Bab:14

7 2 0
                                    

'Zufff'Hujan lebat membasahi sekolah Sri Perdana..

Kini,Aely dah tingkatan 5.Sekarang dia kalut buat ulangkaji untuk spm...lepas Spm InsyaAllah kalau ada rezeki dia akan ke universiti...

Yang lain semua tidur...hujan memang nyenyak bila tidur..sejuk.
Hanya Aely sahaja yang termenung..dia nak tidur juga tapi berfikir daripada tidur sekarang baik aku ulangkaji...

Soalan peperiksaan sumatif 1 tahun lepas milik Rid disemak ..kut-kut masuk tahun ni..

Aely membalik semua kertas tu,dia ingin cari kertas soalan addmath sehingga akhirnya tangannya pegun di sebalik halaman itu.Ada nama
Izz Allex Bin Izz Arden.

'kenapa abang aku ambik kertas soalan dia ni?Ahh takpelah aku nak ulangkaji jer.'
Markah 87%..humm biasalah orang bijak kan..Buka sahaja dah 17/20 betul bahagian objektif..Aely mengeluh..
Aku bukan setanding dia..banyak perbezaan antara aku dengan dia..
Layak ker aku ni untuk ke universiti luar negara? Soal Aely dihati.

Jujur manusia mana yang tak malu kalau crush dia jauh berbeza markah dengan dia??Cuba cakap..

'Hmm..dia kat mana ya?macam mana dengan dia..mesti dah ada girlfriend kan'Aely sebak di dada.. perasaannya sekarang hanya tuhan sahaja tahu.Dia lemah.

"Fokus...semua! Ni bukan untuk cikgu but,untuk korang jugak Spm nanti nak dapat berapa A??kalau tak fokus sekarang...cikgu harap sangat results korang cemerlang..."Cikgu Maizatul,menekankan tentang fokus dalam belajar untuk spm kepada murid kelasnya yang sedang mengantuk..

Cikgu Maizatul,sebagai cikgu yang mengajar addmath.Dah nak dekat 6 bulan dah ni...Spm nak hampir,tapi pelajarnya...tetap dengan perangai yang sama.Entah apa nak Jadi dengan budak zaman sekarang..

Aely Tasya pula dah mewarisi abangnya,iaitu dapat kelas sains tulen..Untung memang untung,tapi Aely lah..sekarang..dia perlu tekan juga untuk Spm..

"Terima kasih cikgu!!"Laungan sekelas Aely.

"Hurm.Sama-sama.."Cikgu Maizatul pun keluar..

Sebaik sahaja untuk menuju ke tangga..Aely memperhentikan langkah gurunya dengan satu  panggilan..

"Cikgu!"Sahut Aely.
"Ya..kenapa dengan kamu Aely..ada apa?"Cikgu Maizatul menyoalnya dengan wajah kehairanan.
"Erm..nak tolong angkat barang.."Aely memuncungkan bibirnya ke arah beg yang berisi buku tebal di tangan cikgu Maiz.
"Boleh.Jom!"Cikgu Maiz menghulurkan begnya itu kepada Aely dan akhirnya mengucup satu senyuman nipis..

'Ada juga orang yang rajin..Ya Allah semoga anak murid ku cemerlang dalam Spm nanti..'

Itulah..berkat menolong cikgu..

Sampai sahaja di bilik guru,Aely meletakkan beg di atas meja Cikgu Maiz.

"Terima kasih Aely..dah pergi masuk kelas cepat-cepat nanti terlepas belajar.."pesan cikgu Maiz..

"Sama-sama..bye cikgu"diakhiri dengan lambaian dan senyuman ikhlas buat cikgunya..

Dulu,Aely memang tak minat matematik..sangat-sangat..TAPI selepas Cikgu Yunus bersara tahun lepas,dia mula menyeringai kasih, semua memori gelak,tawa dengan cikgu Yunus kekal dalam ingatannya..
Yaa,dia masih ingat hari bermakna itu,Khamis.Aely,Damian dan Nurul pergi berjumpa cikgu Yunus buat Kali terakhir..
Kata-kata terakhir yang keluar di bibir seorang cikgu banyak berjasa dan sabar itu..walaupun ramai membencinya..adalah..
'Cikgu sayang awak semua..belajarlah elok-elok..'

Dengan mengingat masa lalu itu,Aely berusaha dalam subjek addmath...

'Ingatlah cikgu itu marah bukan sebab benci kita tapi dia sayang kita.'

My Crush Where stories live. Discover now