yalnızlık ve kalabalık

14 6 0
                                    


'Sevilmeyen bir insan her yerde  ve her şeyde yalnızdır' - George Sand

Yalnızlık bir insan için kötü bir kavram olarak görülse de aslında ruh sağlığı için oldukça önemlidir. Bazen kendini dinlemek başkasını dinlemekten çok daha etkilidir. İşte senin yaptığın en büyük yanlış kendinden çok karşındakileri dinlemen. En büyük akıl hocan olması gereken kişi aslında kendinsin. Tecrübeler, zamanla ve emekle edinilmiş bilgiler, farklı bakış açıları elbette ki çok önemli, ancak son sözün kimin vereceği konusunda insanlar hep yanlış kararlar verir, ve bunun sonucunda genelde mutsuz olurlar. Bir şeyi gerçekten istediği gibi ve içten yapan bir insan asla pişman olmaz. Yanlış olduğunu bile bile yaptığın ama asla pişmanlık duymadığın o şeyi hatırla. Son sözü sen söylediğinde, asla pişman olmazsın.

 Bir insan asla yalnız olamaz, çünkü düşünen bir beyine sahiptir. Ne demek istiyorum? Sen yalnız olduğunu düşünürken bile kafanda seni onaylayan veya sana karşı çıkan sesler bulunur. Bu sesler sana aitmiş gibi görünse de aslında zamanla oluşmuş içindeki birçok senin fikirleridir aslında. Farkındaysan zihninde birbiriyle çelişen ya da birbirinden bağımsız sayısız düşünce var, işte bu farklılık onları ayrı birer birey yapar. İnsan tam olarak bu yüzen asla yalnız olamaz. Sosyal yalnızlık da gerçektir. Bir başka insanın yokluğu sana sosyal yalnızlığı hissettirir; bir arkadaş, bir sevgili, bir aile bireyi... Bunların eksikliği seni üzebilir, öfkelendirebilir ama seni içindeki diğer senlere yaklaştırırlar. Sosyal yalnızlığı kaldıramayan insanlar, aslında kendi içindeki kalabalığa dayanamayan insanlardır. Peki sosyal yalnızlığın bize hissettirdiği içsel kalabalıkla nasıl baş ederiz? Tabi ki barış sağlayarak. Kalabalık bir topluluğun refah içerisinde yaşayabilmesinin en büyük şartı aralarında barış olmasıdır. Hepsiyle tek tek barışmanın yanında onları birbirleriyle de barıştırman gerekiyor. Hepsine sevgiyi, anlayışı, hoşgörüyü aşılamazsan mutlaka birbirleriyle kavga edeceklerdir. Peki bu barış ortamını nasıl sağlayabilirsin?

Tekrar kağıdını kalemi almanı ve düşündüğünde kafanda sayısız düşünce beliren bir konuyu seçmeni rica ediyorum. Konu hakkında fikri olan benliklerine birer isim ver, Hatta istersen onları çizebilirsin. Onları tanımaya çalış; hepsini birer farklı insanmışçasına değerlendir ve anla, çünkü sonrasında bu benliklerin avukatlığını yapacaksın. Onları birbirlerine karşı savun, birbirlerini anlamalarına yardım et. Sana karşı çıkabilir, hatta ağır bile konuşabilirler ama merak etme, onlar senin benliğinin farklı parçalarından ibaretler. Bu çalışma biraz beynini yorabilir, ancak sonuç beklemediğin kadar etkili olacaktır. Onları kafanda barıştırdığında  ve kendin de kendinle barıştığında, o bir türlü kararını veremediğin çelişkiyi çok daha rahat bir şekilde çözeceksin.

Peki sosyal yalnızlığı daha en başından engellesek de bunlarla hiç uğraşmasak? Üzgünüm ama bunlarla öyle ya da böyle uğraşacaksın. Ama yine de sosyal yalnızlığı nasıl engelleyebileceğin hakkında ufak bir tavsiye vereyim: kendini sev. Oldukça klişe gelen bu cümle aslında çoğu şeyin anahtarı, sadece sen daha bunun farkında değilsin:)




Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 07 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

VİTA ET ANİMA-yaşam ve ruhHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin