02

13 3 16
                                    

"Aeri ohhhh aeri kau termenung apa tu"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aeri ohhhh aeri kau termenung apa tu". Kata mingyu yang memetik jarinya di hadapan muka aku berkali-kali.

"Mana ada aku termenung". Balas aku yang memandang ke tempat lain.

"Yelah tu, aku perasan eh kau tenung hongjoong". Usik haerin pula. Aku memukul lengannya perlahan.

"Kau ni diam-diam je lah". Kata aku yang sudah tersimpul malu. Mingyu yang melihat perangai kami hanya mampu menggelengkan kepala.

"Lepas makan ni kita balik lah, aku nak rehat. Dah lah nak kena join aktiviti kokurikulum esok. Aku ni dah lah join unit beruniform". Kata mingyu yang mengusutkan rambutnya.

"Aku dah cakap join kelab je kau tak nak, kan cuti semester kena balik seminggu awal". Usik aku pula. Dia hanya menggulingkan biji matanya.

"Haerin, kau join kelab apa?". Tanya aku.

"Aku join kaunseling je, kau?". Jawabnya.

"Aku join kewartawanan lah, jom lah balik aku rasa driver appa aku dah tunggu". Kata aku dan kami semua pun balik ke rumah masing-masing.

Mingyu balik menaiki motorsikal manakala haerin menaiki kereta oppa dia.

Setibanya di rumah, aku melihat appa belum balik dari tempat kerja manakala eomma sedang menyiapkan makan malam.

"Kamu dah balik ye aeri? Haa kamu pergi naik dan mandi. Eomma nak masak dinner untuk kita semua". Katanya. Aku hanya mengangguk lalu naik ke bilik.

Beberapa minit kemudian, aku turun ke bawah dan menikmati makanan bersama keluarga aku. Hari ini eomma masak spaghetti aglio olio seafood.

Semasa makan, kami juga berborak mengenai hal masing-masing.

"Aeri, macam mana kelas kamu hari ini?". Tanya appa. Aku hanya mengangguk.

"Okay je appa, biasa lah banyak assignment nak kena siapkan. Lepastu esok aeri balik lambat sikit tau, nak kena attend kokurikulum". Jawab aku. Dia hanya mengangguk.

"Bagus, pastikan kamu study betul-betul untuk exam akan semester kali ini". Kata appa. Aku hanya mengangguk.

Sejujurnya, appa amat menekan aku untuk belajar. Katanya nak jaga nama baik keluarga. Ini lah nasib jadi anak perempuan tunggal.

Selepas makan, aku menolong eomma mencuci pinggan dan terus naik ke bilik. Aku mengeluarkan buku-buku aku dan mula study sehingga larut malam.

KEESOKAN HARINYA

Aku bangun pagi seperti biasa dan mengambil tuala untuk membersihkan diri. Selepas itu, aku mengenakan outfit yg simple untuk ke kelas.

Aku turun ke bawah dan kelihatan eomma sedang menyediakan sarapan.

"Aeri, mari makan dulu". Kata eomma. Aku hanya akur dan makan juadah yang disediakan.

Selepas makan, aku terus menaiki kereta dan encik kim, iaitu pemandu peribadi aku memandu ke university.

Setibanya di sana, aku terus masuk ke dalam dan mencari-cari kelibat haerin. Aku melepaskan keluhan apabila melihat dia sedang berjalan bersama-sama dengan teman lelakinya sambil berpegangan tangan.

"Amboi sweetnya dia, cuba kesian sikit dengan kita yang single ni". Kata aku. Haerin hanya tergelak sahaja.

"Alaa kau ni, nanti ada lah yang suka dengan kau". Balasnya. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang comel sedang mendekati aku. Entah kenapa jantung aku berdegup dengan kencang.

"Hi, awak lee aeri kan? Ahli kelab kewartawanan?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hi, awak lee aeri kan? Ahli kelab kewartawanan?". Katanya. Aku hanya memgangguk.

"Nama saya kim hongjoong, boleh panggil hongjoong or secara informal can call me oppa". Katanya yang memperkenalkan dirinya.

"Annyeonghaseyo sunbaenim". Sapa aku dengan hormat. Maklumlah senior katakan.

"Saya nak bagitahu yang ada perubahan tempat untuk kelab nanti, kita akan buat dekat bilik seminar". Katanya. Aku hanya mengangguk faham.

"Baiklah sunbaenim". Balas aku. Dia hanya tersenyum lalu pergi meninggalkan aku.

"Kenapa aku tiba-tiba nervous bila dekat dengan dia?".

+++

To be continue...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 17 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG] Wealth, Betrayal & Redemption || Kim HongjoongWhere stories live. Discover now