𝑻𝒉𝒆 𝑻𝒆𝒑𝒊𝒅 𝑩𝒂𝒓𝒅 - (𝕳𝖔𝖚𝖘𝖊 𝖔𝖋 𝖙𝖍𝖊 𝕯𝖗𝖆𝖌𝖔𝖓 x ᴍᴏᴅᴇʀɴ! ʀᴇᴀᴅᴇʀ)
♥ ᴛʜᴇ ᴏᴄᴇᴀɴ ᴡᴀꜱ ᴀ ᴘʟᴀᴄᴇ ʏᴏᴜ ᴏꜰᴛᴇɴ ʟᴏɴɢᴇᴅ ꜰᴏʀ.
𝚃𝚑𝚎 𝚜𝚎𝚊 𝚋𝚛𝚎𝚎𝚣𝚎 𝚜𝚖𝚘𝚘𝚝𝚑𝚎𝚍 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚜𝚔𝚒𝚗, 𝚝𝚑𝚎 𝚐𝚛𝚒𝚝𝚝𝚢 𝚜𝚊𝚗𝚍𝚠𝚒𝚌𝚑𝚎𝚜 𝚊𝚗𝚍 𝚌𝚑𝚒𝚙𝚜 𝚒𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝚌𝚘𝚘𝚕𝚎𝚛 𝚠𝚎𝚛𝚎 𝚜𝚘𝚐𝚐𝚢 𝚊𝚗𝚍 𝚍𝚎𝚜𝚒𝚛𝚊𝚋𝚕𝚎, 𝚊𝚗𝚍 𝚢𝚘𝚞 𝚑𝚊𝚍 𝚗𝚘 𝚠𝚘𝚛𝚛𝚒𝚎𝚜 𝚒𝚗 𝚝𝚑𝚘𝚜𝚎 𝚖𝚘𝚖𝚎𝚗𝚝𝚜 𝚘𝚏 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚕𝚒𝚏𝚎. 𝚃𝚑𝚎 𝚜𝚎𝚊 𝚜𝚠𝚒𝚛𝚕𝚎𝚍 𝚊𝚗𝚍 𝚎𝚋𝚋𝚎𝚍 𝚏𝚛𝚘𝚖 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚏𝚎𝚎𝚝 𝚒𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝚌𝚘𝚊𝚛𝚜𝚎 𝚜𝚊𝚗𝚍. 𝙱𝚞𝚝 𝚢𝚘𝚞 𝚍𝚒𝚍 𝚗𝚘𝚝 𝚜𝚎𝚎 𝚝𝚑𝚎 𝚝𝚒𝚍𝚊𝚕 𝚠𝚊𝚟𝚎 𝚊𝚜 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚏𝚘𝚌𝚞𝚜 𝚜𝚝𝚊𝚢𝚎𝚍 𝚘𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝚜𝚑𝚎𝚕𝚕𝚜 𝚊𝚙𝚙𝚎𝚊𝚛𝚒𝚗𝚐 𝚊𝚗𝚍 𝚍𝚒𝚜𝚊𝚙𝚙𝚎𝚊𝚛𝚒𝚗𝚐 𝚠𝚒𝚝𝚑 𝚝𝚑𝚎 𝚎𝚟𝚎𝚛-𝚕𝚊𝚙𝚜𝚒𝚗𝚐 𝚜𝚝𝚛𝚊𝚗𝚍𝚜 𝚘𝚏 𝚝𝚑𝚎 𝚜𝚎𝚊𝚜𝚑𝚘𝚛𝚎.
ꜱᴡᴇᴘᴛ ɪɴᴛᴏ ᴛʜᴇ ᴏᴄᴇᴀɴꜱ ᴅᴇᴇᴘ ꜱᴇᴀ, 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚋𝚘𝚍𝚢 𝚒𝚜 𝚝𝚊𝚔𝚎𝚗 𝚞𝚙 𝚒𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝚛𝚒𝚍𝚎𝚛'𝚜 𝚜𝚊𝚍𝚍𝚕𝚎 𝚘𝚏 𝚊 𝚆𝚒𝚕𝚍𝚎𝚛𝚋𝚎𝚊𝚜𝚝. 𝙽𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚒𝚗 𝚃𝚑𝚎 𝚂𝚎𝚟𝚎𝚗 𝙺𝚒𝚗𝚐𝚍𝚘𝚖𝚜 𝚑𝚊𝚜 𝚜𝚎𝚎𝚗 𝚊 𝚍𝚛𝚊𝚐𝚘𝚗 𝚊𝚜 𝚕𝚊𝚛𝚐𝚎 𝚊𝚗𝚍 𝚖𝚊𝚌𝚊𝚋𝚛𝚎, 𝚋𝚞𝚝 𝚝𝚑𝚎 𝚛𝚒𝚍𝚎𝚛 𝚒𝚜 𝚏𝚊𝚖𝚒𝚕𝚒𝚊𝚛. 𝙰 𝚏𝚊𝚌𝚎 𝚝𝚑𝚊𝚝 𝚠𝚊𝚜 𝚢𝚎𝚊𝚛𝚗𝚎𝚍 𝚊𝚏𝚝𝚎𝚛 𝚊𝚗𝚍 𝚕𝚘𝚟𝚎𝚍 𝚊𝚗𝚍 𝚞𝚗𝚏𝚘𝚛𝚐𝚘𝚝𝚝𝚎𝚗. ♥
𝙰𝚗 𝚊𝚠𝚔𝚠𝚊𝚛𝚍𝚕𝚢 𝚜𝚑𝚊𝚙𝚎𝚍 𝚕𝚞𝚝𝚎 𝚊𝚍𝚘𝚛𝚗𝚎𝚍 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚠𝚎𝚝 𝚜𝚘𝚐𝚐𝚢 𝚏𝚘𝚛𝚖 𝚘𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝚋𝚊𝚌𝚔 𝚘𝚏 𝚝𝚑𝚎 𝚆𝚒𝚕𝚍𝚎𝚛𝚋𝚎𝚊𝚜𝚝. 𝚃𝚑𝚎 𝚜𝚎𝚊 𝚠𝚊𝚝𝚎𝚛 𝚜𝚙𝚕𝚊𝚜𝚑𝚎𝚍 𝚘𝚏𝚏 𝚘𝚏 𝚝𝚑𝚎 𝚘𝚟𝚎𝚛𝚜𝚒𝚣𝚎𝚍 𝚔𝚒𝚗𝚐 𝚘𝚏 𝚝𝚑𝚎 𝚜𝚎𝚊 𝚊𝚜 𝚒𝚝 𝚛𝚘𝚜𝚎 𝚘𝚞𝚝 𝚘𝚏 𝚒𝚝'𝚜 𝚜𝚕𝚞𝚖𝚋𝚎𝚛, 𝚖𝚊𝚔𝚒𝚗𝚐 𝚝𝚛𝚘𝚞𝚋𝚕𝚎 𝚏𝚘𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚊𝚗𝚍 𝚗𝚎𝚊𝚛𝚕𝚢 𝚠𝚊𝚝𝚎𝚛𝚋𝚘𝚊𝚛𝚍𝚒𝚗𝚐 𝚢𝚘𝚞 𝚊𝚜 𝚝𝚑𝚎 𝚋𝚊𝚌𝚔-𝚜𝚙𝚕𝚊𝚜𝚑 𝚋𝚘𝚊𝚛𝚍 𝚘𝚏 𝚒𝚝'𝚜 𝚜𝚙𝚒𝚗𝚎 𝚛𝚊𝚒𝚗𝚎𝚍 𝚍𝚘𝚠𝚗.
𝚃𝚑𝚎 𝙱𝚎𝚊𝚜𝚝 𝚕𝚒𝚏𝚝𝚜 𝚒𝚝'𝚜 𝚑𝚎𝚊𝚍 𝚏𝚒𝚛𝚜𝚝 𝚘𝚞𝚝 𝚘𝚏 𝚝𝚑𝚎 𝚠𝚊𝚝𝚎𝚛. 𝚃𝚑𝚎 𝚕𝚎𝚊𝚝𝚑𝚎𝚛𝚢 𝚠𝚊𝚛𝚖 𝚜𝚔𝚒𝚗 𝚠𝚊𝚜 𝚑𝚢𝚍𝚛𝚘𝚙𝚑𝚘𝚋𝚒𝚌, 𝚞𝚗𝚕𝚞𝚌𝚔𝚢 𝚏𝚘𝚛 𝚢𝚘𝚞, 𝚢𝚘𝚞 𝚍𝚒𝚍 𝚗𝚘𝚝 𝚑𝚊𝚟𝚎 𝚝𝚑𝚎 𝚜𝚊𝚖𝚎 𝚊𝚗𝚊𝚝𝚘𝚖𝚢 𝚘𝚏 𝚊 𝚠𝚊𝚝𝚎𝚛-𝚝𝚑𝚛𝚒𝚟𝚒𝚗𝚐 𝚍𝚛𝚊𝚐𝚘𝚗 𝚊𝚗𝚍 𝚠𝚎𝚛𝚎 𝚌𝚑𝚒𝚕𝚕𝚎𝚍 𝚝𝚘 𝚝𝚑𝚎 𝚋𝚘𝚗𝚎.
𝙸𝚗 𝚊 𝚛𝚘𝚘𝚖, 𝚒𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝚙𝚛𝚒𝚟𝚊𝚝𝚎 𝚚𝚞𝚊𝚛𝚝𝚎𝚛𝚜 𝚘𝚏 𝚁𝚑𝚊𝚎𝚗𝚢𝚛𝚊'𝚜 𝚊𝚗𝚍 𝙳𝚊𝚎𝚖𝚘𝚗'𝚜 𝚋𝚎𝚍𝚜𝚒𝚍𝚎 𝚌𝚑𝚊𝚖𝚋𝚎𝚛𝚜 𝚒𝚗 𝙳𝚛𝚊𝚐𝚘𝚗𝚜𝚝𝚘𝚗𝚎, 𝚊 𝚌𝚑𝚒𝚕𝚍 𝚠𝚊𝚜 𝚋𝚘𝚛𝚗. 𝚃𝚑𝚎 𝚕𝚊𝚋𝚘𝚞𝚛 𝚙𝚊𝚒𝚗, 𝚜𝚠𝚎𝚊𝚝, 𝚞𝚝𝚎𝚛𝚒𝚗𝚎 𝚏𝚕𝚞𝚒𝚍𝚜 𝚜𝚝𝚞𝚗𝚔 𝚞𝚙 𝚝𝚑𝚎 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎. 𝚃𝚑𝚊𝚝 𝚠𝚊𝚜 𝚝𝚑𝚎 𝚕𝚎𝚊𝚜𝚝 𝚘𝚏 𝚁𝚑𝚊𝚎𝚗𝚢𝚛𝚊'𝚜 𝚙𝚛𝚘𝚋𝚕𝚎𝚖𝚜. 𝚂𝚑𝚎 𝚑𝚊𝚍 𝚋𝚒𝚛𝚝𝚑𝚎𝚍 𝚊 𝚜𝚒𝚡𝚝𝚑 𝚋𝚊𝚋𝚎, 𝚠𝚑𝚘 𝚠𝚊𝚜 𝚍𝚞𝚎 𝚏𝚊𝚛 𝚝𝚘𝚘 𝚎𝚊𝚛𝚕𝚢.
𝙰 𝚠𝚊𝚛, 𝚝𝚠𝚘 𝚏𝚊𝚖𝚒𝚕𝚒𝚊𝚕 𝚍𝚎𝚊𝚝𝚑, 𝚊𝚗𝚍 𝚊𝚝𝚊𝚔𝚎𝚗 𝚙𝚕𝚊𝚌𝚎 𝚒𝚗 2 𝚍𝚊𝚢𝚜. 𝙽𝚎𝚠𝚜 𝚝𝚛𝚊𝚟𝚎𝚕𝚎𝚍. 𝙰𝚗 𝚞𝚗𝚜𝚎𝚎𝚗 𝚍𝚛𝚊𝚐𝚘𝚗- 𝚘𝚏 𝚜𝚘𝚛𝚝𝚜- 𝚑𝚊𝚜 𝚖𝚊𝚍𝚎 𝚊𝚗 𝚊𝚙𝚙𝚎𝚊𝚛𝚊𝚗𝚌𝚎 𝚘𝚞𝚝 𝚘𝚏 𝚝𝚑𝚎 𝚓𝚎𝚝𝚝𝚢 𝚝𝚘 𝚝𝚑𝚎 𝚘𝚌𝚎𝚊𝚗 𝚒𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝙽𝚊𝚛𝚛𝚘𝚠 𝚁𝚒𝚟𝚎𝚛. 𝙰𝚗𝚍 𝚊 𝚋𝚊𝚋𝚎 𝚒𝚜 𝚋𝚘𝚛𝚗, 𝚋𝚞𝚝 𝚝𝚑𝚎 𝚛𝚎𝚋𝚒𝚛𝚝𝚑 𝚘𝚏 𝚊𝚗 𝚘𝚕𝚍 𝚏𝚛𝚒𝚎𝚗𝚍 𝚜𝚝𝚊𝚗𝚍𝚜 𝚠𝚒𝚝𝚑 𝙳𝚛𝚊𝚐𝚘𝚗𝚜𝚝𝚘𝚗𝚎. 𝙰 𝚜𝚒𝚐𝚗 𝚏𝚛𝚘𝚖 𝚝𝚑𝚎 𝚐𝚘𝚍𝚜. 𝚃𝚑𝚎 𝚂𝚎𝚟𝚎𝚗 𝙷𝚎𝚊𝚟𝚎𝚗'𝚜 𝚜𝚖𝚒𝚕𝚎 𝚞𝚙𝚘𝚗 𝚝𝚑𝚎 𝙱𝚕𝚊𝚌𝚔 𝚃𝚊𝚛𝚐𝚊𝚛𝚢𝚎𝚗'𝚜 𝚝𝚑𝚒𝚜 𝚍𝚊𝚢, 𝚒𝚝 𝚒𝚜 𝚓𝚞𝚍𝚐𝚎𝚍.
♥♥♥
We're using the books ages bc it's legal.
In the books Rhaenyra was 9 years old, Alicent was 18/19, Viserys was 29. Rhaenyra had all her children with Laenor before twenty. Daemon married her at 39 and she was 23 years of age, 2 years later they had their child Viserys II. Aegon is only two years older than Viserys II.
Criston Cole is 16 years senior to the princess.
Otto Hightower is only a year older than Viserys. Visery's dies at the age of 52 in the book. Lord Corlys is supposed to be in his 80's in the book but we can age it down.
The age gaps are different.
Aegon was 22, Aemond was 20, Helaena was 21 years of age.
In the books Daemon is a semi-decent person who loved his second wife (Laena), didn't kill his first wife (Rhea Royce) she did actually die from her horse, loved his daughters, cheatd on Rhaenyra religiously, and him and Rhaenyra actually killed Laenor to be together. We aren't doing that.
cannot find rough ages after the time skip but we're goin for it.
♥♥♥
ɪ ᴅɪᴅ ᴍᴀᴋᴇ ᴘʟᴀʏʟɪꜱᴛꜱ ᴏɴ ꜱᴘᴏᴛɪꜰʏ ꜰᴏʀ ᴀʟʟ ᴍʏ ꜱᴛᴏʀɪᴇꜱ, ᴀꜱ ᴛʜᴇʏ ᴀʀᴇ ᴛɪᴛʟᴇᴅ ᴀꜰᴛᴇʀ ʀᴇᴀʟ ꜱᴏɴɢꜱ. ʏᴏᴜ ᴄᴀɴ ʟᴏᴏᴋ ᴜᴘ ᴛʜᴇ ᴘʟᴀʏʟɪꜱᴛ ᴜꜱɪɴɢ ᴛʜᴇ ᴛɪᴛʟᴇ ᴏꜰ ᴛʜᴇ ꜱᴛᴏʀʏ ᴏʀ ꜰɪɴᴅɪɴɢ ᴍʏ ᴘʀᴏꜰɪʟᴇ 'ᴄɪɢɢꜱʏɴ'ᴍɪʟᴋ'
𝕿𝖍𝖆𝖓𝖐 𝖞𝖔𝖚!!
YOU ARE READING
𝕿𝖍𝖊 𝕿𝖊𝖕𝖎𝖉 𝕭𝖆𝖗𝖉丨(ʜᴏᴛᴅ x 𝐌𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧!ʀᴇᴀᴅᴇʀ)
FanfictionThe Tepid Bard - (House of the Dragon x Modern! Reader) ♥ The ocean was a place you often longed for. The sea breeze smoothed your skin, the sandy sandwiches and chips in the cooler were soggy and desirable, and you had no worries in those moments o...