Happy Reading📖📚Seseorang sedang asik menonton tv sambil memakan makanan ringan yang berada di depannya.
"Hemm mana ibu ni..." dia berkata dengan nada sedih kerana tidak melihat ibunya sejak dari tadi lagi.
Setelah beberapa minit kemudian, kedengaran suara kereta di luar. Lelaki yang sedang asik menonton tv itu terus keluar untuk memeluk ibunya itu.
"Ibuuuuu" panggilnya sambil berlari ke arah ibunya.
"Hey jangan lari-lari nanti jatuh" kata ibunya memperingati lelaki itu atau kita panggil saja namanya Kim Doyoung.
"Doyoung rindu ibuuu.." kata Doyoung sedih.
"Kita baru berpisah beberapa jam sayang.." kata ibunya pula.
"Tetap rindu.."
Semasa sedang berpelukan, mata Doyoung melihat di belakang ibunya ada seorang lelaki tinggi yang kacak dan sangat menawan. Mata helang, bibir tebal dan kulit tannya membuatkan Doyoung terpesona. Ditambah lelaki itu memakai suit yang membuatkannya sangat atracctive.
"Ibu siapa tu?" Tanya Doyoung dengan mata yang melihat ke arah lelaki itu.
"Errr.... Dia-" kata-kata ibunya terpotong
"Saya bakal ayah baru kamu" kata lelaki itu dengan wajah tanpa reaksi.
Doyoung ngelag.
"Hah?"
"Huhh... saya akan berkahwin dengan ibu kamu dalam masa sehari lagi yang bermakna esok. Paham?" Kata lelaki itu lagi.
Doyoung ditambah ngelag.
"Ibu? Boleh jelaskan?" Tanya Doyoung
"Sayang maaf.. ibu bukan tak nak beritahu kamu tapi ibu takut kamu tak terima" kata ibu sedih
Doyoung menghela nafasnya. Kalau itu keputusan ibunya Doyoung tidak boleh berbuat apa-apa lagi. Doyoung terima kalau itu membahagiakan ibunya.
"It's okay ibu.. Doyoung paham. Ibu pun berhak bahagia. Doyoung terima apa saja keputusan ibu selagi itu membuatkan ibu bahagia" kata Doyoung tulus.
"Jadi kamu terima ibu kahwin baharu?" Tanya ibunya.
Doyoung menganggukkan kepalanya
"Thank you sayang." Kata ibunya memeluk Doyoung sedangkan lelaki itu hanya melihat drama ibu dan anak ini. Sebuah senyuman terukir di bibir lelaki itu. Lebih tepatnya sebuah seringaian.
'Tak lama lagi kamu akan jadi milik saya Kim Doyoung' katanya dalam hati
Majlis pernikahan ibunya dan ayah baru itu sudah pun dilaksanakan.
Mereka pulang ke rumah kerana hari sudah menjelang ke malam. Acaranya sangat panjang dari pagi hingga malam.
"Ibu pergi mandi dulu ye. Kamu duduk la dulu dengan ayah baru kamu." Kata ibunya lalu pergi ke atas.
Doyoung jadi gugup bila dekat dengan ayah barunya ini. Entah mengapa dia merasa kalau ayahnya ini sedang memperhatikannya. Doyoung menoleh lalu berkata
"Emmm ayah ada apa-apa ke nak cakap?" Kata Doyoung
Tak ada jawapan.
Doyoung jadi rasa malu pula. Lalu kembali berkata
"Emm Doyoung naik dulu la. Good night ayah" katanya lalu bangkit dari duduknya dan berjalan kearah biliknya. Tetapi langkahnya berhenti apabila ayahnya itu memanggilnya.
"Doyoung"
Doyoung menoleh "Eum??"
"Sini" Doyoung yang tidak merasa curiga datang memdekat.
"Ada apa ayah?"
"Duduk"
Doyoung mengikuti kata ayahnya.
Ayah mendekat dan semakin dekat. Doyoung dapat rasakan nafas ayahnya itu yang berbau mint.
"A-apa ayah buat ni??..."
"Don't call me ayah sayang but Daddy."
Doyoung merinding dengan suara serak ay- eh maksudnya daddy nya ini.
"O-oke daddy" kata Doyoung gugup. Matanya tidak melihat ke arah mata daddy nya. Oh tolong lah ini sangat dekat.
"Emm daddy Doyoung ada kerja sekolah yang tak siap lagi la." Kata Doyoung dan mencuba bangun.
Tetapi tidak boleh kerana daddy nya ini.. haish kita panggil sahaja namanya Junkyu. Kim Junkyu.
Junkyu menghimpit Doyoung membisikkan sesuatu.
"Kamu nak lari dari daddy?" Kata Junkyu menatap Doyoung dalam.
Doyoung semakin gugup. Ingin sahaja dia menangis. Entah apa nasib berpihak padanya.
"Doyoung" panggil ibunya dari atas
Doyoung segera menggeser tubuh daddynya ketepi dan segera berlari menaiki tangga.
Junkyu membetulkan tali lehernya dan membuka cermin matanya.
"Terlepas juga kali ni." Katanya perlahan lalu pergi ke bilik untuk membersihkan diri.
To be continued
Maaf kalau ada typo.
Jumpa next chapter🗿
YOU ARE READING
Step Father [Kyubby]
RomanceCerita ini bermula apabila ibu Doyoung berkahwin dengan lelaki lain selepas suaminya meninggal. Tetapi suami baru ibunya ini agak membuatkan Doyoung tidak selesa kerana entah perasaannya sahaja atau perbuatannya yang Doyoung tidak terlalu suka. "Dad...