Air hujan mengalir membasahi kawasan tanaman..
Pohon bunga raya segar..sejuk...dingin pagi yang bermakna itu.'ting.ting.ting.'bunyi sudu berdeseran cawan kaca..di dapur.
"Ly buat air apa?"Soal kakaknya ingin tahu.
"Aku buat air milo."Aely menjawab pertanyaan tersebut tanpa berpaling ke arah tubuh kurus, tinggi itu.Fokus membuat air.
"Okey.Aely ambik roti kejap tepi tu..aku nak buat roti bakar untuk 'breakfast'.."Kakaknya menunjuk ke arah roti itu.
"Hmm."Aely menghulurkan kepada kakaknya.Dia kembali membuat kerjanya.Risau karang ada pula manusia yang kena air panas kanggg..makan penumbuk sakitnya.
Jam 7:15 mereka enam beradik menyediakan sarapan pagi di atas meja.
"Aely.."sapa ibunya
"Hmm"macam biasa..jawapan selamba Aely.
"Kenapa mata bengkak tidur lewat ke??"Soalan keluar dari mulut ibunya lagi.'alamak bengkak sangat ke mata aku..aishh takkan nak cakap aku menangis semalam..'otak Aely mula berfungsi memikirkan jawapan yang sesuai untuk diberikan kepada ibunya.
"Erm.Ya.tidur lewat..buat kerja sekolah.."Jawab Aely..
"Ouh..takpelah..kata nak A+ semua subjek Spm..biar letih,susah sekarang,esok-esok nanti senang.."
Aely hanya mengangguk..
Bukan apa dia tak tahu nak 'response' macam mana dekat ibunya..
Bukan sahaja ibunya..orang lain pun..-Aely Tasha Binti Arif Tannif-
Pendiam orangnya..tak suka cakap banyak.Orang tanya sepatah,dia jawab sepatah ..haa gituuu.
Pintu bilik dibuka..katil yang empuk laju diduduknya..Aely mencapai telefon.. di atas meja tidak jauh dari katilnya.
Cari app..
'whatsapp' dan nama Anna..Ha jumpa!
Kebetulan kawannya online sekarang.'Anna nak tanya kau soalan boleh?'
Anna is typing....
'Boleh.Soalan pasal apa weyh!..Jangan tanya aku soalan kimia dengan addmath sudahhh yaa..aku malas nak fikir'
'Tak.Ni pasal hmm..minat dekat seseorang'
'Serius,babe kau minat kat sape?Bagitau aku..share laaa'
'Tak..bukan aku..kawan aku..dia minat dekat sorang ni..pastu dia takut tertaruh harapan banyak..so,dia tanya macam mana kalau dia tersakiti,dia tak boleh nak move on??'
Beberapa minit..kemudian..
Anna is typing....
'Ting'
'Oo..Bila kau dah suka seseorang Kau perlu kawal semua perasaan kau..yang cemburu tuu sebab kau hanya minat and jangan terlampau cemburu ataupun taruh harapan banyak.About move on pula, kebiasaannya memang ada orang yang tak boleh move on,perasaannya sangat sakit,but you don't have choice kena jugak move on.'
'okey thanks,nnti aku bagi tahu dia'
'okey,welcome..bye!'
Aely berfikir panjang ,nafas ditarik lalu dihembus perlahan..ujian ini sangatlah..berat.Jika dia tertaruh harapan yang tinggi sekali lagi.
YOU ARE READING
My Crush
RomanceKisah seorang gadis yang minat akan seorang pemuda kawan abangnya..Tetapi adakah cintanya hanya bertepuk sebelah tangan?Adakah dia layak dicintai pemuda itu?Nantikan halangan dan cabaran yang dihadapi oleh gadis itu untuk pemuda itu.Mampukah dia ber...