2 HAFTA SONRA
Berrayla ayrılmaz ikili olduk..Her saat her saniye beraberiz artik..Birbirimizi o kadar iyi taniyoruz ki ...tamamliyoruz..Aylinimle eskisi gibi her gece konusmasakta arada ariyip farkliliklardan bahsediyorum...
Okuluma ve sinifima alismamiz hic bu kadar kolay olmadi....
Ara ara Berra Onurdan bahsediyor..İstemeden tüm dikkatimle dinliyorum..Gece uyumadan önce anlattiklarini tekrar kafamdan geçiriyorum..İstemeden Düşünerek uyuyorum...Dikkatimi cekmeye basladi...Her saat her saniye Berra araciligiyla görüyorum..
En ummadik zamanda karsimiza cikip rezil ediyor..Bazen Berranin Onurdan ne kadar nefret ettigini anliyabiliyorum..
Bu kadar yakisikli olmasina karsin etrafinda tek bir kiz bile yok..Kendini begenmis essegin teki deyil ve Sin sinifin verdigi bir agir baslilik...
Her ne kadar konusmak istesem de tek kelime bile etmiyor...Ne zaman yanimiza gelse Beerayi kenara cekip azarliyor ve hicbisey olmamis gibi gidiyor...Daha cok gormek daha cok vakit gecirmek istiyorum...
İcimde anlam veremedigim degisikliklerin olusmasi tuhafima gidiyor...
"Heeey gençleeer 2 ders boss!!!!" diye kulagimda yankilan Berranin sesi ve bagir cağris...
Basimi koydugum siradan kaldirip gozlerimi ovuyorum..Birbirine sarilanlar, zamani nasil degerlendireceklerini planlayanlar...Berra ellerini birlestirerek yanima geliyor.
"Kalk uykucu!!! Hadi gidiyoruz.." diye sieanin altinda ki cantalarimizi aliyor.
"Nereye?"
"Burda boyle oturmuycaz yada aklindan eve gitmeyi dusunmuyosun demi Hazalcigim.?" dedi ve koluma girip ayaga kaldirmaya calisti.
"Cok guzel bir yer biliyorum...gidip biraz yeni cevrelere karismanin zamani geldi...ilk biraz sahilde yururuz...ardindan da seni bir yere goturucem..bayilicaksin.".dedi kolumdan tutup cekmesiyle ayaga kalktim..
"Nereye gidicekmisiz?" diye sordum gülümseyerek.
"İste orasi süpriz...!!! Hadi " diyip cantami ve montumu bana uzatti bana uzatti..Montumu giyip Çantalarimizi sirtimiza attiktan sonra disari ciktik..Etrafi aradim ilk gözlerimle...Kimi aradigimi belli etmeyerek...
Birkaç öğrenci disinda kimse yoktu..Çıkışa dogru yururken servis arkadasim diye Berraya tanittigim Çağlar yanimiza dogru geldi...
"Nereye boyle kizlar, sizinde bos zamaniniz varsa zaman gecirebiliriz." dedi capkin capkin gulerek...adimlarimizi hizlandirinca bize ayak uydurmak icin oda hizlandi.
"İsimiz var Caglar" dedim imali imali "git artik" der gibi baktim..serviste ilk konusmamizdan sonra hergun yanini benim icin tutuyor baska bir yere oturunca da servisin icinde bagiriyor yanina oturmami istiyordu okulda nerde gorse yanimizda bitiyor artik bıkkınlık veriyordu.allahtan bu haftadan sonra daha serviste yokum
"Pekala...." dedi ve durdu..sesim gercekten kırılıcak derecede kotu cikmisti ki yuzu asildi..
"Sonra konusuruz" dedi ve el salliyip arkasini dönerek uzaklasti.
"Kirildi sanirim " dedim Berraya...insanlari kirmaktan ve üzmekten nefret ediyorum.
"Aman birak..sen biseyler demeseydin..Ben bagiricaktim..yılışık...keske yakisikliliği kadar da biraz agir basli olsa"
"Onur gibi" diye mirildandim..Der demez gülümseyerek suratima bakti..Berra duymusmuydu ki? Ben bile sesimin ciktigindan emin olmazken..
"Onur gibi ha?" dedi ve sesli bir kahkaha atti..Karsiya gecip kaldirima ciktik..
Yüzüme baktigini hissedince bende baktim.
"Hazal?" dedi manali manali.
"Söyle" dedim..
"Sen sakin bizim bu...."
"Sacmalama Berra lütfen!!!" dedim aniden bozulan moralimle..
"Ne ? Ama olamaz mi?"
"Sadece Onurun da agir basli biri oldugunu bildigim icin örnek verdim tabiki de olamaz" dedim..Neden bu kadar sinir olup moralim bozulmustu ki..Ne vardi..Alt tarafi küçük bir ima.
"Tamam tamam anladim" dedi gülümseyerek koluma girdi..
Kisa bir sure sahilde yuruyup konustuk...kahkahalar yankilandi...gülmeyi seviyordum...özelliklede güldüren Berra olursa..
"Gel simdi benle" diye koluma girip yolun kenarina dogru cekistirdi..eliyle taksiyi durdurup binmemi bekledi...ne oldugunu anlayimadan ileri gidip Berraninda binmesi icin yer verdim..şofere verdigi adresle yola ciktik.
"Ya soylesene nereye gidiyoruz?" dedim.dayanamiyarak.
"Oof sabirli ol Hazal süpriz dedimya " dedi ve disariyi seyretmeye basladi...İcimde ki meraka aldirmayarak yerimde kipirdandim..Servisle gittigim gunden beri evimizin yolu uzerinde ki yerleri biliyordum..neyin nerde oldugunu...hafta sonu da babamin isinden dolayi sehri tanimaya firsat kalmamis sadece okulum uzerinde ki yolu biliyordum..ve yokun karsi seritine gecip dik ve dar bir mahalle arasina girdigimizde de gördügüm yerleri hayretle izledim
Terketilmis sokak gibiydi..pencerelere bakti dikkatlice..perdeler vardi ama icerde insan yasadigi tartisilirdi..bazilarinin camlari kirik gazelerle sarili olanlarda vardi..birbirinden uzak düzensizce siralanmis sokak lambalari yuzumuze yansirken Berraya dondum..donerken de soförün aynadan ters ters baktigini fark ettim..
"Berra burasi neresi?" dedim bekledigimin disinda bir yer bularak.
""Az kaldi, hatta geldik bile" dedi ve taksinin durmasiyla geldigimizi anladim.Berra parayi uzatip hizla taksiden inip hayran gozlerle etrafa bakindi.
Taksiden inmemi bekliyen soföre bakip Cantami sirtima attim..taksiden indikten sonra gördüllerimi sindirmem zaman alicakti...iki katli bir evin bos ve genis bir yer oldugu fakat icerideki lostuktan anlam veremedigim mekan tarzi bir yere benziyordu...ne isimiz olur ki burda..?
"Burasi neresi?" dedim saskinlikla.
"Gel" dedi ve elimden tutup iceri cekerek goturmeye calisti.hizla kolumu cektim
"Berra neresi oldugunu soylemezsen gelmem seninle" dedim.İstemeden sesimi yukseltmistim ama bilmedigim,özelliklede zifiri karanlikta ki bir yere giremezdim..
"Sınırı olmadigi, rahat olabilecegimiz bir yer..simdi geliyomusun ? " dedi kararli bir sekilde...
"Hadi gidelim...ne isimiz olur burda suraya bak Berra...daha iciri girmeden disaridan nasil bir yer oldugunu kestirebiliyorum.."
"Hazal !!" diye sesini yukselti.."gelmiyosan yarin okulda görüsürüz "dedi ve kararli bir sekilde iceri girdi..
Kisa bir sure yurudukten sonra karanlikta kayboldu...
Onu tek birakamazdim..yola beraber ciktik..beraber yuruyucektik...tereddüt etmeden arkasindan kostum.
"Bekle !!! "
sesim boslukta yankilandi...iceri girice agir, mide bunaltici anlam veremedigim koku yuzume carpti...berranin ayak seslerini duyunca yetismek icin daha hizli kostum..yetistigimde kolundan tutup cektim.
"Bekle, seninle geliyorum" dedim nefes nefese...yuzune yayila gulumsemeyle yanaklarimdan optu.
"Canim arkadasim benim..."
Kosmaktan cevreyi inceleme firsatim olmamisti..yerlerde duvar diplerinde etrafa saçılmıs molozlar , yürürken bazen farketmeden üzerine basip dengeni kaybettiriyordu...duvarda ki özensizce yapildigi belli olan boya kabarmis yere dökülmüştü....icerde ki dumanin toz deyilde sigara dumani oldugu fark ediyorum...ilerledikce tavanda ki dagnik yerlestirilmis flarosan lambalar yanip yanip sönüyordu..
Cevre de yanki olarak uyandiran,yaklasinca bir kizi bagir cagiris kollarindan tutup ceke ceke götürdüklerini görünce sasiriyorum..
Bizi görünce bir umutla bagıryor.
"Yalvaririm ! Noulur yardim edin lütfen " diye bagirinca dayanamayip adimlarimi kizin oldugu yere cevirdim birden ...Hayvanlar...bu kadar olur ancak..
"Gel buraya karisma sen Hazal ! " diye arkamdan gelince kiza yetismek icin adimlarimi sıklaştırdım...yukari dogru dik cikan merdivenlerden cikartmak icin zorluyolardi hayvan herifler...
Kiz arkasina dönüp beni görünce daha cok bagirdi.
"Yardim et lütfen"
"Birakin lan kizi napiyonuz hayvan herifler !!!" diye arkadan adamin tekinin sirtina atlayinca kizin kolunu birakip benim ellerimi tuttu..Digeride sasirmis bir sekilde beni izlerken kiz tekmeyi suratina gecirdi..Tekmeyi gecirmesiyle burnunun kanamasi bir oldu
İki tane köpekle basetmemin kolay olacagini tahmin etmemistim..
"İn lan tepemden in !!! " diye indirmeye calisinca çocugun bogazini daha cok sıktım.
"Niye zorluyodunuz lan kizi ? " diye bagirip tepesinden indim.İner inmez cocuk elini kaldirip "lan simdi varya !! " diye bagirdi..Ben daha cok diklesince Berra girdi araya...kizin elinden tutup yanina cekti..
"Ömer...Faruk hadi gidin simdi !!! "Diye bagirdi....Nasil ya Berra bu serefsizlerin adini biliyomuydu?
Berranin bagirisiyla cekerek götürmeye calistiklari yeri kosarak ciktilar..
"Sen adlarini nerden biliyosun?" diye Berraya baktim..kiz korkmus yere oturarak su iciyordu.
"Taniyorum iste" diye gecistirdi..
"Nerden?" diye bagirdim..
"Ya nerdense nerden ne önemi var "
"Ya nedemek ne önemi var Berra..." dedim kizi göstererek. "eger gelip karismasaydik kiza napicaklarini sen gördün !!!...ya ne isimiz var bizim burda suraya bak..!!! " diye bagirdim...
Kiz anlam veremedigim sekilde ayaga kalkip boynuma sarildi...Bizden küçük ve savunmasiz olduğu belliydi..
"Tesekkur ederim...gercekten..." dedi ve yanagimdan öpüp daha sıkı sarıldı...
"Emin ol kim olsa aynisini yapar" dedim. Karsilik verip sarilarak.
"Biri eski sevgilim digeri de arkadasi...rahat vermiyorlardi..tam zamaninizda geldiniz ikinizede tesekkur ederim " dedi kollarini birakip Berraya bakarak.yerden cantasini aldi "hoscakalin" diyip cikisa dogru yurudu.kisa bir sure arkasindan bakaldim nedenini anlamdan sacmaca
"Yürü gidiyoruz!!!" diye aniden Berranin kolundan tutup celmeye basladim.direnince kolunu birakip sinirle bagirdim.
"Ya yürüsene Berra ..görüceğimi görüp yeni yerler kesfetmeye yeterince doydum..
Gidiyoruz."
"Buraya kadar gelmisken geri dönmem "dedi ve arkasini dönüp yürüdü.
Sinirlenip dişlerimi sıktım..Hayır söyle acık bir yerde olsan hic umrumda olmayip giderim ama bu cehennemde tek birakamam...
"Bekle baş belasi...bekle" diye kosarak yetisip omuz attim..güldüğünü görünce sinirlendim..
"Gülmee !!! "
Berranin adimlarini sabirsizlikla hizlandirdigini fark edince ayak uydurmak icin hizlandim..
İlerledikce 10-11 masanin oldugu etrafinda kizli erkekli icki icilip kagit oynanildigi yere geldik..yaklastikca uzerimizde ki gözler de artti...
"Oo kimleri görüyoruz burda" genc bir cocuk iki kizin kollarinda ayrilip yanimiza geldi..
"Slm" diye Berranin karsilik verip cantasini köseye firlatir gibi birakti..genis koltuklardan birine kendine atip yanindaki cocugun yaklasmasiyla sohbete basladi..
Ortada kabak gibi kalmis etrafi incelerken cocuk yanima yaklasti..daha gelisinden alkol aldigi ayakta zor durmasindan belliydi..gözleriyle beni incelerken montuma daha sıkı sarılıp cantami sirtima attim..
"Slm güzelim" diye yanima iyice yaklastiktan sonra elini uzatti.
"Doğukan ben"
Kisa bir sure elinin havada kalmasiyla bizi izleyen iki üc kisiyle kahkaha attilar.
"Rahatsiz etmek gibi olmazssa eger kim oldugunu öğrenebilirmiyim acaba" diye daha cok yaklasti..bir adim geri gidince gülümsedi..
"Kim oldugumu göstermeye az kaldi" dedim dişlerimi sıkarak
Gösterdiğim tepki karsisinda masanin uzerinde duran çerezlerden avuçlayip agzina bitane atti.
"Hmm sert kiz...Bayilirimm.." dedi kasila kasila agzina bir tane daha cerez atip gülümsedi...
Çevredekiler bir süre sonra bizi izlemeyi birakmis, Berra ise yanindakilerle aşir neşirdi..
Eh be kizim şurdan bi cıkalım göstericem ben sana bagıra bagıra gülmeyi...
Karsimda benden bi cevap bekleyen hayvana
Dalga gecer gibi Gülümseyerek baktım.Gülümsememi görür görmez dururmu?
"Sen hep böylemisin ya?" dedi yine kasinti sey..tatli olmasina ragmen bu tatliligini kizlari etkilemek icin kullaniyordu..ellerini saclarinin arasina götürüp sekil verdi.
"Rahat bırak beni" dedim dislerimi sıkarak.
Verdigim cevap karsisinda yine sasirmisti.
"Sahi kimsin sen ya ?" dedi ve benden cevap alamayinca direk Berraya seslendi.
"Berra ! Bu güzelliğin adi ney yaa ?"
Bizim kiz dururmu attigi kahkalar arasinda durup cevap verdi.İşte o an gırtlağini sıkasım geldi.
"Hazal ! "
"Oo hazal hanim " dedi eline bir tutam saci alirken hizla eline vurdum.
"Cek be elini !!! " diye bagirken bir kac kisi Berrada dahil bize bakti.
Cocuk neye ugradigina sasirirken hizla Berranin yanina dogru yürüdüm.
"Bu kadar yeter!!! Kalk Berra gidiyoruz " diye sesimi yükseltince yanindaki yilisik cocuk " noluyo yaa" dedi..
Yere egilip cantasini alcakken belimde bir el beni kendine dogru cekiyordu..
Hizla ayaga kalktigimda dengemi kaybedicek gibi oldum..
"Sert kizlari severim dedim Bana karsi gelenleri deyil " dedi..Ensemde yankilanan ses Dogukan denen cocuga ait oldugunu ögrenince ayagimin tersiyle bacagina vurdum.
"Birak beni !!! " diye bagirirken cevredeki herkesin bize baktigini biliyodum..Hersey saniyeler icinde patlak verirken Berra yerinden bile kipirdamamisti..
Ayagina daha hizla vurunca cocuk bileginin acisiyla tek elini birakir birakmaz elinden kurtulup yuzune samari patlattim.
Bunu ben mi? Yaptim..evet evet ben yaptim..Cevreden yukselen seslere aldirmayip gozlerinin icine baktim...mal gibi ne tepki verecegini bekliyodum.Cocuk yanagini aniden tutunca sinirlendigini hissettim..esas simdi zokayi yutmustum.
"Eee yeter be geliceksin benimle.." dedi ve bilegimden tutup cekmeye basladi..
"Ya birak sana " diye bagirirken Berra sükürler olsun ki yerinden kalkip yanimiza dogru agir adimlar atti.
"Dogu birak"
Cocuk zayif celimsiz gibi gözüksede tahmin ettigimden daha güçlüydü...
İlk bilegimden ceke ceke götürmeye calisiyodu.
"Ya sana birak dedim pislik biraksana !!! " diye bagirinca masadan yuzunu bile goremedigim fakat ayaga aniden kalkmasi ve bize dogru gelisiyle ne yapcagini merak ettigim cocuk dogukan denen cocugun kolundan tuttu hizla..basuma kaldirip cocuga baktim.
"Kiz istemiyor birak "
"Bu seni ilgilendirmez , cekil" dedi ve kolunu kurtarip beni cekmesi bir oldu.
"Dogu görüyosun iste birak sinirlarini zorlama" diye Berranin bagirmasiyla tinlamadi bile daha hizli cekmeye basladi.
"Ya sen ne laf anlamaz adamsin pislik herif git kendine gönüllü birelerini bul " diye bagirdim yanimiza gelen cocuk Dogunun ellerini tutup beni kurtarmaya calisti..
Bileklerimin kizardigini ve sizladigini hissedince sinirlendim..
"Sana birak dedim Matt karisma" diye ellerini kurtarmaya calisti..
"Dogu hemen odama gel !!! " diye iceri hizlica oldukca buyuk sportif giyinimli biri girip yukari dogru cikan kivrimli merdivenleri hizla adimladi..
"Oo dogu tum sanslar seninle"
"Yine ne yaptin lan" gibisinden anlam veremedigim sesler yukseldi.
Dogukan bileklerimi aniden biraktiginda yere düsmem bir oldu..dizleri üstünde eğilip yuzunu yuzume yaklastirdi
"Burda bitmeti prenses"
"Defol !!! " diye yuzune bagirdim..hizla kalkip merdivenleri ücer üçer cikmasi bir oldu..
Bileklerimi ovdum...Berranin yanima gelip omzumdan tutunmasi bir oldu.
"İyimisin?"
Matt dogukanin cekistirmesiyle yolda dusen cantami uzatti.
"Tesekkur ederim" diyip uzatti eliyle ayaga kalktim..
Berraya o kadar sinirliyim ki biran once surdan cikalim bunu konuscaz...
Çantami sırtıma atıp buyuk bir sinirli geldigimiz yone dogru yurudum..Arkamdan Berranin gelmegine eminim..ya bunca olan seyden sonra bide hala burda kaliyor...bura sık geldigide belli...adini bilmedigi kisi yok...
Hizli hizli cikisa dogru yururken arkamdan bagirdi.
"Nereye gidiyosun?"
Bende nereye gittigimden emin deyildim..disari cikip cigerlerime temiz havayi bi cekiyim ondan sonra bu dar mahalle arasindan nasil cikicagimi dusunurdum..Dusuncelerimi bir kenara itip hizla arkami dondum..
"Ya ne demek "nereye?" Berra ya...Suraya bak"dedim bagira bagira. "Su cevrene bi bakarmisin...ya ne isimiz var bizim burda..tamam kafa dagiticagimiz bir yer dedin rahat olcaz dedin..Böyle mi? Bu sekilde mi..? Ya bi kafeye gitsek...."
"Hazal ! "
"Ne guzel otursak eglensek gülsek..emin ol burda oldugundan daha rahat olursun orda..ha tabi ben kendi adima konusuyum.
"Hazal ! "
"Ben kendi adima konusuyum tabi simdi seni de gorduk oyle yilisik erkeklerle kahkahalar atmak falan...cunku bu senin buraya ilk gelisin deyil...kiminle muhattap olsak adini biliyosun..yapilmayan kalmamis burda..ya düsünsene basimiza bisey geldigini..nasil kurtaririz kendimizi..." dedim ve durup nefes aldim..."ailemden habersiz geldigim ilk ve son yer" diyip hizla arkami döndügümde hizin etkisiyle kaya gibi sert birine carpip durdum..
Yine nasil bir belaya düştük acaba diye düsünürken basimi kaldirip kayaya baktim.."Onur !!! "