1.Bölüm

17 2 0
                                    

Ayak tabanımı yere sürte sürte girdim sokağa bi anda esen sert rüzgarla yüzüm adeta donmuştu.Ankara'nın bu soğugu hiç çekilmiyordu bünyem de 20 yıldır burada yaşamam rağmen bi türlü alışamamıştı. Ttreye titreye çıkacağım yokuşa bakakalmıştım.Yokuş çıkmaktan nefret ediyordum daha sokağın yarısını bile  göremediğim yokuşa mutsuz mutsuz baktım...

Telefonumu arka cebimden çıkarıp saate baktım bir de ne göreyim 13 cevapsız arama 55+ mesaj hepsi Yeliz Abla dan. Dünkü olayı merak ediyordu bende dersteydim bütün gün anlatamamıştım ama annemlerden öğrenmiş olması gerekiyordu. Tekrar ekranımda ışık yanınca telefonu kulağıma koydum.Cazgır bi sesle Yeliz abla:
-AYLİNNNN KIZIM NERDESIN SENN
Bi gözümü kısıp telefonu kulağımdan uzaklaştırdım resmen çıglık atmıştı manyak kadın.Hayıflanarak
-Yeliz abla sokağın başındayım size gelicem şimdi. dedim.
Içi içine sığmayan Yeliz Abla ağzı kulaklarında:
-Ayyy! Hemen gel öleceğim meraktan neler neler olmuş dün öyle!!
dedi. Dünkü olaylar tekrar aklımdan film şeridi gibi geçti. Sare'nin babasından dayak yemesi,Cengiz Abi ile Bedirhan Abi nin apartmanımızı basması,Cengiz Abi nin nişanlısı Aslı Abla nın nişanı atması bi gece de neler yaşamıştık öyle apartmanın kolonlarının dili olsa da konuşsa...

Düşüncelerimden sıyrılıp Yeliz Abla ya en kısa sürede koşa koşa yanına geleceğimi söyledim. Telefonu arka cebime attım ve hızlıca yürümeye başladım. Dona dona dimdik yokuşu çıkıp evi bizim 20 adım gerimizde kalan Yeliz Abla nın evinin önüne geldim. Soğuktan buz tutmuş titreyen parmaklarımla zili çaldım kapı ben daha zile basar basmaz açılmıştı normalde olsa on saat beklerdim kapıda. Yeliz Abla nın bu olaya olan ilgisi Sare'den nefret etmesinden kaynaklıydı. Karşı komşum uzak akrabam Sare,Yeliz Ablanın evleneceği adamı ayartmıştı gerçi ne kadar adam denirse. Yeliz Abla Murat denen heriften sonra kimseyle evlenemedi yaşı da geldi 30 a  üzerine mahalledeki dedikoducu kadınlardan evde kalmış damgası da yedi...
                              ~

Yeliz Abla kapıyı bi hışımla açtı eli ağzında
-Kızım detayları öğrenince şok oldum o Sare gerçekten Cengiz'e çıplak fotoğraflarını mı atmış!
dedi. Ohoo kadın hala inanmıyordu ben bizzat fotoğrafları görmüştüm. Allah ım eve gidip gözlerimi çamaşır suyuna basmalıydım. Bi yandan ayakkabılarımı çıkarıp bi yandan Yeliz Abla ya laf yetiştiriyordum.
-Yeliz Abla o daha ne ki Cengiz Abi ye neler neler yazmış ama bence Cengiz Abi de az değil yani bu kız  bu cesareti nerden bulupta sana böyle şeyler atıyor? Bence Cengiz ,Sare ile net bi şeyler yaşadı kız da nişanı atınca tutuştu  haklı çıkmak için ev basmaya geldi medeniyetsiz! Bedirhanla da Sare nin birkaç olayını duymuştum o da az değil sessiz fırtına bunlardan bir halt olmaz orda burda adamım diye geçiniyorlar!
ben bunları derken kolumdan tutulup duvara yapıştırılmam bir oldu. Ayakkabımı tam çıkarmış eve girecekken anlık hamleyle tekrar giymek zorunda kalmıştım. Hangi salak bu diye bakarken gözüme bi çift bot ve askeri forma ilişmişti ...
                              
                             ~

Bedirhan Abi elini yılan gibi koluma dolayıp öfkeli seyiren gözlerle yüzüme bakıyordu. Bütün dediklerimi duymuş olmamısını umut ederek gözümü yüzünde gezdirdim.Yok duymuştu. Net duymuştu.Sinirden titreyen sesiyle
-Ne saçmalıyorsun kızım sen!Sareyle neyimi gördün de böyle boş boş konuşuyorsun. Hayırdır?
diye yüzüme nefesini üfleye üfleye konuşmuştu. Normalde donan yüzüm şimdi utançtan korkudan cayır cayır yanıyordu. Haklı çıkmak için savunmaya geçtim yoksa çiğ ciğ yerdi beni...
-Bedirhan Abi! Sen Sareye gecenin bi saatinde seni yakından tanımak istiyorum yazmadın mı? Terbiyesiz herif !
sanki görmüşüm gibi ozgüvenli özgüvenli konuştum. Halbuki Sare bize laf arasında Bedirhan bana yürüyor demişti yani Sare nin yalancısıydım...

Kolumu daha çok sıkıp duvarla beni bütünleştirmişti ayı git sana iftira atan  Sare ye yap bunu garibanın suçu ne! Korkuyla yüzüne baktım. Telefonunu çıkarıp whatsappını açtı.Kolumu bırakmış olmasından yararlanıp eve girmiştim Yeliz Abla korkuyla bana bakıyordu. Azıcık korusana beni kadın az kalsın ölüyordum!Bedirhan Abi burnundan soluyup Sare nin ona attığı mesajları gösterdi. Tekrar sıktığı koluma yapışıp sertçe asıldığında acıyla inledim. Titreyen elinden kurtulmaya çalıştım. Telefonu gözüme gözüme sokup sinirle tısladı:
-Iyi bak Aylin kim kime ne yazmış!Bir daha da o ağzından benim hakkımda böyle şeyler çıkarsa gömerim seni buraya. Kimse benim hakkımda böyle atıp tutamaz. Benim kimseyle işim yok hele ucuz orospularla hiç işim yok !

Şükela ApartmanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin