📚Happy Reading📖Setelah bercuti di pantai selama beberapa hari, akhirnya mereka pulang ke rumah.
Setelah sampai di rumah. Junkyu menoleh ke arah belakang dan mendapati Doyoung yang terlelap. Kemudian Junkyu menoleh ke samping. Jisoo juga terlelap. Junkyu membangunkan Jisoo dengan menepuk bahunya.
"Sayang, bangun.. Kita dah sampai rumah. Barang-barang nanti abang masukkan." kata Junkyu ketika melihat Jisoo yang mulai bangun dari tidurnya. Jisoo mengangguk lalu masuk ke rumah.
Junkyu keluar dari kereta lalu membuka pintu belakang kereta yang terdapat Doyoung di situ. Junkyu mengangkat tubuh Doyoung dengan perlahan supaya tidak mengganggu tidur nyenyaknya. Junkyu membawa Doyoung ke bilik lalu membaringkannya di katil. Selepas itu mencium kening Doyoung.
"Good night baby boy.. " kata Junkyu lalu keluar dari bilik.
(Ini Doyoung atau Jisoo sih istrinya Junkyu?? Hahaha)
Keesokan harinya, Doyoung mulai terbangun dari tidurnya. Ia merenggangkan tubuhnya (ngumpul nyawa dulu ges). Lalu bangkit menuju bilik air untuk mandi.
10 minit kemudian, Doyoung keluar dari bilik air lalu memakai seragamnya dan turun kebawah.
"Morningnya daddy.. Ibu.." kata Doyoung
"Morning too" kata kedua serentak.
Doyoung duduk di kerusi sebelah Jisoo.
Jisoo mengambilkan Doyoung roti lalu menyapunya dengan coklat dan memberikannya pada Doyoung. Beserta dengan susu.
"Terima kasih ibu." kata Doyoung tersenyum dan memakan sarapannya.
Jisoo membalas senyuman Doyoung lalu mengelus surai Doyoung.
Junkyu? Dia hanya melihat interaksi anak dan ibu itu sambil tersenyum. Dia melihat jamnya. Sudah terlambat.
"Doyoung? Jom." kata Junkyu
Doyoung mengangguk. Doyoung menarik tangan Junkyu.
"Bye bye ibuu" kata Doyoung.
"Bye bye sayang.. Belajar rajin-rajin" jawab ibunya dan dibalas anggukan oleh Doyoung.
Sementara itu Junkyu tersenyum melihat Doyoung yang menarik tangannya. Tangan Doyoung begitu kecil dan lentik dibandingkan dengan tangan Junkyu yang besar dan berurat.
Tangan Junkyu turun ke telapak tangan Doyoung lalu menggenggamnya.
Mereka menaiki kereta Junkyu lalu menuju ke sekolah Doyoung.
Sesampai di sekolah..
"Bye daddy!" kata Doyoung sebelum keluar dari kereta.
"Bye sayang, belajar rajin-rajin. Daddy pergi dulu" kata Junkyu lalu bergegas ke tempat kerjanya.
Doyoung berjalan masuk ke sekolah. Dia juga menyapa pakcik guard, makcik cleaner, guru serta mereka yang berjalan dekat dengannya.
YOU ARE READING
Step Father [Kyubby]
RomanceCerita ini bermula apabila ibu Doyoung berkahwin dengan lelaki lain selepas suaminya meninggal. Tetapi suami baru ibunya ini agak membuatkan Doyoung tidak selesa kerana entah perasaannya sahaja atau perbuatannya yang Doyoung tidak terlalu suka. "Dad...