Kini sudah 5 tahun berlalu. Sejak berpisah, Becky telah membawa dirinya jauh Dari freen iaitu ke luar negara. Freen pula sudah berubah menjadi seorang yang penyendiri dan pendiam tidak seperti dahulunya.
Freen kau tahu kan esok kita kena pergi tadika Victoria untuk kerja sukarelawan?"_ Tanya Nam"
Ye tahu"_ jawab Freen pendek"
Okay la kalau kau tahu. Jangan lupa pulak"_ ucap Nam sebelum berlalu pergi"
Freen meneruskan kerjanya yang tidak siap.
Di sisi lain
Selamat pulang my bestie "_ ucap Irin sambil memeluk Becky"
Becky memeluknya erat kawan baiknya kerana sudah lama tidak berjumpa.
Ha lupa pulak nak kenalkan Korang dekat anak aku"_ ucap Becky"
Yes mana dia?"_ Tanya Irin teruja"
Ni dia anak aku"_ jawab Becky sambil mengangkat seorang gadis kecil bersamanya"
Nak dukung boleh? Comelnya anak kau ni Becky"_ ucap Irin"
Nah dukung elok elok tau"_ usik Becky sambil memberi Irin mendukung anaknya"
Hai kesayangan untie"_ ucap Irin sambil mencium pipi budak kecil tersebut "
Ehh Becky Kalau kau nak tahu sebenarnya Irin ni bukan rindu kau pun tapi dia rindu dengan anak buah dia ni"_ ucap Noey"
Becky tergelak kecil mendengar ucapan daripada Noey.
Ha Korang tu bila lagi nak ada anak?"_ usik Becky"
Sabar la Becky oii aku ni baru je kahwin minggu lepas"_ ucap Irin"
Ntah kau ni ingat buat anak tu semudah abc ke?"_ Tanya Noey"
Ye la tapi aku harap cepat la sebab kesian dekat Rebecca ni main sorang sorang nanti"_ ucap Becky"
Ye aku Cuba"_ balas Noey"
Ha kau balik mana?"_ Tanya Irin"
Rumah ayah aku la apa lagi"_ jawab Becky"
Dah jom aku hantar"_ ucap Noey"
Mereka semua pun masuk ke dalam kereta Noey. Rebecca sudah tidur kerana kepenatan.
Hrmm Becky aku nak Tanya kau tapi kau janji jangan marah tau"_ ucap Irin dengan nada berhati hati"
Tanya la apa dia?"_ Tanya Becky"
Kau memang tak bagitahu freen ke pasal Rebecca?"_ Tanya Irin"
Becky mendiamkan dirinya seketika.
Maaf la kalau aku Tanya kau macam ni cuma aku rasa freen berhak tahu sebab Rebecca anak dia juga"_sambung Irin lagi"
Aku tak nak bagitahu Irin biar la aku yang jaga Rebecca ni sampai aku mati"_ balas Becky sambil menahan tangisnya"
Kau Masih percaya yang freen curang dengan kau ke Becky?"_ Tanya Noey"
Gambar tu jelas muka freen. Aku tak bodoh lagi Noey"_ jawab Becky"
Ikut kau la Becky. Aku cuma nak nasihat kan kau je "_ ucap Noey"
Keesokan harinya
Sayang bangun"_ ucap Becky"
Rebecca bangun selepas mendengar ucapan daripada Becky.
Kenapa mummy?"_ Tanya Rebecca"
Harini kan hari pertama Becca ke sekolah.Becca dah lupa ke?"_ Tanya Becky"
YOU ARE READING
Peluang kedua {FREENBECKY}
RomanceCinta yang musnah kerana Salah faham. Dapatkah Freen memujuk Becky untuk kembali ke dakapanya.