Majkl zastavil před hlavní budovou, rozhlédl se a začal vzpomínat. Zde bydlel jeho nejlepší kamarád Stev. Na tomhle ranči trávil dost času, znal ho jako své boty. Stevovi bylo sice dvaatřicet, byl sedm let starší, ale vždy si dobře rozuměli. Vyváděli spolu spoustu rošťáren, hráli si na indiány, kradli svým otcům koně a když je tenkrát chytli, dostali co proto, že oba čtrnáct dní u jídla stáli. Z domu vyšel sám Stev Douglas. „To snad ne, snad to není návrat ztraceného syna !" vykřikl a rozběhl se k Majklovi, který seskočil z vozu. Oba se objali a Stev se zašklebil. „Co tě ke mně přivádí, Malý vlku ?" Majkl se rozesmál, dobře si vzpomněl na indiánská jména, které používali jako děti. „Jedu za obchodem, Sokolí oko. A také si chci promluvit s tvými syny !" Stev se usmál „Mám pro tebe připravená vajíčka, maso bude zítra, dnes ještě není uuzené. A co potřebuješ mým synům ?" Majkl se usmál „Jen si s nimi chci promluvit, jsou ti dost podobní, ale v něčem se přece jen liší. " Stev se na něj zadíval a Majkl se přestal usmívat „Ty jsi nikdy neublížil dívce. " Stev se zamračil „Oni ubližují nějaké dívce ? Jimi ! Jacku !" zakřičel a ze stodoly vyběhli oba chlapci. Jakmile uviděli Majkla a Marry, zarazili se a zůstali stát v uctivé vzdálenosti. „Pan Adams si s vámi přijel promluvit !" řekl Stev ledově a Majkl se usmál „Jen jsem vám přijel říct, že pokud se ještě jednou dotknete mé sestry, tak vás přerazím ! Necháte ji na pokoji, nebudete si jí všímat a pokud to porušíte a já se to dozvím tak se těšte !" Stev se mračil „Majkle, co jí přesně udělali ?" zeptal se a Majkl mávl rukou „To je v pořádku, myslím že už to neudělají. " Stev zavrtěl rozhodně hlavou „Ne, chci vědět co se stalo !" Majkl pokrčil rameny. „Tak se jich na to zeptej. " Stev se otočil na své syny „Tak bude to ?" Jimi špitl „Jen jsem chtěl od Marry pusu. " Stev se zamračil „Pusu ? Nejsi na to ještě trochu mladý ?" Majkl se ozval „Jenomže jsi zapomněl Jimi dodat, že Marry s tím nesouhlasila, a proto jsi ji donutil násilím. " Stev zařval „Ty jsi jí uhodil ?!" Jimi smutně kývl a Stev se zeptal „Kolikrát jsi na ní vztáhl ruku ?" Jimi vzlykl „Jen třikrát. " Stev strhl ze stodoly býkovec. „Pojď sem !" a ukázal k ohradě. Jimi tam pomalu došel a rukama se chytil horní části ohrady. Vzdychl a malinko couvl, vystrčil tak zadek směrem ke svému otci.„Já se s tebou nebudu zlobit ! Darebáku, jen ubožák může uhodit dívku !" začal s kázáním Stev a začal svého syna vyplácet. Udělal to velmi důkladně. Marry se schovávala za Majkla. Stev poručil Jimimu, aby se postavil před něj. „Omluv se!" zasyčel na něj. „Omlouvám se, Marry, už tě nikdy neuhodím !" špitl trhavým hlasem, který mu přeskakoval pláčem. Stev se mračil, sundal mu klobouk a vlepil mu tři pohlavky, až Jimi upadl. „Vem si koně a jeď za Juliánem, je na severní pastvině ! Jestli se dovím, že jsi se tam flákal, tak ti večer opálím zadek znovu !" Jimi odjel a Stev se otočil na Jacka. „A co ty ?" Jack byl bledý „Já jsem roztrhl Marry nechtěně šaty. " Stev se podíval na Majkla a ten se usmál „Koupil jsem jí nové šaty, Jack ji urval celý rukáv. " Stev popostrčil druhého syna k ohradě a vyplatil ho stejně důkladně jako Jima. Jack se omluvil, aniž by k tomu dostal příkaz a Stev zavrčel. „To samé platí pro tebe ! Vezmi si koně jeď za Dickem ! Je u potoka, pokud uslyším večer stížnosti, zmaluji tě záda na modro !" chlapec bez řečí odešel do stáje a za chvilku už mizel na svém koni po prašné cestě. „Promiň Majkle, stydím se za své syny. Kolik stáli ty šaty ?" Majkl mávl rukou „To nestálo za řeč. " Stev se ušklíbl „Kamaráde, myslím že nejsi v situaci, kdy si můžeš vyskakovat, ten váš ranč je na rozpadnutí ! Kolik stáli ty šaty ?" Majkl si řekl cenu a Stev mu ji s úsměvem vyplatil. „Jsem rád, že jsi se vrátil, zůstaneš tu nebo se vrátíš do Evropy ?" Majkl se podíval na svoji sestru a usmál se. Stev pochopil, tento pohled vystihoval všechno, zůstane zde v Texasu. „Zatím se měj, musím se vrátit, aby to tam moji bratři nezničili ještě víc. " řekl Majkl a Stev ho objal„Jasně, já se zastavím. Jsem opravdu rád, že jsi se vrátil. " Majkl vyskočil na kozlík a rozjel se na svůj ranč.
YOU ARE READING
Ranč Zlaté A
Short StorySledujte život rodiny Adamsů na jejich ranči. Nejstarší Majkl se vrací po letech domů, aby svým bratrům pomohl s vedením rozpadajícího se ranče. Čeká ho velké překvapení, má sestru, o které neměl ani ponětí. Jeho návrat pro něj není lehký, ale spole...