Kediaman Chamnaka
Selamat pagi papa"_ ucap freen yang baru tiba di rumah ayahnya itu"
Selamat pagi freen. Awal datang rumah papa"_ balas Chamnaka"
Sebenarnya freen nak Tanya sesuatu dekat papa tentang Becky "_ ucap freen"
Tanya apa tu freen?"_ Tanya Chamnaka"
Selepas Becky dengan freen bercerai dulu, papa ada dengar khabar tentang Becky?"_ Tanya freen"
Tak freen, selepas kamu bercerai memang papa dengan Becky tak pun Armstrong memang tak berhubung"_ jawab Chamnaka"
Ohh okay la papa"_ ucap freen"
Kenapa ni freen?"_ Tanya Chamnaka"
Sebenarnya freen ada jumpa Becky tapi..."_ ucap freen ragu ragu"
Tapi apa freen?"_ balas Chamnaka yang pelik melihat gelagat freen"
Becky dah ada anak papa"_ ucap freen sambil menundukkan kepalanya"
Anak? Becky dah kahwin ke?"_ Tanya Chamnaka dengan nada terkejut"
Freen tak tahu papa. Freen Cuba Tanya tapi Becky tak cakap apa ² dekat freen"_ jawab Freen"
Jangan ² kamu ada anak dengan Becky "_ ucap Chamnaka"
Freen pun rasa macam tu papa. Bila freen pandang muka anak Becky freen dapat rasakan dia anak freen"_ balas freen dengan nada sedih"
Kamu Cuba Tanya dia lagi freen. Kalau betul itu anak kamu, papa nak kamu bertangung jawab ke atas dia"_ ucap Chamnaka"
Freen rasa freen tak kan dapat bersama Becky lagi papa"_ ucap freen"
Kenapa pula ni freen. Kamu tunggu Becky Selama ni tapi bila dia dah ada depan mata kamu nak berputus asa pula"_ balas Chamnaka"
Dia dah ada orang lain papa. Freen tak layak untuk dia "_ ucap freen sambil menangis"
Betul ke apa yang kamu cakap ni freen? Kamu yakin?"_ balas Chamnaka"
Freen menganguk kecil kepalanya.
Tak apa la freen kalau macam tu. Anggap sahaja takdir dia dengan kamu dah berakhir. Cuma papa tak mahu kamu berputus asa macam ni. Cuba buat sesuatu kalau kamu betul sayangkan Becky. Terangkan apa yang terjadi dulu mana tahu dia akan percayakan kamu balik"_ ucap Chamnaka sambil menenangkan freen"
Tapi papa freen takut Becky akan tolak freen lagi"_ balas freen"
Lepastu tak kan kamu nak biar Becky pergi freen? Macam mana kalau anak Becky tu sebenarnya anak kamu freen."_ ucap Chamnaka"
Freen berfikir sejenak ucapan daripada Chamnaka.
Baiklah papa, freen akan Cuba buat sehabis baik freen untuk dapatkan Becky kembali. Terima kasih papa dengan nasihat yang papa bagi"_ ucap freen sambil memeluk erat Chamnaka"
Dapatkan kepercayaan Becky balik freen macam mana kamu dapatkan kepercayaan papa"_ balas Chamnaka"
Baiklah papa"_ ucap freen sebelum berlalu pergi"
Disisi lain
Becky termenung keluar tingkap rumahnya. Air matanya menitis teringat akan kejadian yang berlaku.
Tiba tiba muncul Becca di sebelahnya.Mummy kenapa mummy menangis ni?"_ Tanya Becca"
Ma..mana ada mummy menangis la"_ tipu Becky"
Ye la. Hmm mummy Becca nak Tanya mummy sesuatu boleh?"_ Tanya Becca"
Tanya la Becca"_ jawab Becky"
Hmm kenapa kawan Becca ada ayah tapi Becca tak ada? Daddy pergi mana mummy? Daddy tak sayang Becca ke?"_ Tanya Becca dengan nada sedih"
Becky terdiam mendengar ucapan daripada Becca.
Maafkan mummy Becca"_ ucap Becky"
Sebenarnya dia tidak tahu untuk berbuat apa apa. Rasa serba Salah menyerangnya.
Daddy jahat ke mummy? Kenapa mummy selalu menangis?"_ Tanya Becca lagi"
Mana ada daddy jahat Becca. Nanti kalau Becca dah besar baru Becca akan faham apa yang berlaku"_ jawab Becky sambil tersenyum palsu"
Becca menundukkan kepalanya tanda faham.
Sebenarnya Becca sering Kali di ejek oleh rakan rakannya kerana tidak mempunyai ayah seperti orang lain. Sebab itu dia beranikan dirinya untuk bertanya kepada Becky tentang ayahnya.
Dah la jom pergi sekolah. Kita dah lambat ni"_ ucap Becky"
Okay mummy "_ balas Becca"
Skip
Freen masuk ke pejabatnya dengan perasaan gugup kerana hari ini hari jumaat. Dia perlu menjadi seorang sukarelawan di sekolah Victoria.
Freen kau okay?"_ Tanya Heng"
Aku okay Cuba aku gugup sikit"_ jawab Freen"
Kau gugup sebab cadangan aku untuk buat DNA test tu ke?"_ Tanya Nam"
Ye Nam. Aku takut sangat"_ jawab Freen"
Tak payah takut la freen. Apapun keputusan yang keluar nanti kau kena terima okay? Kalau betul la Becca tu anak kau nanti jangan nak salahkan Becky pula. Dia pun dah bersusah payah besarkan Becca seorang diri. Aku sebagai perempuan pun faham tindakkan dia freen"_ ucap Nam"
Baiklah Nam aku faham. Semua ni pun Salah aku juga. Sepatutnya aku... Perkataan freen dipotong oleh Heng.
Semua tu dah berlalu freen. Kau pandang je ke depan"_ sampuk Heng"
Freen menganguk kepalanya tanda faham. Dia pun bergerak ke sekolah Victoria. Baru sahaja dia melangkah masuk ke sekolah itu, Becca telah berlari ke arahnya.
Hai uncle handsome "_ ucap Becca teruja"
Hai Becca"_ balas freen"
Tak sabarnya nak main dengan uncle handsome "_ ucap Becca teruja"
Uncle pun tak sabar nak main dengan Becca Dan kawan kawan"_ balas freen"
Ala Uncle main dengan Becca je la"_ runggut Becca"
Kenapa pula ni Becca?"_ Tanya freen"
Kawan kawan tak nak main dengan Becca uncle sebab Becca tak ada ayah macam mereka"_ jawab Becca sambil menangis"
Freen tersentak mendengar ucapan daripada Becca.
Okay ² uncle main dengan Becca je"_ pujuk freen"
Janji?"_ Tanya Becca"
Uncle janji tapi uncle nak minta izin untuk ambil beberapa helai rambut Becca dulu boleh?"_ Tanya freen"
Yay! Uncle ambil la berapa banyak uncle nak asalkan uncle nak main dengan Becca"_ jawab Becca teruja"
Skip
Freen menghantar sample rambutnya Dan rambut Becca di sebuah hospital. Dia dengan rasa gugup menunggu keputusan DNA mereka.
Setelah beberapa jam menunggu akhirnya doktor memberi freen keputusan DNA test yang dijalankan. Dia dengan perlahan membuka surat tersebut. Keputusan menunjukkan Becca adalah anak kepada freen.
Jadi betul la Becca tu anak aku"_ ucap freen dalam hatinya"
...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Peluang kedua {FREENBECKY}
RomanceCinta yang musnah kerana Salah faham. Dapatkah Freen memujuk Becky untuk kembali ke dakapanya.