Bu sabah naza evden gelen çığlık sesleriyle uyanmıştı hemen üstünü giyinip aşağıya indi ve fırat abisine " abi noluyor" diye sordu fırat abisi " baran abin ateşoğuları aşiretinden kız kaçırmış " deyince naza şok olmuştu .
Babası arkasından bağırarak " ya ölüm ya berdel " demişti annesi daha çok ağlamaya başlamıştı tabi naza da korkmuştu çünkü berdel olursa o gidecekti. Babası hızla evden çıkıp aşiret ağalarının toplaması için bir restaorant a gitmişlerdi aşiret ağalarını toplamış ne olacağına dair karar vermişlerdi.
Babası eve gelip
"berdel olacak, naza ateşoğlu aşiretinden Hazar ateşoğluyla 2 güne kadar berdel olacaktır. " demişti ve naza
" benim okulum var 10 güne kadar tezimin sonuçları çıkacak ben kabul etmiyorum"
demişti . Babası " eğer kabul etmezsen abin ölücek" deyince söz konusu nazanın abisi olunca nazanın gözünden yaşlar akmıştı ve berdeli kabul etmek zorunda kalmıştı.
Tabi bu Hazar içinde aynı durumdu istemese bile berdeli kabul etmek zorunda kalmıştı.
Ateşoğlu aşireti konaklı aşiretine haber göndermişti yarın çeyiz ve gelinlik almak için alışverişe çıkılacak demişlerdi. Konaklı aşireti de tamam demişti .
Naza odasına geçip ağlamaya başlamıştı. Ama ağlamak fayda değildi çünkü iş işten geçmiş ve artık o berdel bir gelin olacaktı.o kadar çok ağlamıştı ki zamanın nasıl geçtiğini fark etmemişti ve akşam olmuştu herkes akşam yemeğine inmişti bi tek naza yoktu masada Hamit ağa " dilan kızın nerdedir"diye sordu.
Dilan hanım ise " kızın odasındadır ağam " dedi . Hamit ağa hemen yerinden kalkarak naza'nın odasına doğru ilerledi. Kapıyı hızla çarparak odaya girdi ve "2 gün sonra senin düğünün ağlamayı bırak ve kendine gel sen artık bir ateş oğlusun " diye bağırdı bağırmakla kalmadı kızına şiddet de uyguladı naza artık bu olanlara dayanamıyordu ölmek için hep dua ediyordu.
Naza oturduğu yerde uyuya kaldı ve çok kötü bir kabus gördüğü için kan ter içinde uyandı. Hemen kalkıp hızlıca bir duş aldı ve kıyafetlerini giydikten sonra saate baktı saat tam 02.15 geçiyordu naza yine olanları düşünmeye başladı içinden
"Acaba o eve gidince mutlu olabilecek miyim? Ya da bana burdaki gibi şiddet mi uygulayacaklar?
Diye içinden geçirdi.
Naza düşüne düşüne uykuya dalmıştı. Yarın çok yorucu bir gün olacaktı çünkü istemediği bir evlilikte olsa bu düğün alışverişinin yapılması gerekiyordu.
Sabah olmuştu saat tam 07.30 tu naza uyanmış ve üstünü değiştirmişti. Herkes bugün erken kalkmıştı çünkü düğün alışverişi yapılacaktı naza , abileri ve dilşah dışında herkes bu düğün için çok heycanlıydı tabi baran abisi yaptıklarından çok pişmandı ama o da Hazar ağanın kardeşi hazal'ı 14 yaşından beri seviyordu ama bunu kimse bilmiyordu tabi hazal da Baran'a karşı boş değildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalan Berdel
ChickLit"Berdel sonucunda Mardin'in en büyük aşiretine gelin olarak gider... Hazar ağaya aşık olur... Fakat Hazar ağa Naza'yı aldatır...