Hayatımın anlamıYanimda oturan sahsin telefonuna bildirim sesi gelince istemeden gözlerim kaymisti ve gördüğümle icimde kiprit tanesi kadar yanan umut sönmüştü...Dikkatimi televizyona verdim.. Yazdigi mesaji görmek isterken gönderilen kisiyi görmüstüm...
Sevgilisiydi büyük ihtimalle..Agzi kullaklarina varana kadar yazdigina göre..Oof işte bundan nefret ediyorum küçücük bisey de bile saatlerce ağlama hissi doğuyordu içime.Sanane sanki...Böyle yakisikli bir cocugun sevgilisinin olmayacagini mi sandin Aptal....
Ellerimi istemeden yumruk edip dolan gözlerimi istesemde fark edemiyecegi icin basimi çevirmedim..
"Ne var niye doldu gözlerin" diye icimden kendime sayisiz hakaret ederken birkez daha güçsüz oldugumu kendime göstermis oldum..oysaki kendime söz vermiştim..Ağlamaycagima....Güçlü duracagima...Ve güclü oldugumu herkeze gösterecegime....
Onuru sevmedigim halde ki buna eminken nasil olurda icim paramparça olup gözlerim dolar...
"İyimisin?"
Aniden korkmamla , yüzümü görmek icin basini bana dogru eğmis bi sekilde bakan Onura döndüm
"Hı hı" dedim basimi salliyarak...
Gerisi beni ilgilendirir mi gibisinden iki üç saniye yüzüme bakti...Anlamsizca ve anlam bile veremedigim hatta saçma buldugum sinirle yüzüne baktim..bir kaç saniye sonra gözlerini kacirip arkasina yaslandi...
Yerimden kalkip Berranin odasina dogru yürüdüm...Odaya gittiğimde calisma masasinin altinda ki çekmeceleri karistiriyordu..Gelen kisiyi görmek icin basini kaldirdiginda küt diye vurup inledi
"Dikkat et ! "
"Senmiydin?" dedi ve eline aldigi siseyle yerden kalkip yüzüme bakti
"Neyin var?"
"Yok biseyim" dedim omuzlarimi sirkerek
"Sıkıldın"
"Onurun sevgilisi var mi?" diye sordum hizla...Sordugum soruya ben bile sasirirken Berra farkli bir sekilde bana bakiyordu...Gülümsemiyordu..Yada diğerleri gibi altinda laf sokma cabasi da yoktu.
"Bisey mi oldu?" derken aldigi bu hale sasirdim ilk, ardindan sevgilisi oldugunu bir kez daha anlayip,anlamiyan beynime baski yaptim
"Yok hayir" dedim kekeliyerek..elinde ki siseyi evirip çeviriyor kaşlari çatilmis bana bakiyordu.Kizdi mi diye düsünürken kulaklarim ve beynim sonunda duymak istedigi kelimeyi duydu
"Hayir yok" dedi..az önce soyledigim cümle yada kelimenin her neyse işte tam tersini soylemis, bu halde dalga da gecer mi ki diye yüzüne baktim.
"Bisey mi oldu Hazal?" dedi tekrardan.. Enden tek kelime cikmayinca
"Hayir dedim ya Berra sormak istedim sadece" dedim sinirlenerek..Bu kadar ciddilesip kaçan keyfimi daha cok uzaklastiricagini bilseydim ağzimi bile açmazdim..
"Peki,hadi assaga inelim sinirlenmesin simdi?" dedi kapiya doğru yönelirken
"Elindekiyle ne yapcaksin?" dedim heyecanla biraz da ortami yumusatmayi diliyerek..
"Sor-Cevapla" dedi harfleri uzatip gülümseyerek..Eski haline döndüğüne sevinmisken bende gülümsedim..ciddilik hiç yakismiyordu..
"O ne be?" gülümseyerek...Uydurma bi ad oldugu söylemesinden belliydi...
"Doğruluk ve cesaretlikten sonra 2. Seri..." dedi siritarak.."Benim eserim nasil ama ?"
"İyiymis"dedim ve telefonumu alip assagi indim..Telefonu masanin üzerine biraktik sonra Berrayla yerimize yerlestik.
"Sor-Cevapla" dedi bıkmıs bir sesle ve gözlerini devirerek..Önceden de izlediginin kanitina varirken Berra siseyi koyacak sekilde masada yer açti...
Televizyonu kapatip "hazirmisiniz?" dedi gözlerini üzerimizde gezdirerek
Basimi sallamamla Onur hiç tepki vermemisti..Bizim baktigimizi fark edince basini salladi...Sıkılmış,bunalmış,cocuklarin arasinda kalmis gibi bir hali vardi...Bir an önce ev sahibi gelsede defolup gitsem önemli islerimi halletsem gibi duruyodu...Bu da canimi sıkıyordu...Onunla ayda yılda bir vakit geçiricekken böyle çocukca seylerle uğrasmak saçma geliyodu...Onun kadar olgun olmasam da , agirligina yakisir bir hareket göstermek istiyodum..Berranin saçmaligiyla bagirip birbirimize girmistik ve az öncede hiç bisey olmamis gibi "iyimisin" demisti...
Biraz sonra duyucaklarim Berranin saçmaliklarinin cok güzel yeri ve zamani oldugunu gösteriyodu..."Eveeet" dedi ve siseyi ortaya koydu Berra..Hizlica siseyi cevirmesiyle şise hizla döndü...İstemeden heyecanlanmistim...Sonuçta Onurla ilgili, oda benimle ilgili bir seyler ögrenicekti...tabi onun ne kadar umrundaysa...
Şişe döne döne Berranin önünde durduğun da hizla ellerini birbirine sürterek gülümsedi pis pis..
"5'e kadar sayicam ve kim cikarsa ona 2 sorumudu da sorcam" diye bir acikla yapti...sayi kendimizde ciktigin da ise bizden bir sonra ki kisi soruyu cevapliycakti...böyle böyle devam edicekti
Yavas yavas sayarken gözümüzün icine bakip siritiyodu..."bekleyiiin siiz bekleeyin" der gibi saydiktan sonra sayi bana cikti..Soracagindan korkmaya baslarken ağzini açmasiyla sustum.Onur dirsegini koltugun koluna koyup bizi izliyodu..
"Kaç kisiyle çıktın?" dedi Arkadaslığımızı hiçe sayip acimasizca gülerek cevap bekledi
" 1 "
"Hiç öptü mü peki?" der demez gözlerimi patlattim.
"Ne? Berra saçmalama" dedim..."oyunun tadi yeni yeni cikmaya basliyor" gibisinden yerine yerlesti..Onur bu soru karsisinda hicbir tepki göstermemisti...Normal bir sorumuydu ki? Ahlak cizgisini zorluyan sorulardan deyilmiydi?
"Biz bizeyiz canim, utanma" dedi gülerek
"Saçmalama ! Tabiki de hayir" dedim ve siseyi elimle masaya sabitleyip çevirdim..Ulan Berra ben de sana göstermezsem...Şisenin ucu Onura gelince dikkatimi verdigim siseden gözlerimi ayirip Onura baktim..Göz göze gelince arkama yaslanip beynimi harekete geçirerek soruyu düsünmeye basladim...Ne sorabilirdim ki?.Berraya cikar diye tahmin ettigim icin aklimda bir sürü acimasiz soru biriktirmistim..Planim ve tahminim suya düsünce dikkatimi Onura verdim...Sorucagim soruyu merak eder gibi halleri vardi Özellikle Onurdan cok Berranin...
"Hayatta, diğerlerinden ayri tutup değer verdigin tek kisi" dedim...Sordugum soruyu aklima gelir gelmez söylemistim..Daha fazla bekleyip ortami germenin alemi yoktu..
Yüzünde ki değisen ifadeyi gördügüm de dogru noktayi hedefledigimi biliyodum
Durdu ilk...düsündügünü biliyodum..Gözleri farkli yerlere kayip iki üc saniye ayni yere bakti
"Aylini" dedi ...Berradan dolayi beklemedigim cevabi alinca yüzüne baktim..o ise hala ayni yere bakiyodu...
Bizim kiz sevgilisi yok derken neyi kasdetmisti cok merak ettim acaba? Oof aman bana ya.....Tanimadigin, sadece arkadasinin kuzeni olarak tanidigin cocugun sevgili olup olmadigindan sanane !!!
ikinci sorum icin "Aylin kim?" dedim..uzun süredir bakti yerden gözlerini cekip bana cevirdi kafasini...
Berra üst üstte öksürüp kolasindan bir yudum aldiginda, hedefledigim noktanin aslinda o kadar da güvenli bir yer olmadigini hissettirdi...
"Arkadasim" dedi dislerini sıkıp zorla cevap verir gibi..."gibi" deyil zorla cevap veriyodu...
Bak sen bi de arkadasi...Sevgilisi deyil yani..Belki de bana söylemek istemedigi icin arkadasim dedi..Olamazmiydi?
Hala "sevgili" konusunun üzerinde beynim israrla dururken masanin üzerinde çalan telefonum Berradan tarafta oldugu icin egilip uzatti
"Kim?" dedim...Annemgilin oldugunu bile bile
"Anil" dedi Anil mi? ..Hayir anlamiyorum ! Odama erkek sineğin bile girmesine izin vermeyen babam nasil oluyoda Anilin bizde kalip onunla konusmama izin veriyodu...Berranin uzattigi telefonu alip ayaga kalkarak odanin mutfak ile arasinda ki yerde konustum...Ev sessiz oldugu icin ve Berragilde ben gelmeden baslamayacaklari icin sesim rahatlikla duyulurdu..
Telefonumun daha fazla cirlamasina izin vermiyerek açtim"Efendim"
"Selam Hazal"
"Slm"
"Kusura bakma rahatsiz ettim bu saatte"
"Yok önemli deyil.." dedim bir an önce söylemesi gerek seyi ögrenip kapatacaktim
"Pazartesi ve diger günlerde 1 ayliğina sizde kalicakmisim" dedi kisilan sesiyle..az önce ki düsündüklerim icin vazgecip iceri, Berragilin yanlarina o oturdum.Beni izliyolardi
"Evet " dedim onun sesinin tersine karsilik daha sevinçli bir sesle...Kendini mahcup gibi hissetmesini istemiyodum
"Fazlalik" dedi baygin sesiyle
"Fazlalik mi? Saçmalama ben duydugum da cok sevindim.."dedim sonra abartigimi düsünüp cenemi kapattim
"Gercektin mi?" dedi birden degisen ses tonuyla yanlis anlamisti iste
"Evet..aslinda daha önceden haberim vardi..sana söylemeyi unuta unuta en sonunda kendin öğrendin " dedim gülerek
"Babam söyledi" dedi..babasini basindan atmak isteyen evlat olarak görüyodu...dogal olarak her ne kadar her sey bunu gösterse de buna inanmiyodum...
"Benim söylemem gerekiyodu afedersin" dedim.
"Saçmalama babamdan duydugum iyi oldu..kaçmayi birakip birseyi de dogru düzgün anlattilar" dedi sitemle..konusmak ,bu konuyu benimle tartisip onu yatistirmami bekliyodu hakli olarak.Ama suan da bana sinirle bakan iki çift gözle bunu yapmam mümkün deyildi...
"Haklisin...Anil yarin seni ariyip daha rahat konussak olur mu?" dedim Berraya bakarak
""Müsait deyilsin anladim..Tamam yarin aramani bekliycem iyi geceler"
"İyi geceeler" diyip kapattim..Onur ben telefonu kapatir kapatmaz ayaga kalkip belinde ki kemerden düsmek üzeri gibi duran pantolonunu yukari cekti...Sıkıldıgını bu kadar belli etmez zorundamiydi sanki?
"Nereye?" dedi Berra..saatin 12'ye gelmesine karsin hala Meltem teyzegil ortalikta yoktu...onlar gelmeden de gidemeyecegine göre...
"Benden bu kadar..siz cevirmeye,birbirinize soru sormaya devam edin"dedi havali havali...Uyuz...ayakta gerinerek esnedi
Onu, hiçbisey yapmadigi halde bu kadar dikkat cekici ve cool yapan sey neydi cok merak ediyordum dogrusu
Ama umrumda deyil desem;Yalan söylemis olurum...
"Nereye gidiyosun?" diye Berranin soru sormasiyla dikkatini ona verdi.
"Teyzemgil gelene kadar misafir odasinda yaticam..Yoruldum."dedi son kelimesine imali imali..önümden geçmek icin ayaklarimla karsilasinca duraksadi ve ceker cekmez gecmesi bir oldu
"Eve mi gidicek ?" dedim Berraya...
"Bu saatte gidecegini zannetmiyorum hemde babam birakmaz..burda kalir.." dedi
"Bizimkiler duymasin" dedim tereddüt ederek..Anila izin vermislerdi ama cocukluk arkadasi oldugumuz icin...Yabanci bir erkekle ayni evde kaldigimi duysalar bu kadar sakin davranacaklarini zannetmiyodum
"Niye ki demiycem anladim çünkü" dedi...
Masanin üzerindekileri midemize indirirken merak ettigim soruyu sordum
"Aylin kim?"
"Arkadasi,yani aslinda pek arkadasi sayilmaz enistemin arabayla çarptigi cocuk" der demez yerimden sıçradim..
"Ne?" dedim gözlerimi patlatarak
"Kazadan sonra ailesi cocugu, cocuk esirgemeye veriyor" dedi sakince...Onur yukari katta bile olsa fisiltiyla konusuyodu...
"Cocuga nouldu peki?"
"Dizindenden alti ezikmis doktorlar kesmisler...cocugun annesi ayriyeten iki cocugu daha ve hamile oldugu icin bakamayacagini düsünerek cocuk esirgemeye veriyor" dedi elinde ki brownieden koca bir ıssırık alarak...
"Bu cok bencilce" dedim yerimde doğrularak.."yapacak bisey yok gibisinden" boynunu büktü..
"Enisten ne dedi?"
"İlk bir iki hafta ziyaret etti...tüm eksiklerini gördü sonra iş güç araya girince unuttu gitti...Onun yerine Onur ilgilenmeye basladi...Cok iyi anlastilar..Bos oldugu her zaman onu ziyarete gidiyor...Cocuk ilk annesine ve bunu yapan enisteme öyle sinirli ve ön yargiliydi ki Onurla tanistiktan sonra aklindakileri sildi..." dedi ve bir ıssırık daha aldi
"Kaç yasinda peki?"
"13"
"Anladim..." dedim icimi cekerek...Bunu beklemiyodum...
Bir sürü tabaga konulmus ıvır zıvıra dokunulmamış sadece cipsi ve brownie yenmisti..Yani sadece Berra yemisti...
"Odamiza cikalim mi?" dedi Berra tam da bekledigim soruydu..
Basimi sallar sallamaz ayaga kalkti kapiya dogru yürünce masaya baktim "burayi toplamadan mı gidicez?" dedim..."toplarız ya gel " dedi..üst kata çıktığımız da merdivenlerin tam karsisinda ki oda, misafir odasi olucak ki ışığı yanıyordu...
Berrayla odasının diğer ucunda ki büyük yastıkları alıp odanin ortasina getirdik...üstün iyice bi yayıldıktan sonra ağzımız boş durur mu hiç?. Assagı kata inip birimiz masanın üzerinde kilo aldırıcak ne varsa yukarı tasırken diğerimiz ise dağnıklığı topladı...
İsimiz bittiginde getirdiklerimizi midemize indirdik...
Konuşulucaklar tartışılıcaklar konuşup tartışıldı...Saat 1'e doğru gelirken Leyla teyzeyle Harun Amca geldi...hiç bu saatte rahatsız etmiyelim
diye yanlarına gitmedik....Kısa bir süre sonra bana ve Onur'a "hoşgeldin" demek icin yanımıza geldiler...Berrayla internette de takılınca uykumuzun gelmesiyle yer yataklarimiza kendimizi atıp konuşa konuşa uyuduk...