"Melissa!" Laung Isaac dengan kuat.
Dia terdengar bunyi barang terjatuh.
Segera dia menuju ke arah anak tangga.Isaa melihat pintu bilik Melissa terbuka luas dan memamparkan cahaya lampu yang sangat terang.Perlahan-lahan Isaac berjalan menuju ke arah pintu bilik Melissa.
Alangkah terkejutnya apabila dia melihat tiga orang pencuri sedang ligat memasukkan barang-barang kepunyaan Melissa ke dalam satu beg plastik yang berwarna hitam dan besar.
"Woi!" Jerit Isaac.Tiga orang pencuri tersebut memandang ke arah belakang.Salah seorang daripada mereka mengeluarkan pisau lipat.Lagi dua orang pencuri ligat memasukkan barang-barang yang lain.
Isaac melihat sekelilingnya untuk memukuk ketiga-tiga pencuri tersebut.Pencuri yang mengluarkan pisau lipat itu berjalan menuju ke arah Isaac.
Buk!!
Satu tumbukan melayang ke wajah Isaac.
"Arghh!!" Erang Isaac.Dia memegang tangan pencuri tersebut agar senang untuk dia membuka topeng yang dipakai oleh pencuri tersebut.
"Roy?" Soal Isaac.Roy segera menumbuk perut Isaac dengan sebelah tanggannya.Dia ingin menusuk perut Isaac dengan pisau lipat itu.Sengaja dia pura-pura mencuri di rumah Melissa untuk mencari keberadaan Isaac.Dia tahu jika dia dan kawan-kawannya berbuat demikian pasti Melissa akan menghubungi Isaac.
Papp!!
Kaki Roy ditendang oleh Isaac.Dia berlari untuk mengambil pisau lipat yang sudah terjatuh.Tetapi kakinya pula sudah ditahan oleh Roy.
"Arghh!! Kau memang tak guna Roy!" Jerit Isaac dalam kesakitan.Roy menarik kaki Isaac Carl sehingga Isaac Carl tersembam di atas lantai.
"Kau tu sebenarnya yang tak guna! Arghhh!!" Isaac memijak tangan Roy.Isaac menindih badan Roy dan menunbuk-numbuk muka Roy.
Setelah melihat keadaan Roy yang tidak sedarkan diri dan berlumuran darah.Dia menapak ke arah dua orang pencuri.Tak lain tak bukan pasti itu Zaq dan John.
Isaac melihat sebatang kayu yang berada berhampiran bilik Melissa,segera dia mengambil dan memukul belakang kepala Zaq dan John.Mereka berdua tersembam di atas lantai.
Melissa yang melihat di sebalik pintu bilik pakaiannya terus keluar dalam keadaan berjujuran air mata.Melissa menerpa ke arah Isaac dan memeluknya.
Isaac yang terkejut dengan kehadiran Melissa.Segera dia menoleh ke arah Melissa Asyifa yang sedang memeluknya.
"Ehem...Mel." Isaac berdeham untuk menyedarkan Melissa.
Melissa Asyifa yang tersedar dari deheman Isaac Carl segera merungkaikan pelukannya sebentar tadi.
"Maaf." Melissa menundukkan kepalanya apabila dia terlanjur mengikutkan perasaan.
"It's okay." Ucap Isaac untuk menenagkan Melissa.
"Melissa!" Jerit kawan baiknya.Dia risau apabila mendapat tahu tentang khabar Melissa.Dia berasa serba salah.Akibat dia lupa mengunci pintu,kawan baiknya menjadi mangsa.
"Kau ok tak ni?" Soal Mya dengan cemas.Melissa sekadar mengukirkan senyuman dan menganggukkam kepalanya.
"Aku minta maaf.Di sebabkan aku kau jadi mangsa." ucap Mya dengan nada suara seperti ingin menangis.
YOU ARE READING
ISAAC CARL:HER ENEMY | og
Mystery / Thriller(SLOW UPDATE) SINOPSIS MELISSA ASYIFA seorang yang baik hati,lemah lembut,menghormati ibu bapa,sentiasa menjaga aurat dan menjaga tutur bahasa.Tapi di sebabkan satu rahsia yang disimpan rapat olehnya terbongkar,dia menjadi seorang yang tidak menghor...