Jung Hoseok dikenali sebagai Hoseok atau Jhope. Dia mengalami depression yang teruk ketika dia berumur 18 tahun. Ketika dia berumur 18 tahun, dia mengalaminya sangat teruk dimana adik dan ibubapanya meninggal kerana kemalangan. Pada malam itu, mereka ingin balik ke rumah Hoseok untuk meraikan sempena hari lahirnya. Dia berasa tidak tenteram dan setiap kali malam, dia akan dikelilingi oleh suara adik dan ibubapanya sampai dia sanggup mengelar tangannya. PAda malam itu, dia mencuba mengelar tangannya tetapi dihalang oleh kawan-kawannya. Ketika itu, kawan-kawannya datang melawatnya dan mereka masuk, mereka berasa terkejut apabila Hoseok ingin mengelar tangannya. Pada hari itulah, dia akan berjumpa dengan doktor psikiatri walaupun dipaksa oleh Seokjin dan Yoongi, iaitu dua hyungnya. Tetapi, dia banyak mengurungkan dirinya di dalam bilik sampai dia mengamuk dan menyelerakkan barangnya yang ada di dalam bilik. Seokjin dan Yoongi puas memujuknya untuk makan tetapi dia berkeras tidak mahu makan.
Hobi, jom makan. Dah berapa hari dah hobi tak makan-Kata Seokjin
Hobi taknak makan. Hobi nak adik hobi dan eomma dan appa hobi*Menangis*-Sebak Hoseok
Hobi tak kesian ke tengok jin Hyung dengan hyung ni?-Kata Yoongi
Akhirnya, Seokjin dan Yoongi memaksa Hoseok untuk makan tetapi keadaannya masih belum pulih lagi. Sungguh BTS berasa sangat risau akan Hoseok apabila melihat keadaannya yang semakin teruk. Mereka pun berjumpa dengan Mark Tuan yang merupakan doktor psikiatri untuk membantu Hoseok dan mengembalikan Hoseok dimana dia seorang yang happy dan suka membuatkan membernya gembira.
Apakah yang akan berlaku kepada Hoseok dan adakah sakitnya itu akan terus menyeksanya atau tidak?
YOU ARE READING
ⒶⓁⓄⓃⒺ
NonfiksiJung Hoseok atau dikenali Hoseok atau Jhope mempunyai sakit yang tak dapat dikembalikan kepada dirinya yang sebenar. BTS yang lain tidak sanggup melihat kawan mereka sengsara dan membantu dia untuk mengembalikan diri dia yang selalu membuatkan kawan...