YÜKSELİŞİ

59 2 0
                                    

2006'da Efron Disney Channel'ın orijinal filmiHigh School Musical'da canlandırdığı, popüler bir öğrenci ve basketbol takım kaptanı olan Troy Bolton karakteriyle filmin yıldızı oldu. Başlangıçta düşük beklentilerle yapılan[1] film, şarkı sesinde üstüne kayıt yapıldığı hâlde, Efron'ın hem oyuncu hem de şarkıcı olarak genç izleyiciler arasında tanınmasına yardımcı oldu. Sonuç olarak, IMDBPro'nun STARMeter'da 29 Ocak 2006 haftası boyunca 4.lük gibi yüksek bir sırada yer aldı.[24]Ağustos 2006'da, Efron Vanessa Hudgens ile birlikte Çıkış Yapan Yıldız ve TV Seçimi Kimya dalında Teen Choice Award kazandı. Efron'la birlikte film oyuncuları tanıtım için Sidney, Avustralya, Londra, İngiltere ve diğer yerlere turneye çıktı.

Efron ilk çıkışını, High School Musicalyayınlandıktan kısa bir süre sonra 4 Şubat 2006'da, Billboard Hot 100'de eşzamanlı listelenen, Hudgens'la düet yaptığı iki şarkı "Get'cha Head in the Game" ve "Breaking Free" ile yaptı. İzleyen haftanın listesinde,High School Musical'daki beş eşzamanlı şarkısı yer aldı: "Get'cha Head in the Game", "Start of Something New", "What I've Been Looking For: Reprise", "We're All in This Together" ve "Breaking Free". "We're All in This Together" şarkısında tüm High School Musical oyuncular yer aldı. Aynı zamanda "Breaking Free", Beyoncé ve Shakira'nın "Beautiful Liar" şarkısının rekorunu kırıp iki hafta içerisinde 86. sıradan 4.ye çıkarak Billboard listeleri tarihindeki en hızlı zıplamayı yaptı.[25] Ayrıca Efron 2006'da Disney Channel Games'de Kırmızı Takım'ın kaptanı olarak görüldü.

High School Musical film müziğinde Drew Seeley'nin sesinin karıştırıldığı açıklanınca Efron'ın şarkı söyleme yeteneği tartışıldı.[26]An Rolling Stone dergisindeki 23 Ağustos 2007'deki bir röportajında, şarkılar yazıldıktan sonra High School Musical oyuncuları arasında yer aldığını ve şarkıların (tenor için yazıldığından) bariton ses aralığının epey dışında olduğunu açıkladı.

ZAC EFRONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin