Kahvemden bir yudum daha alıp boşalan fincanı masaya koydum.."Yatmıycakmısın artık?" annemin içeri girişiyle irkildim.
"Yatıyorum".dedim çıkmayan sesimle.Annem tam çıkıcakken yüz ifademi fark edip duraksadı.
"Hazal sen iyimisin?"
"İyiyim anne" dedim oflayarak.
"Bak ama eger istersen..."sözünü kestim aniden
"Anne iyiyim ben tamam mı uykusuzum sadece " dedim yalan söylüyerek.
"Tamam,yat hemen şimdi yarına uykunu almıs kalkarsın"diyerek odadan dışarı çıktıAnnem çıkar çıkmaz başımı yastığa gömüp bağıra bağıra ağlamaya başladım...
Sesimin duyulmasını istemediğim için hıçkırıklarımı icimde bastırdım...
Yarın gidiyoruz İzmir'e...
Mahallemden arkadaşlarımdan okulumdan hepsinden uzaklaşıp,herşeye veda edip bilmediğim bir şehre gidiyoruz..En çokta arkadaşlarımdan ayrılıcağım için üzülüyorum..gerçi arkadaşım derken pek geniş bir cevrem yok arkadaştan kastım bitane Aylinim...
Oof....düşündükçe Kan beynime çıkıyor.Nerden cıktı şimdi bu taşınma işi...Ankarayı da bu kadar cok seviyorken...
Odamın köşesinde hazırladıgım bavuluma bakıp "gitmek istemiyorum yaa" diye mırıldandım...yatağımı yumruklayıp hızla ayağa kalktım...Yatağımı açıp ışığı kapattıktan sonra direk yatağıma yattım..
Yarın...ben uyumak istemesemde er yada geç olucaktı.Annemin dediği gibi uykumu alabilmek gözlerimi kapatıp uyumaya çalıştım...Sabah birkaç gürültüyle gözlerimi aralamaya çalışırken, annemin odamda ki pencereleri açtığını fark ettim..
"Kalk artık !!! Saat kaç haberin var mı kızım ? Geç kalktık..Toparlan hadi..Kahvaltı hazır...giyin gel çabuk bide üstünle yatmıssın şuna bak !!!"
Annemin verdiği emirleri yerine getirmek için yerimden sıçradım..Yüzüme yikadiktan sonra dün geceden kalma terli üstümü değiştirip yatagımı topladım hızlıca..
Aşağı kata indiğimde babamın evde olmadıgı fark ettim..
"Babam nerde anne?"
"Birkaç küçük işi var , çıkalı çok oldu..gelie birazdan,zaten gelir gelmez cıkarız..sen otur kahvaltını yap biz yaptik bekliyemedik.." diye bagirdi diger odadan..
Annem bugün her zamankinden fazla mı konuşuyordu..taşınma heyecanina yoruyorum..hiçbir sey diyemeden oturup kahvaltımı yapıyorum.yiye bildiğim kadar tabi...kahvaltımı bitirdikten sonra, toplamada anneme yardım ettim..Ve elini zilden cekmeden son sürat basan evin icinde yankilanan kus sesiyle babamin geldiğini ve artik gitmemiz gerektigini anlıyorum..
Annem bana "hadi" demeden odama bi göz atmak icin yukarı ciktim..
İzmirde ki evimizi teyzemler 1 hafta öncesinde gidip temizledikleri için bize sadece bavullarımızı alıp gitmek düşüyordu..
Bavulumu elime alip assagi iniyorum..annemgil de tum islerini halletmis beni bekliyorlardi..benim gelmemle evden cikip annemle bavullari bagaja yerlestirdik.Babamin tekrar tekrar kontrol ettigi kapiyi kilitlemesiyle arabamiza atlayip İzmirin yolunu tutuyoruz..Yorucu bir yolculugun ardindan annemgilin artik alistigi,benim ise yeni gordugum evimize geliyoruz....merkezde, 8 katli bir apartmanin 7.katinda , asansörsüz olmasina ragmen yeni, cevresinde sirali sirali semtlerim oldugu guzel, izlenmeye değer manzarasi oldugu yeni bir ev...yenileri pek sevmem ama ilk görüsede oldukça önem veririm..ilk görüste sevdim apartmanimi da evimide...
Bavullarimizi yukari zar zor tasirken gelecegimizden haberleri olucak ki bir kac kisi balkona cikip bizi izliyor..Garip....
Eve geldigimizde tahmin ettigimde daha duzenli ve yerlesmis karsilasiyorum..anneme ilk olarak odami sordugumda koridorun sonundaki oldugunu oğreniyorum..elime bavullarimi alip kosa kosa odama gidiyorum..
İceri girer girmez yabanci koku yuzume carpiyor.hani yeni birsey aldiginizda ki bilinmedik koku...odam eski odamdan daha buyuk...cok iyi dekerasyon edilmis.teyze elinin dedigi belli..duvarda ki farkli buyuklukte ki cercevelerin icleri fotoraflarimla dolu..annemle pudink yaparken..ilk karnem..babamla ilk maca gidisimiz...
Camin onunde buyuk genis bir calisma masam var..hep istedigim gibi...kenarda ise calmayi bile bilmedigim,alinmasini da sacma buldugum siyah bir gitar duruyor..hoş...yatagimin karsinda yine sevdigim rock gruplarinin fotoraflari ,, serbest kürsü adinda notlarimi istedigim seyi asabilmek icinde hos bir panom var..ve odam genisliginde bir balkon..
Beyaz tonlarinin hakim oldugu oda istedigim gibi hareket edemiyecegimi gosteriyor..bavulumu yatagimin ustune koyup giysilerimi dolabima yerlestiriyorum..hersey tertemiz...toz alinmis, temizlik yapilmis..özenle esyalar yerlestirilmis...teyzeme ve anneme birkez daha tesekkur ediyorum...canlarimmm...kim ister ki yol yorgunluğunun üstüne birde temizlik yapmak...annemle babam komsularimizi önceden tanidigi icin kaynasmakta zorluk cekmiyorlar..tek zorluk ceken ben olucakmisim gibi görünüyor..daha ilk aksam alt komsumuz yemege cagiriyor..evde pek bisey olmadigindan kirmayip gidiyoruz...disardan ismarlama fikrini sunsam da kabul etmiyorlar...
Perihan teyze ve hulusi amca..
İki emekle kendi hallerinde insan...cok seviyorum.. Kanim isiniyor..yemekte yeni kisi oldugumdan cok ilgileniyorlar..bu kadar ilgiden zaman gectikce sıkılıyorum..babam yarin cok isimizin oldugunu belirterek eve dönüyoruz..kendimi direk yatagima atip uyuyorum...yeni kokuyu hissetmemenin verdigi bir rahatlikla..Babamla Sabah erkenden kalkıp yola cıkıyoruz..Pazartesi olulun ilk gününden rezillik yasamayalim diye pazar gününden gelip geziyoruz...evle okulumun arasi baya var..Okulu ilk gördüğüm de "vay be" diyorum..
"Özel Sarper Koleji"
Oldukca büyük ve dikkat cekici...her öğrencinin okumak istiycegi bir okul...okula girip arabayi park ettikten sonra arabadan iniyorum..
Müdür babamin liseden cok yakin arkadasiymis , kapida karsiliyorlar..babam arabadan iner inmez sarilip hasret gideriyorlar..kisa bir sure sonra beni fark ettiklerine sevinerek babam beni yeni okul müdümle tanıştirmak icin omzumdan tutup destek veriyor...
"Kızım" babamin sesinde ki anlam veremediğim gururla beni tanıştırıyor.
Yaşı oldukça genç ve gayet yakisikli olan müdürümüz büyük bir kasılmayla elini uzatıyor..
"Ahmet Salper"
Fark ediyorum da bu kasilma ona cok yakisiyor.güzel gülümsemesi ile uzattiği eli daha fazla onu inceleyerek favada birakmamak icin sıkıyorum.
"Hazal Demir"Yeni okul müdürümüz okulun tarihinden tutup mezun olan ögrencilerine kadar anlatiyor..iki ayri ayri buyuk binalar ..okulun içi disi kadar gösterisli olmasa da dikkat cekiciliğinden bisey kaybetmiyor....daha halledilecek cok isimiz oldugu icin kayitlari halletip okuldan cikiyoruz..kirtasiye alisverisini hallettikten sonra formami almak icin yine bir arkadasinin magazasina goturuyor....babamin kucuklugu İzmir'de gectigi icin avucucun ici gibi biliyor..kisa bir sure sonra kabinde formami denerken babamda dügmeleri patliycak kadar göbekli adamla sohbet ediyor..itiraf ediyim formama bayildim.."ben burdayim" diye bagiran klasik okul formalarindan deyil özel dikildigi belli....diz üstünde düz siyah kalem etek ve üzerine, etegin icine alabilmemiz icin patlican morurun koyusunda günesde yada her herhangi yansima da hafif renk degistiren gömlek...ve çorapsiz giyilicegi icin bacaklarima eskisi kadar umursamaz olamiyacagimi fark ediyorum...
Bedenime ilk olani alip cikiyoruz..Market alisverisini de yapip eve donuyoruz...
Tahmin ettigim gibi annemde bayılıyor formama.
Ütüleyip asiyorum dolabima.....Bu yıl herzamankinden daha cok calisip babami mahcup etmiycem...Daha çok..Ertesi gün erkenden kalkip dolabimdan giyecekleri seciyorum hemen..ilk günden gec kalmak istemiyorum..
"Siyah deri ceket,siyah pantolon, ve kuru kafa baskili buz mavisi renginde bir t-sört."
Annem rockcılara benzediğimi soyluyor..kahvaltiyi yapip babamla evden cikiyorum..ilk günde onun birakmasini istiyorum..isi oldu halde kirmayip kabul ediyor..
Arabaya bindigimizde babam üzerimdekilere bakiyor garip garip.
"Cok mu abartmisim?" diyorum hemen
Gülüyor.
"Hayir da öğleden sonra sivil gidemiyceksin..okul baya disiplinli oldugu icin diger okullar gibi "ilk gün" diyip ders islememezlik etmiyceksin...yani ögleden sonra ders islemeye hazir ol hazalcigim..."
Büyük bir hayal kirikligiyla yuzume bakip tekrar guldu..
"Benim de haberim yoktu..Ahmet aksam arayip soyledi..okulda da duyuru yaparlarmis ama sen okulda yeni oldugun icin özellikle soylemek istemis saolsun"
"Baba ilk gunden ders mi islenir?" dedim buyuk bir saskinlikla.
Babak tekrar gulumseyince onume donup okula geldigimizi fark ettim...babam arabayi kenara cekip durdurdu.
"Seninle gelmemi istermisin?"
"Hayir baba saol zaten isin oldugu halde kirmayip getirerek buyuk yardim ettin."
Gulumsedi.
"Oglen arasinda okul servisin bekliyor olcak.seni arayip bulmana yardim etcem..alisip yollari ogrenene kadar servisle gidersin ardindan istiyosan otobusu kullanabilirsin,yada servislede devam edebilirsin sen nasil istersen..."
"Cevreyi ogrendikten sonra otobusle gidis gelis yapmak istiyorum baba" dedim babama maddi konuda yardim etmek istedim aklimca bakalim...
"Sen nasil istersen kizim" dedi egilip yanagimdan optukten sonra el sallayip arabadan indim..
Babam gittikten sonra yerimden kipirdamadan cevreye baktim...İlk günler her zaman zordur...Allahim cok kalabalik...yardim et..