(Hii!! Im sorry for the late post but here is my Wattpad AU story ‼️‼️💐)
"Kapten tion.. apa kau yakin?" Cemas alen.
"Kenapa tidak?" Jawab nya gagah.
"Lagenda itu benar2 ada?" Tanya alen.
"Iya." Jawab tion, acuh tak acuh.
-
-
-Lagenda tentang duyung & siren.
Dulu ada seorang anak laki2 yang tinggi, ramping, kurus, kulit nya putih mulus.. paras nya cantik menyerupai perempuan.
Anak yang dikenal ceria namun suatu hari dia di ajak ibu dan ayah nya ketepian pantai, sang anak terkelu, terdiam sejenak setelah sampai di tepian pantai yang jurang dia melihat sang siren yang cantik, rambut nya merah terurai panjang, memakai mahkota dan separuh badan nya menyerupai ikan dengan sisik yang cantik berkilau berwarna hijau, merah, putih.
Konon wanita itu adalah sang dewi lautan yang dikenal banyak orang akan saktinya dirinya.. banyak orang bertapa dan selalu memberinya sesajen.. tak banyak juga orang mempercayai bahawa dia juga boleh membawa 'Kekayaan' yang melimpah akan tetapi balasan itu dia minta satu tubuh anak kecil lelaki manusia yang sedang berumur 5-10 tahun untuk menjadi umpan/tumbal atau sesajen untuk di serah kan kepadanya.
Akan tetapi ketika sekiranya duyung atau siren lelaki menampak kan wujud nya.. ada dua kesempataan iaitu, dia ingin mencari tumbal kelainan mungkin dia sedang mencari jodoh. Jodoh yang di maksud di istilah ini ialah dia akan mengambil roh atau jiwa manusia tersebut untuk di tangkap dan di penjara atau di perbudakan..
.
.
"Hah! Tolong! Tolong!" Jerit seorang anak muda yg berada di tengah lautan yg hampir lemas jatuh kedalam lautan gelap tanpa cahaya.
Flash back ON
Selepas memasang perangkap yg berjaring, berwarna hitam agar terlihat agak samar di bawah lautan.
"Malang.." ucap seekor duyung yg melihat jauh di dasar lautan.
Malam hari, ombak besar bergejolak hebat menghempas Kapal, Orang-orang berlarian dengan panik, ini adalah fenomenal pertama yg mereka alami. Empat tali jangkar yg sekitar 3,500 KG di dasar lautan itu putus, entah bagaimana. Merek berusaha menurunkan jangkar kedasar laut tetapi nihil tiada satu pun yg berani keluar dari ruangan dalam kapal.
Tion dan alen yg disaat itu berapa di tempat pengemudi kapal melihat ombak yg memakan kapal mereka melaju dan membesar. Tak sempat melarikan diri kapal laut yg seberat 171.598 GT itu bergoncang hebat dan kuat.
Orang2 di dalam itu nihil tidak bisa bergerak, kapal yg bergoncang itu membuat mereka memegang erat benda yg tertanam di kapal tersebut.
Hujan dan ombak bagai teman yg sejati, petir yg menghambat kuat dapat terlihat meskipun berada di dalam anak kapal.
Tubuh yg tergoncang namun terasa tenggelam lebih dalam.
Ombak yg memakan kapal itu bergerak cepat membuat kapal itu terbalik membuat orang di dalam itu ikut terbalik ada yg berdarah kerana terbentur benda keras di dalam nya.
Tion yg sudah tidak ditemui.
Flash back OFF
"Hah.. hah.." dengusan lelaki yg merasa makin lama diri semakin ditarik ke dalam lautan yg dalam dan gelap tanpa satu pun alat bantuan.
"Mari kesini aleandra nittawan, ikut dengan ku~" suara halus namun kuat membuat telingan alen berdenging.
Suara yg membuat hatinya bergejolak namun sudah tenggelam di lautan.
Makin lama dirinya hilang nafas.. terbanting lemas seperti daun yg jatuh di tanah. Dirasakan suara bisikan di telingga alen yg halus.
"แล้วพบกันใหม่ชาติหน้า.." suara halus terdengar ,,jumpa di kehidupan selanjutnya,,
Hening... Jantung berhenti berdegup.. kemudian berdegup kencang entah darimana.
"Hahh!" Anak lelaki yg berstatus anak kuliah terbangun dari lelap tidur nya dengan keadaan berkeringan, nafas yang tersekat dan jantung yg berdegup laju.
Continue
Sorry for the typos, kalau suka tolong voting ya, makasih yg udah baca! See you again bye bye!! 💗
KAMU SEDANG MEMBACA
Sea's love | GeminiFourth-WinnySatang |
FantasíaOn going terinspirasi dari Tiktok : @Tingpap Kalo kalian suka jangan lupa vote ya!! Makasih!!