Elsa: Nee nee nee! Het was maar een droom . Een droom? Een nachtmerrie!
Ze hoorde geluid, het kwam uit de keuken.
Elsa: Of was het gewoon echt?
Elsa gaat naar beneden. Er is een mes op de grond. Ze bukt om het mes te pakken en dan ziet ze iets op de grond. Het is rood. Het is bloed!
Elsa: Wat is dit?!
Ze wilt uit het huis rennen, maar ze is nieuwsgierig van waar dat bloed komt. Dus ze volgt het spoor. Via de keuken komt ze bij de woonkamer. Daar stopt het spoor. Het gaat niet meer verder. Dan voelt ze een druppel op haar schouder. En nog één. Dan kijkt ze omhoog.
Elsa: Ahhhhhhhh...
Aan het plafond hangt een vrouw. Ze is dood. Dan begint de aarde te trillen. Er komt vuur uit de vrouw. Haar huis staat in brand! Zo snel als ze kan rent ze naar de voordeur. Wanneer ze de deur wilt open doen, lukt dat niet.
Elsa: Maar ik had het niet op slot gedaan.
Dan kijkt ze naar achter, ze ziet iemand. Ze kan niet goed zien wie, omdat het huis helemaal zwart is. Daarna gaat de deur open. Al snel staat Elsa buiten. Als ze weer naar binnen kijkt ziet ze de vrouw. De vrouw die net daar dood lag!
Elsa: Maar...Maar hoe?
Dan valt ze flauw
Elsa: ahhh... uhmm... waar....waar ben ik?
Dokter: je ligt in het ziekenhuis, de buren hebben je naar het ziekenhuis gebracht
Elsa: Maar ik heb helemaal geen buren, niemand woont in mijn straat, er is geen andere huis die in mijn straat staat dan alleen die van mij. (Zegt ze in zich zelf)Dokter: Laatste controle nog en dan mag je naar huis
Elsa: dankuwel dokterElsa mag naar huis, maar haar huis. Ze heeft geen huis meer. Alsnog gaat ze naar huis. Misschien zijn er nog spullen die niet verbrand zijn.
Elsa: Vandaag was een hele rare dag. Als ik dit aan iemand vertel zullen ze me uitlachen. Eerst het geluid dat van uit de keuken kwam. Dan die mes, de vrouw en als laatste de brand. EN DIE VROUW! Ze was dood!
Elsa was aangekomen bij haar huis. Ze was bang om de deur open te doen, omdat ze haar huis niet zo wilde zien. Maar dan...
JE LEEST
Home Alone
FantasyAlleen thuis zitten? Best wel eng hè! En wat als je niet de enige bent die in je huis is? Elsa leeft alleen. Haar ouders wonen in het buitenland. 's avonds hoort ze altijd geluiden. Als ze naar boven gaat is er niemand. Maar wanneer het Halloween is...