmarin, Izz Allex.
'Assalamualaikum'Aely memulakan dengan memberi salam.Takut jugak.
Selepas dua minit kemudian,ting!
'waalaikumussalam'dijawab pantas oleh lelaki itu.
'erm..kau yang duduk tepi tingkap kelmarin kan?'Aely menyoal.
'ya.betul'
'Ooo..'
panjang betul Aely punya 'Ooo'padahal dah tahu Tanya lagi.
'kenapa?'Allex menyoal Aely..Hairan
'Hensem'Aely tertaip jawapan yang erkk GILA.
'ting' Satu emoji tengkorak diberikan selepas Aely memujinya.Perbualan mereka tamat di situ sahaja..entahlah..kut kut dua-dua blushing..
Aely pula satu hal..kesian Allex belum apa-apa dah kena offline disebabkan perkataan 'HENSEM'Aely tuu.'Alamakkkk..apa yang aku taip tadi..Yaa Allah tak sempat Minta maaf'Aely bersuara dihati.mukanya mula memerah..
Haih..macam manalah dua orang tu nak jumpa nanti kat sekolah??tak ke nanya?
Hari sabtu tiada perbualan.kosong.
Haa!Habislah......
YOU ARE READING
My Crush
RomanceKisah seorang gadis yang minat akan seorang pemuda kawan abangnya..Tetapi adakah cintanya hanya bertepuk sebelah tangan?Adakah dia layak dicintai pemuda itu?Nantikan halangan dan cabaran yang dihadapi oleh gadis itu untuk pemuda itu.Mampukah dia ber...