"Asma bahçeleriyle kimine cennet kimine cehennem olan Babil, söyle seni kim düşürdü?"
19.07.2024
başlangıç tarihi."""
Bundan tam 40 yıl önce, henüz saçlarına aklar düşmemiş genç bir adam üstündeki paspal kıyafetleri ve elindeki sigarayla bir hayal kurmuş. Çok gençmiş, kanı damarlarında deli akıyormuş ve aptal cesareti denilen şey varmış onda. Sahip olduğu tek şey kocaman bir orman ve tam ortasındaki kulübeymiş.
Bir ülke kuracağım demiş adam. Saçlarına henüz aklar düşmemiş, aşkını kaybetmemiş, çocukları doğup birbirine düşman kesilmemiş.
Herkesin özgürce yaşadığı bir ülke kuracağım demiş adam kendi kendine. 17 kibrit çöpüyle tutuşturduğu ormana bakarken. Adam hayalini gerçekleştirmiş, kanlı bir savaş vermiş ve bu savaş esnasında kendi kanından üç çocuk edinmiş.
İlk doğan oğlunun kulağına Gökdeniz diye fısıldamış, ismin gibi ol. Gökyüzünü adında taşı, denizi ruhunda.
İkinci doğan kızının kulağına Gökyel diye fısıldamış, ismin gibi ol. Gökyüzünü adında taşı, kuzeyden esen poyrazı ruhunda.
Üçüncü ve son doğan oğlunun kulağına Göktan diye fısıldamış, ismin gibi ol. Gökyüzünü adında taşı, günbatımını ruhunda.
Ama ne adam öngörebilmiş olanları, ne başkası. Özgürlüklerin ülkesi Babil'de ikinci bir yangın çıkmış. Bu kez yalnızca bir evi yakmış ama alevler üç ruhu sarmalamış.
Kral ölmüş, çocuklar büyüyüp birbirine düşman olmuş. Babil, yanmış. Babil, üç kardeşle birlikte üçe bölünmüş.
İlk doğan kendi bölgesine Babil'in Arafı demiş. Babam bana dengeyi öğretti, hem gök hem deniz olacağım.
Son doğan kendi bölgesine Babil'in Cenneti demiş. Babam bana masallar okudu, hem gök olacağım hem de ruhu besleyeceğim.
Ortanca doğan kızın bölgesine onun yerine Babil'in Cehennemi demişler. Babam bana es dedi, buraya cehennem diyorlar ama ben yalnızca poyrazı bilirim.
Babil Yanmış. Babil yükselmiş. Miras devam etmiş. Babil hep özgürlüklerin ülkesi olmuş. Kardeşler birbirlerini hep sevmiş. Kardeşler birbirlerinden hep nefret etmiş.
"""
Başladığınız tarihi buraya bırakabilirsiniz.
"""
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BABİL'İ KİM DÜŞÜRDÜ
General Fiction"Asma bahçeleriyle kimine cennet kimine cehennem olan Babil, söyle seni kim düşürdü?"