✨Three✨

376 9 0
                                    


📚Happy Reading📚

Kini mereka sudah sampai dirumah,
Junkyu menolehkan kepalanya dan melihat Doyoung yang masih tidur nyenyak. Junkyu tidak sanggup mengejutkannya dan mengambil keputusan untuk mengangkatnya.

Junkyu mengangkat Doyoung masuk ke rumah dengan mudah kerana Doyoung sangat ringan.

Di bilik Doyoung, Junkyu menidurkan Doyoung di katil dan mengecup dahi Doyoung.

"Tidur nyenyak sayang." katanya lalu pergi meninggalkan Doyoung.
















Pukul 6:00 petang, Doyoung terjaga lalu beranjak ke bilik air untuk mandi. Selesai mandi Doyoung memakai piyama berwarna coklat bermotif arnab.

Setelah itu Doyoung berjalan keluar dari biliknya untuk makan malam.

"Dah bangun sayang? Sini duduk." panggil ibunya.

Doyoung pun menghampiri mereka.

Dan duduk di bangkunya. Posisinya cam Junkyu di tengah dan doyoung di tepi kanan Junkyu lalu didepan ibunya. Faham tak? 🗿😭

Mereka makan dengan tenang tanpa membuka suara. Tetapi setelah itu ibunya bersuara.

"Sayang? Kamu minggu depan cuti sekolah kan?" tanya ibunya

Doyoung memandang ibunya lalu mengangguk.

"Kenapa?"

"Ibu ada niat nak bawa kamu pergi bercuti ke pantai" jawab ibunya

Doyoung yang mendengar itu terus excited.

"Betul ke ibu? Tak main-main kan?"
Tanya Doyoung memastikan.

"Ye sayang" jawab ibunya

Doyoung tersenyum manis dan menghabiskan makanannya.






















Setelah selesai, Doyoung mencuci pinggan mangkuk yang mereka guna tadi.
Tiba-tiba ada tangan yang melingkar di perutnya. Doyoung menoleh dan melihat Junkyu yang mencium tengkuknya.

"Da-ddy buat apa ni? Geli la" tanya Doyoung gugup.

Junkyu seolah tidak mendengarkannya. Ia masih mencium tengkuk Doyoung dan menghidu bau yang sangat wangi.

"Wangi." kata Junkyu

"Da-ddy lepas please." kata Doyoung

"Tidak akan." jawab Junkyu.

Doyoung menghela nafasnya dan sambung mencuci walaupun dengan keadaan tidak selesa.

Selepas mencuci pinggan, Doyoung berbalik badan dan mendorong sedikit tubuh daddynya tapi tidak membuahkan hasil.

"Why sayang?" tanya Junkyu menatap dalam mata Doyoung. Kan Doyoung jadi gugup.

"Do-young nak siapkan ker-ja sekolah." katanya memberi alasan berharap daddy percaya.

"Kamu pikir daddy percaya? Sayangnya tidak sama sekali. Kamu hanya nak lepas dari daddy kan sayang?" kata Junkyu dengan serigaian.

Junkyu menghimpitkan Doyoung ke dinding.

Mata Doyoung sudah di penuhi air mata yang sudah siap membanjiri pipinya.

"Don't cry baby" kata Junkyu mengusap pipi Doyoung yang sudah penuh air mata.

Junkyu memeluk Doyoung yang tingginya hanya berada di bahu Junkyu. Junkyu mengecup kepala Doyoung lalu turun ke dahi, pipi dan terakhir bibir.

"Shut don't cry sayang. Daddy won't hurt you baby" kata Junkyu

Doyoung mengangguk. Ia sudah letih sehabis menangis dan sekarang ia malah tertidur di bahu lebar Junkyu.

Junkyu tersenyum. Sumpah dia ingin mendengar Doyoung mendesah namanya di bawah kungkungannya. Dasar si Junkyu pedo hahaha.

Junkyu mengangkat Doyoung ke bilik Doyoung lalu merebah si manis itu. Dan mencium pipi pau Doyoung.

"Good night sayang." kata Junkyu dan keluar dari biliknya.

To be continue
And sorry sebab sikit sangat hahaha.

Step Father [Kyubby]Where stories live. Discover now