GİRİŞ

6 1 1
                                    

"Ağaç kırılır dalı kalır baba gider namı kalır"

"Ağaç kırılır dalı kalır baba gider namı kalır"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2002 Şırnak Cizre.

"ANNNNEEEEEE BABAA KALKINN" Diye bağırmaya başladı küçük Başak. Bir hevesle anne babasının odasına koştu babasıyla evcilik oynamak istiyordu zaten az görüyordu babasını. Anne ve babasının odasına girdiğininde alışık olduğu o görüntüyü gördü . Çift kişilik yatağın bi köşesinde tek başına yatan annesi . Başak alışıktı bu görüntüye genelde evde olmazdı babası  hem kızar hemde gurur duyardı babasıyla. Daha küçüktü anlamıyordu bazı şeyleri hep babam yüzünden annemde ben de tek kalıyoruz diye düşünürdü. Yavaşça yüzü soldu "Off babam yine evde yok ama söz vermişti evcilik oynicaktık" dolu gözlerle yatağa bakmaya devam etti. Düşük omuzlarla salondaki koltuğa kuruldu.

"Başak kızım napıyorsun sen bakim burda " diyen bir ses duyduğunda başını o yöne çevirdi.Annesinin yüzünü dikkatlice incelediğinde kıarık gözlerini fark etti. Annem ağladı mı diye düşünüyordu. "Babam yine yok demi anne hiç bir zaman evde değilki bak arkadaşım Fatoşun babası hep onu kreşten alıyor , hep babasıyla evcilik oynuyormuş. Anne ben babamı çok özlediim hiç bir zaman evde değil yanımızda değil keşke benim babamda Fatoşun babası  gibi hep evde olsaydı" Diye ağlayarak konuşmuştu küçük başak. O an içinde bir yerlerin koptuğunu hissetti Hatice. Ellerini kızının yüzüne uzattı yavaşça okşamaya başladı

" Öyle denir mi hiç kızım. Biliyorsun hep konuşuyoruz bu konuları annem. Bak şu şanlı bayrağa" diyerek açık camdan gözüken lojmanın girişinde direğin en tepesindeki bayrağı gösterdi. " Senin baban bu bayrak hep burada dalgalansın,göklerden hiç inmesin diye çalışıyor. Sadece baban değilki baban gibi yüz binlerceside var. Senin gibi onlarca çocuk var tek sen değilsinki. Ama hepsinin tek bir amacı var. O bayrak orada dalgalansın , sen ,arkadaşların , buradaki milyonlarca insan rahat yaşasın , Bu vatan bölünmesin , onlar bizler için savaşıyor. Bak geçen gün babanın arkadaşı mehmet amcan şehit oldu niçin bu bayrak , bu millet , bu vatan için " dolmuştu haticenin gözleri ama saklamaya çalıştı

"Herkes bu dünyaya bir kere geliyor kim isterki o bir canın hep tehlikede olsun diken üstünde ol kim ister hiçbirimiz ama onlar bunu yapıyor kimler için bizler için " Derin bir nefes aldı Hatice "Şimdi ağlamayı bırakıyoruz ve dişlerimizi fırçalıyoruz sonrda kahvaltımızı ediyoruz hadi bakim" Yavaş hareketlerle ayağa kalktı Hatice. Onunla beraber küçük Başakta ayaklanmıştı.

...

Elindeki beyaz çubuğa bakıyordu Hatice .Derin bir nefes aldı sakince ama içi kıpır kıpırdı. Tekrardan anne oluyordu yenilmez ailesine yeni bir üye katılıyordu. Sol yanağından ufak bir damla aheste aheste süzülerek aktı. Bunlar mutluluk göz yaşıydı gülümsemesine engel olamıyordu. Yunusun çok mutlu olacağına emindi aklına Yunusun öğreninceki o hali gelince gülümsemesi kat be kat büyüdü. Sahi tam tamına 3 haftadır yoktu Yunus. Özlemişti sevdiğini.

Onunda başakla kendisini özlediğine emindi.Lojman sessizdi bugün dışarıda hafif bir kar yağışı vardı. O sırada lojmanın içerisine giren bir makam aracı ve ambulans görünce kaşları derince çatılmıştı. Kalbi güm güm atmaya başlamıştı. Bunun anlamını iyi biliyordu Hatice bu bir eve daha kara haber düştüğü. Yine bir ana baba evladından olduğunu yine bir çocuğun öksüz kaldığını yine bir kadının dul kaldığının göstergesiydi. makam aracı ve ambulans bu binanın önünde durunca içindeki korku büyüdükçe büyüdü. Burdan gördüğü kadarıyla araçtan inen kişi bir albaydı. Onlar içeri girdikçe Haticenin genzindeki sızı artıyordu. Ve o an kapının zili çaldı .

Oturduğu yere çivilendi Hatice gözlernden yaşlar akmaya başlamıştı. o sırada küçük Başakta heyecandan kıpırdamaya başlamıştı babasını çok özlemişti kesin o gelmiştir diyerekten kapıya koştu . Kapıyı açtığında kapıda aynı babası gibi giyinen yaşlı bir amca görünce kaşlarını çattı "Sen kimsin amca" diye bir soru yönelttiğinde annesinin "Kim gelmiş Başak " Diyen kekeleyen kısık  sesini duyduğunda başını oraya çevirdi tam annesine cevap verecekken birşey oldu çok kötü birşey işte küçük Başak kötü bişi olduğunu o an anlamıştı. Annesinin "YUNUSSSS" Diye haykırmasıyla yere düşmesi bir olmuştu.
Başak gördükleri karşısında şoka girmişçesine hareketsiz duruyordu içinde tam sol göğsünde bir yer öyle bir sızlıyorduki . Daha öncede çok ağlamıştı çok üzülmüştü ama hiç biri bu denli canını acıtmamıştı. İçeriye giren doktorlar komşular hepsini ifadesizce izliyordu Başak. Ve o gün kendine bir söz vermişti.

Babası gibi olucaktı oda babası gibi olup o al bayrağın gölgesinde savaşıcaktı.

🇹🇷

İşte babası haberlerde SADECE 45 saniye gözükmüştü o ve silah arkadaşlarının ismi 45 saniye okunmuş ve sonra belki arkalarından bir fatiha okumuştur görenler sonra görüp geçmiştir. O gün Haberlerdeki karakol baskınında şehit olan 12 şehit arasında
Başağın biriciği Babasıda vardı. Ve Babası o gün daha bilmediği annesinin karnındaki bebeği ve onu yetim Annesini ise dul bırakmıştı. Ama hepimizin dilinde bir cümle

VATAN SAĞOLSUN🇹🇷

ŞEHİT UZMAN ÇAVUŞ YUNUS YENİLMEZ

...

BEGONYAWhere stories live. Discover now