Vandaag is het Halloween. Elsa maakt zich op voor het schoolfeest. Ze gaat verkleed als een zombie. Claire gaat ook naar het schoolfeest en zij gaat verkleed als een heks. Dat is logisch, want ze is zelf ook een heks.
De deurbel gaat
Elsa gaat naar beneden om de deur te openen.
Bryan: Wat zie je er leuk uit.
Elsa: Dankjewel. Kom binnen.
Bryan: Je hebt een mooi huis.
Elsa: Owhh dit is niet mijn huis. Dit is het huis van mijn vriendin Claire. Ik blijf een tijdje hier logeren.
Bryan: Wat is er dan met jouw huis?
Elsa: Uhmm...Uhmm.
Claire: Insectenplaag.
Elsa: Jaa dat.
Bryan: Insecten? Hmm.
Elsa: Oke gaan we nog?
Bryan: Ja, kom stap maar in.
Elsa: Oke Mr. VampireZe reden naar het schoolfeest. Aangekomen op het schoolfeest stond de muziek heel hard, dus er was veel geluid. Iedereen was op de dansvloer aan het dansen. De leerlingen waren verkleed als spook, heks, vampier, zombie, wolf en nog veel meer wezens.
Bryan: Elsa?
Elsa: Ja?
Bryan: Wil je met me dansen my lovely zombie?
Elsa: Ja graag zelf Mr. VampireZe dansen op de ritme van de muziek. Slow. Ze kijken elkaar aan. Elsa voelt haar hart bonzen. En het bonst steeds harder. Hun lippen komen steeds dichterbij. En dichterbij. Dan stopt de muziek. Er speelt een andere liedje. En dan beginnen ze allebei te lachen.
Elsa: Uhmm. Ik kom zo terug. Ik ga even naar het toilet toe.
Bryan: Oke. Ik wacht hier op je.Elsa gaat naar het toilet toe en wast haar gezicht. Als ze opkijkt ziet ze een text op de spiegel staan. Er staat 'IK BEN HIER.' In de spiegel ziet ze een meisje. Ze heeft een witte lange jurk aan en haar haar is pikdonker. Haar gezicht kan je nauwelijks zien. Dan krijgt ze allemaal verschijningen waardoor ze bijna flauw valt. Daarna hoort ze allemaal stemmetjes in haar hoofd. Kom. Kom. Ze volgt automatisch de stem die steeds 'kom' zegt. Ze gaat uit de school en loopt alsof ze gehypnotiseert is. Bryan ziet haar en besluit haar te volgen. Elsa komt bij haar eigen huis. De deur staat half open. 'Kom', zegt de stem weer. Ze gaat naar haar kamer. Dan ziet ze een zwarte poort in het midden van haar kamer staan. 'Elsa', schreeuwt Bryan, maar Elsa hoort hem niet. Het lijkt alsof Elsa's geest ergens anders is. Dan gaat ze in de poort. Bryan rent achter haar aan en ze gaan allebei in rook op.
JE LEEST
Home Alone
FantasyAlleen thuis zitten? Best wel eng hè! En wat als je niet de enige bent die in je huis is? Elsa leeft alleen. Haar ouders wonen in het buitenland. 's avonds hoort ze altijd geluiden. Als ze naar boven gaat is er niemand. Maar wanneer het Halloween is...