Ne yani bütün yaz tatilimi o öküzle mi geçirecektim?!Annem ona itiraz etmem için zaman bile vermemişti.
Fidan abla ve diğer ablalarla biraz daha oturduktan sonra herkes yavaş yavaş dağılmaya başladı.
"Hadi gel sinemcim. Önce annemlere gidip valizleri alalım, sonra da size geçeriz."
Tamam fidan abla.
Arabaya gittiğimizde öne mi binsem acaba diye düşündüm. Beni araba tutuyordu. Öne oturmam iyi olur diye düşünürken adının savaş olduğunu öğrendiğim, kavga ettiğim çocuğun sesiyle düşüncelerimden sıyrıldım.
"Hop hop öne ben oturacağım."
Centilmenlik desen var!
"Ne dedin sen?"
Bir şey demedim.
"Tamam, sen arkaya geç."
Biraz daha kibar mı olsan acaba? Karşında askerlik arkadaşın yok farkındaysan.
"Kendin kaşındın."
Pardon? Kardeşin düşüyorken tuttum, teşekkür etmen gerekirken bak ne yaptın!
Elimin kesilen yerini ona gösterttim. Üzerime kan bulaşmasın diye hem de rahatça yıkayabileceğim bir yer yok ve mikrop kapmasın diye ellememiştim. O yüzden çizildiğinden biraz fazla gözüküyordu.
Elimi kanatman yetmiyormuş gibi bir de azarladın beni!
"Eline ne oldu?"
Sen kucağımdan kardeşini alırken kolunu sertçe çekerken bir şeye takıldı.
"Bilekliğime mi takıldı acaba?" dedikyen sonra bileğindeki bileziğe baktı. Onun da üzerinde biraz kan vardı.
"Bilekliğim de kan olmuş."
Aman ne değerli malın varmış. Alırım yenisini. Arabanıza da kalmadım. Fidan ablanın ricası üzerine buradayım. Geç öne ne halt yersen ye.
Biz bu kavgayı yaparken aras çoktan ön koltuğa oturmuştu.
"Hadi çocuklar binsenize arabaya." dedi fidan abla.
Ya bu minnoş, sakin kadından bu öküz nasıl çıkmış ya.
Hemen arabaya bindim ve kenara kaydım. Savaş benim aksime yavaşça binmişti arabaya.
Fidan abla yolun biraz uzun süreceğini söyleyip önüne döndü.
Midem bulanmaya başlamıştı. Elim de yanıyordu. Arabada kan izi kalmasın diye de hiçbir yere sürmemeye çalışıyordum.
Çantamdan kulaklığımı çıkartıp hızlıca takıp rastgele bir şarkı açtım. Uyumam gerekiyordu yoksa midem daha çok bulanacaktı.
~3. Şahıs Gözünden~
Sinem kulaklığını takıp uyumaya çalışırken savaş ona bakamıyordu bile.
Babasına olan sinirini bu kızdan çıkartmıştı. Neredeydi lan kadınlara kibar davranan savaş. Kızın art niyeti yoktu. Savaş ona zarar verip üstüne azarlamıştı.
"Kusura bakma bu aralar sorunlarım var. Sana patladım biraz. Normalde kadınlara saygılı olurum ama bu sefer niye böyle oldu ben de anlamadım.
Sana kasıtlı olarak zarar vermedim. Sana zarar verdiğimi fark etmemiştim bile."
Savaş bunları bir çırpıda söyleyip kafasını yere eğdi.