Introduction

36 5 11
                                    

Lee Aeri merupakan seorang wanita yang sangat berkeyakinan tinggi. Sejak berada di bangku sekolah lagi, dia sentiasa mendapat keputusan yang cemerlang dan mempunyai pendiriannya yang tersendiri.

Semasa dia melanjutkan pelajaran di university, dia sudah jatuh cinta dengan kim hongjoong, iaitu senior dia. Mereka berdua berjumpa semasa menyertai aktiviti kelab yang sama.

"Annyeonghaseyo sunbaenim, nama saya lee Aeri. Panggil aeri"- Lee Aeri.

"Hello, nama saya kim hongjoong. Panggil je hongjoong ataupun oppa"-Kim hongjoong.

Sejak daripada pertemuan mereka, cinta mereka berdua sudah berputik dengan mekar. Kim hongjoong merupakan anak korang kaya yang mempunyai sebuah hotel bertaraf lima bintang.

"Lee Aeri saya tahu semua ini terlalu awal, tapi sudi tak awak jadi isteri saya?"- Kim hongjoong.

"Saya akan jadi isteri awak sebab saya cintakan awak hongjoong"- Lee Aeri.

Pada mulanya, kehidupan mereka amat bahagia tetapi setelah beberapa tahun kemudian hongjoong baru sedar akan sikap isterinya yang dominant.

"Sayang, jangan lah asyik bekerja je. Jaga lah anak kita ni. Saya sebagai suami sepatutnya saya yang bekerja sebab saya kan ketua keluarga"- Kim hongjoong.

"Thats not gonna happened. Awak kena jaga anak sebab saya akan amik alih hotel ini sepenuhnya. Jadi awak duduk lah di rumah. Awak fikir hanya lelaki sahaja boleh bekerja dan tak perlu jaga anak?"- Lee Aeri.

Selepas itu, Aeri terpaksa meninggalkan keluarganya dan pergi outstation atas alasan kerja. Tanpa dia sedari, hongjoong telah berkahwin dengan wanita lain dan dikurniai seorang anak lelaki.

Malangnya, tindakannya itu diketahui oleh isterinya.

"Berani awak kahwin dengan wanita lain?!! Awak fikir saya ni apa?!!"- Lee Aeri.

"Saya suami awak, aeri disebabkan tindakan awak yang melampau saya terpaksa cari yang lain. Saya akan failkan cerai sehinggakan awak menyesal"- Kim hongjoong.

"Awak kena tahu satu perkara, anak kita dan anak awak dengan perempuan tu sedang hangat bercinta, saya akan pastikan mereka berdua tahu tentang perkara itu"- Lee Aeri.

Mampukah hongjoong melepasi daripada belenggu isterinya? Adakah aeri akan menjadi dominant selama-lamanya?

+++

Tags: BABYMINH0- -ateez_shiber- -jaesaehi stamidztiny (Sorry tags)

[OG] Wealth, Betrayal & Redemption || Kim HongjoongWhere stories live. Discover now