PUJAAN HATI HAYDER MUKRIZ

92 15 1
                                    

"HOIII PENDEKK!!" jerit Hayder apabila nampak Arianna baru melepasi pagar sekolah. Arianna hanya menghiraukan Hayder yang terjerit-jerit memanggil namanya dari tadi.

"HOII PENDEKK!! KEJAPP!!" jerit Hayder lagi apabila Arianna tidak berhenti. Hayder berlari mengejar Arianna sehingga ke hadapan pintu kelas dan Hayder terus mencapai pergelangan tangan Arianna.

"Oii kau tak dengar ke aku terjerit-jerit panggil kau dari tadi?" kata Hayder. Arianna memandang pergelangan tangannya yang dipegang oleh Hayder sebelum berkata. "Lepaskan tangan aku laa..haram" kata Arianna sebelum menepis tangan Hayder.

"Lah aku pegang tangan kau kan berlapik" balas Hayder dengan selamba. "Hmm..kenapa kau terjerit-jerit panggil aku tadi?" tanya Arianna kepada Hayder.

"Ooo tadi aku panggil kau sebab nak cakap yang-. Hayder belum habis cakap cikgu sudah menyuruh kami masuk ke dalam kelas...mesti cikgu pelik kenapa kami berbual di hadapan pintu kelas, ini semua sebab Hayder.

...

"Pendek...oii pendek" dengan selamba dia memanggil aku dengan gelaran pendek. "Pahal?" balas aku dengan malas sambil membuat kerja yang cikgu bagi tadi.

"Kau tak nak pergi kanti ke?? Kau tak nak makan??. Tanya Hayder...tak tahu la kenapa dia sibuk sangat kacau aku..banyak cakap pula tu hari ni, pelik.

"Aku tak lapar" balas Arianna. Hayder hanya memandang Arianna dari tadi...entah kenapa dia rasa dirinya lain hari ni dan perasaan dia terhadap Arianna, biasanya dia selalu mengacau Arianna dan tidak banyak cakap berbanding dengan hari ni.

"Kau pahal tenung aku dari tadi? Kenapa aku cantik sangat ke hari ni? dengan selamba Arianna tanya, mana tak nya, dari tadi Hayder melihatnya.

"Salah ke aku nak tengok kau, tenung muka kau?" balas Hayder. "Ok laa, aku nak gi kantin" bidas Hayder sebelum keluar dari kelas meninggal Arianna berseorangan di dalam kelas.

PUJAAN HATI HAYDER MUKRIZ (HIATUS) Where stories live. Discover now