📚Happy Reading📖"Ibu cepat laaa Doyoung dh tak sabar nak pergi pantai ni" menarik tangan ibunya.
"Sabar sayang.. Kamu boleh pergi dulu dengan daddy" jawab ibunya.
Doyoung menoleh ke arah daddy yang sedang bermain phone.
"Tak nak dengan daddy."
"Tapi ibu lama lagi sayang" jawab ibunya
"Hish ibu tak habis habis make up je"
"Hehe.. Pergi la dulu dengan daddy. Nanti ibu pergi" kata ibunya lagi.
"Haish yela yela" pergi ke arah daddy
"Eumm daddy jom pergi pantai..." kata Doyoung ke daddy.
Junkyu yang sedang bermain phone berhenti. Junkyu menoleh ke Doyoung.
"Tak nak tunggu ibu dulu?" kata Junkyu
"Ibu kata suruh pergi dulu dengan daddy. Lagipun ibu lambat lagi" kata Doyoung sambil mengerucutkan bibirnya. Kiyowooo.
Junkyu yang melihat Doyoung yang mengerucutkan bibirnya.
'Kenapa la budak ni comel sangat.. Haish..' kata Junkyu dalam hati.
Matanya menatap bibir Doyoung.
"Dah dah jom pergi pantai." kata Junkyu
Doyoung mendongak dan tersenyum ke Junkyu.
"Jom!!" kata Doyoung dan segera menarik tangan Junkyu.
Senyum Junkyu mengembang.
'Kamu milikku Doyoung.'
Sesampainya di pantai..
Doyoung segera berlari ke arah laut sambil menarik tangan Junkyu.
"Jangan lari sayang nanti jatuh"
Doyoung tidak mendengar cakap Junkyu.. Dan sampai pada akhirnya.
"Doyoung!"
Secepat kilat Junkyu tarik tangan Doyoung yang ingin jatuh tadi.
Junkyu menarik Doyoung masuk ke pelukannya.
"Kan daddy dah kata jangan lari nasib tak jatuh.." Junkyu menasihati Doyoung.
"Hehehe maaf.."
Junkyu menggelengkan kepalanya lalu melepaskan pelukan. Dan menarik tangan Doyoung ke laut.
"Jangan pergi jauh-jauh nanti kamu lemas siapa yang susah?"
Doyoung menganggukkan kepala. Dan pergi ke laut. (Bukan dalam laut tapi tepi-tepi laut la.)
Doyoung mulai bermain air dengan wajah yang sentiasa tersenyum. Baju yang Doyoung pakai basah dan melihatkan pinggang rampingnya. Seksi itulah yang Junkyu pikirkan. Lebih lagi Doyoung memakai seluar pendek yang melihatkan kaki putih mulusnya. Disini juga ramai orang. Matanya Junkyu tak berhenti melihat Doyoung.( Junkyu duduk di kerusi dekat pantai)
Dapat Junkyu lihat ada beberapa orang lelaki yang melihat kearah kaki Doyoung. Junkyu marah. Junkyu bangkit dari kerusi lalu menghampiri Doyoung.
"Sayang.. Jom pulang" ajak Junkyu
"Lah kenapa?? Doyoung baru je main" kata Doyoung
Junkyu geram.
"Pulang." kata Junkyu dingin
Doyoung menghela nafasnya. Lalu melangkah pergi terlebih dahulu.
Junkyu melihat beberapa orang lelaki tadi sambil tersenyum smirk dan membuat gesture 'he's mine' pada mereka lalu melangkah pergi menghampiri sang pujaan hati.
"Sayang.. Hei tunggu daddy.." panggil Junkyu pada Doyoung yang kelihatan marah.
Junkyu berlari lalu memegang tangan Doyoung.
"Hei kenapa?" tanya Junkyu.
Doyoung menunduk.
Junkyu menghela nafas lalu menarik dagu Doyoung membuat Doyoung mendongak.
"Mau main lagi..." rengek Doyoung.
"Sayang kita boleh main yang lain lagi.. Hmm?"
"Mau main air.." rengek Doyoung lagi.
Junkyu mengepalkan tangannya dan menatap Doyoung tajam.
"Kamu tahu tak tadi banyak setan-setan yang lihat ke arah kamu!! Kalau daddy tak ada kat situ macam mana??! Kalau mereka culik kamu dan buat perkara yang tak senonoh kat kamu macam mana!!??" marah Junkyu.
Mata Doyoung merah dan sebentar lagi akan turunnya hujan.
"Maaf daddy hiks hiks hiks...." akhirnya Doyoung menangis.
Junkyu yang melihat Doyoung menangis menghela nafasnya lalu menarik Doyoung masuk ke pelukannya. Junkyu mengelus rambut Doyoung.
"Maaf sebab tengking kamu.. Daddy cuma tak nak apa-apa terjadi ke kamu sayang.." kata Junkyu lalu mengecup wajah Doyoung dari dahi, mata, pipi dan akhir sekali bibir?
Doyoung terdiam di pelukan Junkyu. Doyoung terkejut. Ini ciuman pertamanya dan lebih terkejut lagi Junkyu yang menciumnya.
"Daddy??.." tanya Doyoung dengan wajah terkejut.
"Yes sayang??" jawab Junkyu menatap Doyoung di pelukannya sambil mengusap air mata di pipi Doyoung.
Doyoung tidak membalas tatapan Junkyu. Pipinya merah.
"Kenapa sayang??" tanya Junkyu lagi.
Doyoung menggeleng. Entah kenapa ada sesuatu yang pelik pada dirinya. Jantungnya berdegup laju. Apa Doyoung menyukai daddynya?? Tak mungkin tak mungkin.. Doyoung menggelengkan kepalanya lagi.
"Sayang kamu kenapa?" tanya Junkyu lagi.
"Hah?? Tak ada apa-apa hehe.. Jom pulang daddy" jawab Doyoung.
"Tak nak main lagi??"
Doyoung geleng. Lalu menarik tangan Junkyu.
Junkyu tahu Doyoung sedang malu kerana ia melihat pipi Doyoung yang merona merah.
Junkyu tersenyum ' Akhirnya Doyoung sudah mula nyaman denganku... ' kata Junkyu dalam hati.
TBC..
Maaf lama tak update.. Haha
YOU ARE READING
Step Father [Kyubby]
RomanceCerita ini bermula apabila ibu Doyoung berkahwin dengan lelaki lain selepas suaminya meninggal. Tetapi suami baru ibunya ini agak membuatkan Doyoung tidak selesa kerana entah perasaannya sahaja atau perbuatannya yang Doyoung tidak terlalu suka. "Dad...