BAB 4

10 2 0
                                    

Melissa berjalan menuruni tangga.
Baru sahaja kakinya ingin melangkah ke arah anak tangga.namanya sudah di seru oleh seseorang.

"Melissa." Panggil Isaac dengan kuat.Melissa hanya megendahkan sahaja panggilan dari Isaac.Dia berlari mengejar Melissa apabila melihat tiada tanda-tanda untuk Melissa berhenti.Isaac menyambar pergelangan tangan Melissa.

"Ish lepas lah." Bentak Melissa.Dia cuba untuk merentap tanggannya tetapi tidak juga terlepas dari cengkaman Isaac.'Ish tak penat ke mamqt ni.Asyik nak cengkam tangan orang je sakit tahu tak' bebelnya di dalam hati.

"Tunggu kau nak kemana?" Soal Isaac apabila dia melihat Melissa menuruni tangga itu dengan berhati-hati.

"Balik." Balas Melissa dengan singkat.Dia malas ingin bersemuka dengan Isaac lama-lama.

"Sekarang bukan waktu balik.Kau pergi buat kerja kau sekarang." Seperti biasa Melissa yang degil.Dia menghiraukan arahan Isaac.Yang penting dia tetap ingin balik.

Isaac yang melihat Melissa menghiraukan arahannya terus dia mengeratkan lagi cengkaman di pergelangan tanggan Melissa yang berlapik dengan hand sock.

"Ish kau nak apa? Aku nak balik kau tak faham ke? Lagi satu kau memang jenis tak tahu hukum ke? Sentuh orang PEREMPUAN yang BUKAN MAHRAM BERDOSA." Dia sengaja tekankan beberapa patah perkataan yang dilontarkan olehnya.
Isaac yang mendengar teguran dari Melissa segera melepaskan cengkaman itu.

Melissa yang melihat pergelangan tanggannya yang dilepas oleh Isaac dia tersenyum sinis.'Padan muka' bisiknya di dalam hati.Dia dapat melihat riak wajah Isaac sudah bertukar menjadi pucat.Dia berjalan meninggalkan Isaac berseorangan.

Isaac hanya membiarkan sahaja pemergian Melissa yang semakin jauh.Dia tidak rasa lagi mahu mengejar wanita itu.Teguran Melissa sebentar tadi seperti ada sebilah pisau yang tajam menyucuk-nyucuk sekeping hatinnya.Betapa jahilnya dia tentang hukum-hakam agama Islam.








Bunyi panggilan telefon berdering menyapa deria pendengarannya.Perlahan-lahan dia menuju ke arah punca bunyi tersebut.

Unknown.

Dia melihat ke arah skrin telefonnya dan terpamparlah nama unknown.Di sebabkan dia ingin tahu siapa si pemanggil,dia terus menganggkat panggilan tersebut.

"Hello?" Tiada sahutan dari si pemanggil.

"Hello?" Sapanya lagi.Dia menjauhkan telefonnya untuk melihat panggilan tersebut masih bersambung atau tidak.

"Aih masih bersambung." Omelnya sendiri.

Baru sahaja dia ingin manamatkan panggilan tersebut,si pemanggil menyeru nama seseorang.

"Melissa." Seru si pemanggil.'Melissa?' Soalnya di dalam hati.

"Ehem...kenapa ye dengan Melissa?" Soalnya.Mengapakah nama kawan baiknya diseru?

"Erm kau siapa?" Soal si pemanggil.Dia menjadi hairan apabila mendengar suara Melissa bertukar menjadi kasar sedikit.

"Aku Mya...kawan baik Melissa.Kau siapa?" Soal Mya ingin tahu.

"Aku Isaac." Ujarnya,sekali gus memperkenalkan dirinya.

"Isaac? Kenapa kau tanya pasal Melissa?" Soal Mya lagi.

"Erm tak apa lah" panggilan tersebut terus dimatikan oleh Isaac.

"Myaaaa!" Sapa Melissa dengan riang.Dia berjalan menuju ke arah Mya yang sedang menatap telefon bimbitnya yang berwarna hitam.

ISAAC CARL:HER ENEMY | ogWhere stories live. Discover now