'Paaaappp!'Schreeuwt Jade door het stille huis. 'Paaaapp!' roept ze nog een keer. 'Pap?' Jade rent snel de trap af. Het huis is heel stil. Ze kijkt op haar telefoon en ziet dat ze een sms'je heeft gekregen. Ze opent het bericht en ziet direct dat het van haar vader is. Dat kan ook eigenlijk niet anders, want hij is de enige die nog sms'jes verstuurt. 'Jade, je moeder heeft net haar eerste chemokuur gekregen. Als je binnen een halfuur bij het ziekenhuis kan zijn, lunchen we samen in het restaurant. Groetjes papa en een dikke kus van mama.' Ah, lief. Shit, dan heeft ze nog maar een kwartier! Snel kleed Jade zich aan en haast zich naar het ziekenhuis.
Als ze haar fiets neerzet in het fietsenhok, kijkt ze op haar telefoon. Ze heeft nog maar een paar minuten. Vlug loopt ze naar binnen richting het restaurant. Vanaf een afstand herkent ze haar vader al, maar ze ziet haar moeder nog niet. Als ze dichterbij komt ziet ze ook haar moeder zitten. Haar moeder heeft haar haar geknipt! Eerst had ze golvend, lang, blond haar. Nu heeft ze blonde stekels. Het staat haar nog steeds mooi, maar Jade vindt het wel erg zonde. Haar ouders zien haar naar haar moeders haar staren. Haar moeder glimlacht, maar haar vader spreekt Jade aan:' Jade! Zit niet zo brutaal te staren! Het is al erg genoeg voor je arme moeder.' ' Ach joh, maak je niet te druk Pieter. Ik snap het wel, hoor Jade.' Antwoordt Brenda, haar moeder. Toch wordt Jade rood. 'Laten we lunchen..' Mompelt Jade.
Tuuuuut.... De telefoon gaat voor de vierde keer over. Daan was net nog online op whatsapp! Waarom neemt hij niet op? Jade hangt boos de telefoon op, een voicemail achterlaten heeft ze geen zin in. Een paar minuten later gaat de telefoon. Eindelijk, denkt Jade. Ze neemt op. 'Hee liefje,' zegt Daan. 'Hee, waarom nam je niet op?' Vraagt Jade. 'Ik was bezig met een aantal dingen voor mijn werk,sorry liefje' zegt Daan. Jade snapt niet waarom hij zo onduidelijk doet.
JE LEEST
Van Geheimen naar Problemen
Teen FictionJade van Wozen is 17 en denkt dat ze een gewoon gezin heeft, maar weet niet dat ze geadopteerd is. Haar moeder vertelt op haar sterfbed van de adoptie. Na haar overlijden zijn er veel vragen. Maar Jade's pleegvader is depressief geworden en zit in...