𝐭𝐡𝐞 𝟏

89 1 2
                                    

ꜰɪᴠᴇ ʏᴇᴀʀꜱ ᴀɢᴏ, ʜᴀʀʀʏ ᴘᴏᴛᴛᴇʀ ꜰᴀɴ ꜱᴏꜰɪᴀ ʙᴀɴᴋꜱ ᴅɪꜱᴄᴏᴠᴇʀᴇᴅ ᴀ ɴᴇᴄᴋʟᴀᴄᴇ ᴛʜᴀᴛ ᴛᴏᴏᴋ ʜᴇʀ ʙᴀᴄᴋ ᴛᴏ 1993 ʜᴏɢᴡᴀʀᴛꜱ. ᴛᴀᴋɪɴɢ ᴀᴅᴠᴀɴᴛᴀɢᴇ ᴏꜰ ᴀ ꜱɪᴛᴜᴀᴛɪᴏɴ ꜱʜᴇ ᴋɴᴇᴡ ɴᴏ ᴡᴀʏ ᴏᴜᴛ ᴏꜰ, ꜱʜᴇ ʟɪᴠᴇᴅ ʜᴇʀ ᴅʀᴇᴀᴍ ʟɪꜰᴇ ᴀɴᴅ ᴡᴀꜱ ᴅᴇᴛᴇʀᴍɪɴᴇᴅ ᴛᴏ ᴄʜᴀɴɢᴇ ᴛʜᴇ ꜰᴀᴛᴇꜱ ᴏꜰ ᴛʜᴇ ɴᴏ-ʟᴏɴɢᴇʀ ꜰɪᴄᴛɪᴏɴᴀʟ ᴄʜᴀʀᴀᴄᴛᴇʀꜱ ꜱʜᴇ ʜᴀᴅ ɢʀᴏᴡɴ ᴛᴏ ʟᴏᴠᴇ. ꜱʜᴇ ʙᴇᴄᴀᴍᴇ ᴀ ꜱᴛᴜᴅᴇɴᴛ ᴀᴛ ʜᴏɢᴡᴀʀᴛꜱ, ᴀɴᴅ ᴡɪᴛʜ ɪᴛ ᴄᴀᴍᴇ ʟᴏᴠᴇ, ᴊᴏʏ, ʜᴇᴀʀᴛʙʀᴇᴀᴋ ᴀɴᴅ ᴡᴀʀ. ᴛʜᴇ ʙᴀᴛᴛʟᴇ ᴏꜰ ʜᴏɢᴡᴀʀᴛꜱ ᴇɴᴅᴇᴅ ᴀɴᴅ ꜱᴏꜰɪᴀ ᴡᴀꜱ ᴅᴇᴠᴀꜱᴛᴀᴛᴇᴅ ᴀᴛ ʙᴇɪɴɢ ᴜɴꜱᴜᴄᴄᴇꜱꜱꜰᴜʟ ɪɴ ꜱᴀᴠɪɴɢ ᴇᴠᴇʀʏᴏɴᴇ. ᴍᴏʀᴇ ꜱᴘᴇᴄɪꜰɪᴄᴀʟʟʏ, ᴛʜᴇ ʙᴏʏ ꜱʜᴇ ᴄᴏᴜʟᴅɴ'ᴛ ʜᴇʟᴘ ʙᴜᴛ ꜰᴀʟʟ ɪɴ ʟᴏᴠᴇ ᴡɪᴛʜ ᴅᴜʀɪɴɢ ʜᴇʀ ʏᴇᴀʀꜱ ᴀᴛ ʜᴏɢᴡᴀʀᴛꜱ. ᴡɪᴛʜ ʜɪꜱ ᴅᴇᴀᴛʜ, ꜱʜᴇ ᴅᴇᴄɪᴅᴇᴅ ᴛᴏ ʟᴇᴀᴠᴇ ʙʀɪᴛᴀɪɴ, ᴡɪᴛʜ ɴᴏ ɪɴᴛᴇɴᴛɪᴏɴ ᴏꜰ ʀᴇᴛᴜʀɴɪɴɢ.

ʜᴇʀ ʟᴏᴠᴇ ᴏꜰ ᴛʜᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ ᴅɪᴀʀɪᴇꜱ ᴀɴᴅ ᴏʟɪᴠɪᴀ ʀᴏᴅʀɪɢᴏ ɴᴇᴠᴇʀ ᴛʀᴜʟʏ ʟᴇꜰᴛ ʜᴇʀ ᴀɴᴅ ᴛᴏ ʜᴏɴᴏᴜʀ ᴛʜᴀᴛ, ꜱʜᴇ ᴅᴇᴄɪᴅᴇᴅ ᴛᴏ ᴍᴏᴠᴇ ᴛᴏ ᴡᴇꜱᴛ ᴠɪʀɢɪɴɪᴀ, ᴇᴠᴇɴ ᴛʜᴏᴜɢʜ ᴛʜᴇ ᴛᴏᴡɴ ᴛʜᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ ᴅɪᴀʀɪᴇꜱ ᴡᴀꜱ ꜰɪʟᴍᴇᴅ ᴡᴀꜱ ɪɴ ɢᴇᴏʀɢɪᴀ, ᴛʜᴇʀᴇ ᴡᴀsɴ'ᴛ ᴀɴʏᴛʜɪɴɢ ᴛʜᴇʀᴇ ʀɪɢʜᴛ ɴᴏᴡ, ᴀs ɪᴛ's ᴏɴʟʏ 1999. ʙᴇsɪᴅᴇs, sʜᴇ ᴘʀᴇғᴇʀʀᴇᴅ ᴛᴏ ᴍᴏᴠᴇ ꜰᴜʀᴛʜᴇʀ ᴀᴡᴀʏ ꜰʀᴏᴍ ᴛʜᴇ ᴘᴀʀᴛ ᴏꜰ ʜᴇʀ ʟɪꜰᴇ ꜱʜᴇ ᴡɪꜱʜᴇᴅ ᴛᴏ ꜰᴏʀɢᴇᴛ ᴀɴᴅ ꜱᴛᴀʀᴛ ᴀɴᴇᴡ ɪɴ ᴀ ᴘʟᴀᴄᴇ ᴀꜱ ɪᴄᴏɴɪᴄ ᴀꜱ ᴛʜᴇ ᴜꜱᴀ.

ᴀ ʏᴇᴀʀ ʟᴀᴛᴇʀ, ᴏɴ ʜᴇʀ ᴇɪɢʜᴛᴇᴇɴᴛʜ ʙɪʀᴛʜᴅᴀʏ, ꜱʜᴇ ᴅᴇᴄɪᴅᴇꜱ ᴛᴏ ᴛʀᴇᴀᴛ ʜᴇʀꜱᴇʟꜰ ᴡɪᴛʜ ᴀ ᴛʀɪᴘ ᴛᴏ ɴᴇᴡ ᴏʀʟᴇᴀɴs, ᴛʜᴇ ᴘʟᴀᴄᴇ ᴛʜᴇ ᴏʀɪɢɪɴᴀʟs ᴡᴀs sᴇᴛ, ᴜɴᴀᴡᴀʀᴇ ᴏꜰ ᴛʜᴇ ʟɪᴛᴇʀᴀʟʟʏ ʟɪꜰᴇ ᴄʜᴀɴɢɪɴɢ ᴇᴠᴇɴᴛꜱ ɪᴛ ᴡᴏᴜʟᴅ ʟᴇᴀᴅ ᴛᴏ. . .

















----------------------- ✵ ------------------------

Warnings: blood, death, gore, death, violence, witchcraft, something else I can't remember, and pretty much everything in the vampire diaires. Add more in the comments if you wish.

















































And no, I won't be adding Elena Gilbert and Matt Donovan to the warnings. Y'all need to calm tf down with the hate.

Anyways, thanks for clicking on my story!!!! This isn't a Harry Potter x The Vampire Diaries story. Nearly the entirety of it takes place in The Vampire Diaries universe, and there's references to parts of Sofia's life spent in the Harry Potter universe, but that's it really. So if you're not a Harry Potter fan, you can still read this, and it'll make sense. And if you're wondering how this relates to my other story. . . Think of this as the main book and my Harry Potter fanfic, 'Fictional', as a prequel. That's all. I hope you'll enjoy my story!!!

𝐭𝐡𝐞 𝟏 ➳ sᴛᴇғᴀɴ sᴀʟᴠᴀᴛᴏʀᴇ/ᴋʟᴀᴜs ᴍɪᴋᴀᴇʟsᴏɴWhere stories live. Discover now